branden op cd verandert geluid, wat te doen?

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ok, ik wil dus een aantal van mn tracks op cd zetten..

Eerst klonken mn tracks wel ok (jaja, niet prof gemastered, maar dat kan ik nu eenmaal niet) maar goed, t kon er mee door,

zet ik daarna mn volume out van mn audigy kaart helemaal open, gaat de kick ineens kraken!

dus, ik normalizen, zodat t ook met maximaal volume niet gaat kraken,

brand ik t vervolgens op cd, en dan kraken de kicks weer! behalve als ik t volume van bijvoorbeeld media player wat lager zet en mn versterker wat hoger, dan is er niks aan de hand, maar t blijft vervelend,

wat kan ik doen?

Eerst omzetten naar 16 bits 44.100 Hz, ik haddat eerst ook met MP3tjes maken van mijn muziek, bleek ik hem te renderen vanaf een 24 bits file.

krakende kick?
klinkt op het eerste gehoor als digitale oversturing.
hoe haal je die tracks je PC binnen? daar zit waarschijnlijk de pijn

ik heb geen tijd meer om alles van mn geluidsbron naar mn pc op te nemen,

alles klinkt goed hier bij mij nu, maar niet meer vanaf de cd (ding moet morgen met de post mee)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ik brand geen mp3's maar 16 bits 44,1 kHz files :confused:

Ja. Alsof het dan niet van 24 bits naar 16 bits moet. Je Audigy neemt toch op 24 bits op? Je bewerkt de audio toch ook op minstens 24 bits?

Origineel geplaatst door bikkel
Ja. Alsof het dan niet van 24 bits naar 16 bits moet. Je Audigy neemt toch op 24 bits op? Je bewerkt de audio toch ook op minstens 24 bits?

ik heb alles op 16 bits opgenomen..

:confused:

dude, luister je hem in een CD-speler of in je computer af???
je over-all volume van je PC kan te hoog staan....hoe klinkt het in een CD-speler??

ik heb t op wat andere cd spelers geprobeerd en t schijnt dus toch goed te zijn :D

<Zucht>

bedankt iedereen!

Back