Branden multitrack mastermixen op CD - kan dat nog?

Henricus

Ingeburgerd
Ik heb een prangende vraag waar ik niet uit kom. Dus alle hulp is welkom! Het gaat om het volgende: momenteel maak ik opnames met een Tascam DP-02 en schrijf de songs weg op de interne CD-brander. Helaas werkt de Tascam niet meer naar behoren en ben ik op zoek naar een vervangend alternatief. Probleem is echter dat zulke geintegreerde multitrackrecorders niet meer worden geproduceerd en vervangen zijn door recorders met SD-cards. Wie kan mij adviseren wat te doen, daar ik zonder PC of PC-software wil blijven werken. Zijn er apparaten die op de nieuwe generatie multitrackrecorders kunnen worden aangesloten en waarop ik direct kan wegschrijven en branden? (Ik zag bijvoorbeeld zoiets als de Roland CD-2U, maar heb geen idee of dit een geschikte combinatie zou opleveren)
Ik hoor het graag of er creatieve oplossingen zijn.

Bedankt alvast, Henricus

Op mp staat een mooi exemplaar…

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Dankjewel Rubbah en Nap voor de info. Daar kan ik wat mee! Veel multitrackrecorders zoals de Tascams zijn leuk, maar op onderdelen helaas slecht geconstrueerd. Het knoppenloopwerk is niet je van het en loopt na een jaar vast bij intensief gebruik. Ook de CD drive is gammel en heeft maar een zeer beperkte levensduur. Vandaar dat ik naar andere mogelijkheden zoek, maar zonder PC-gebruik. Dat is nog wel een puzzeltje. SD naar CD branden lijkt een goede oplossing, maar dan wel met een wat steviger (robuuster) recorder.

Niet meteen goedkoop, maar wel professioneel materiaal - 1049 bij Thomann
1701251780121.png

Dan wellicht een tascam Model 12, of een zoom soortgelijk model me sd idd. 👊

Back