Uittesten van mijn ESI4000

Jos de Lange

Stamgast
Hallo lui.

Ik heb vanmiddag mijn ESI4000 binnen gekregen (2e hands) en die wil ik nu (uiteraard)
gretig gaan uitproberen.
Ik heb van de verkoper een 2-tal cd's gekregen, maar daar staat geen enkele bank op (alleen wavs).

Om nu niet direct te moeten gaan samplen.... ik zoek eigenlijk een paar test-bankjes
die op een floppy kunnen. Dan kan ik vast wat uitproberen alvorens ik het gehele scsi-wereldje
correct moet gaan zetten/installeren.

Kan iemand mij een klein testbankje (voor een floppy) mailen?

En/of kan iemand mij de extensie noemen waarna ik op het internet kan zoeken?

Alvast bedankt.

Naar welke extensie moet ik zoeken

heb je toevallig een losse scsi cd-rom speler?(heb je wel nodig bij die esi)
is veel handiger om even een cd'tje te sturen/ of kom maar eens langs (maastricht)
stuur eventueel maar iets onder persoonlijke berichten, b.v. als je of iemand anders in de buurt zou komen

Origineel geplaatst door sunny pedaal
heb je toevallig een losse scsi cd-rom speler?(heb je wel nodig bij die esi)
is veel handiger om even een cd'tje te sturen/ of kom maar eens langs (maastricht)
stuur eventueel maar iets onder persoonlijke berichten, b.v. als je of iemand anders in de buurt zou komen

Ik stuur je een persoonlijk emailtje....

Heb je die emu cd's er niet bij gehad?
Bij mijn esi2000 zaten 2 of 3 sample cd's in emu formaat.

Verder is er op het internet ook wel wat te vinden, ik geloof dat je op EOS files moet zoeke voor je esi4000

Origineel geplaatst door SILML75
Heb je die emu cd's er niet bij gehad?
Bij mijn esi2000 zaten 2 of 3 sample cd's in emu formaat.

Verder is er op het internet ook wel wat te vinden, ik geloof dat je op EOS files moet zoeke voor je esi4000

Ik heb die cd's er niet bij inderdaad.
Ik heb wel wat gebrande cd's van de verkoper gekregen, maar daar staan alleen
allerlei wav's op. Niet echt handig voor een starter als ik :-)

Ik heb al behoorlijk (tevergeefs) zitten zoeken op; emu, esi4000, esi32, esi-32 (levert overigens allerlei geldbanken op),
maar eos-files heb ik nog niet geprobeerd.
Ga ik nu doen. Bedankt!

P.S. Heb je mijn nieuw draadje ook gezien betr. hoe een nieuwe bank aan te maken?
Heb jij een tip/hint?

waarom zou je niet gewoon ff wat samplen dan? gewoon ff manual doorlezen en iets aansluiten op de input van de esi en samplen maar? of ff esi-win downloaden, diskette in je esi formatteren en dan kun je met esi-win een sample op die diskette zetten en in je esi laden

ik kan ook wel ff een bank voor je online zetten maar hoe je m dan weer in je esi krijgt zou ik zo niet weten

Origineel geplaatst door Nightstorm
waarom zou je niet gewoon ff wat samplen dan? gewoon ff manual doorlezen en iets aansluiten op de input van de esi en samplen maar? of ff esi-win downloaden, diskette in je esi formatteren en dan kun je met esi-win een sample op die diskette zetten en in je esi laden

ik kan ook wel ff een bank voor je online zetten maar hoe je m dan weer in je esi krijgt zou ik zo niet weten

Ik heb al Sound Forge gedowned, want met Cooledit kan het niet volgens mij.
Als ik ga laden van de flop, krijg ik de melding dat er geen banks op staan.
Daarom leef ik nog steeds in de veronderstelling dat er eerst een bank gemaakt moet worden.

De bank die jij online zou kunnen zetten, die kan ik toch op de scsi-hd plaatsen en dan inladen
in de esi? Of zie ik wat over het hoofd :-)

Origineel geplaatst door Jos de Lange
De bank die jij online zou kunnen zetten, die kan ik toch op de scsi-hd plaatsen en dan inladen
in de esi? Of zie ik wat over het hoofd :-)

Jezus man, ik wil niet lullig overkomen, maar lees eens de handleiding..........Sluit het ding aan zoals het hoort, start dan recycle of het gratis verkrijgbare esi-win (op internet te vinden) op. Ga dan eens proberen dingen in te laden via scsi........lukt het dan nog niet ......vraag het dan nog eens. Je blijft maar vragen, maar heb je het ondertussen als geprobeerd ??

euhm ik heb begrepen dat je alle scsi nog niet aangesloten hebt? als je dat wel hebt dan kan dat idd, maar dan is t ook niet zo'n grote stap om wat wav-jes over te sturen (kan met esi-win) en dan je eigen bank te maken

Origineel geplaatst door C-Code
Jezus man, ik wil niet lullig overkomen, maar lees eens de handleiding..........Sluit het ding aan zoals het hoort, start dan recycle of het gratis verkrijgbare esi-win (op internet te vinden) op. Ga dan eens proberen dingen in te laden via scsi........lukt het dan nog niet ......vraag het dan nog eens. Je blijft maar vragen, maar heb je het ondertussen als geprobeerd ??

Is niet lullig... roep ik zelf ook vaak; rtfm! :-)
Deze is echter wel 250 pag. dik.
Het valt niet mee om het scsi-verhaal sluitend te krijgen.
Daarnaast roept de één Sound Forge, de ander Recycle, weer een ander Esi-win..etc.
Esi-win heb ik al gedowned, evenals Sound Forge.
Je begrijpt mijn probleem toch wel dat ik, om het één snel uit te proberen eerst mij weer moet verdiepen in progjes.
en scsi-aansluitingen.
Geloof me... dat verdiepen ga ik allemaal wel doen, maar mijn wens was om snel even de sampler op (kleine) gebreken
te kunnen checken.

Inmiddels heb ik via Sound Forge samples heen en weer kunnen transporteren, maar ik krijg af en toe vastlopers, dus het
scsi-gebeuren is nog niet jofel.

Maar oké....... ik zal voorlopig effe niets meer vragen. :-)

Origineel geplaatst door Jos de Lange
Is niet lullig... roep ik zelf ook vaak; rtfm! :-)
Deze is echter wel 250 pag. dik.
Het valt niet mee om het scsi-verhaal sluitend te krijgen.
Daarnaast roept de één Sound Forge, de ander Recycle, weer een ander Esi-win..etc.
Esi-win heb ik al gedowned, evenals Sound Forge.
Je begrijpt mijn probleem toch wel dat ik, om het één snel uit te proberen eerst mij weer moet verdiepen in progjes.
en scsi-aansluitingen.
Geloof me... dat verdiepen ga ik allemaal wel doen, maar mijn wens was om snel even de sampler op (kleine) gebreken
te kunnen checken.

Inmiddels heb ik via Sound Forge samples heen en weer kunnen transporteren, maar ik krijg af en toe vastlopers, dus het
scsi-gebeuren is nog niet jofel.

Maar oké....... ik zal voorlopig effe niets meer vragen. :-)
dan zou ik toch echt adviseren om gewoon ff te samplen...of heb je al een scsi-disk aangesloten en op je pc en op je sampler? want anders weet ik niet hoe je die bank van je pc naar je sampler wil krijgen, dan zijn andere manieren toch handiger

Je kunt het beste zelf even iets sample zo weet je dat hij oke is..
Handleiding is niet echt nodig bij de ESI-4000 alles is zeer gebruiksvriendelijk.
Trouwens hij kan ook akai ( s1000 ) lezen via import ( master/0 dan enter )..

Succes :okdan:

Back