MARS of MFB of iets anders?

Lacertus

*ISOCHRONE*
Lieden!

ik heb een luxe probleem...

ik heb wat dingen verkocht, en heb nu dus weer een paar centjes om wat dingen te kopen, maar ik ben een beetje vreemd (maar wel lekker). Ik wil dus géén standaard synth, maar iets wat niet in elke set-up terug te vinden is...

Mijn eisen: karaktervolle subtractieve (analoge of VA) bak, met (veel knoppen), MIDI, én geheugens!
Muziekstijl: dark-electro (Covenant, Hocico) tot Tekno

Mijn zoektochten hebben me het volgende gebracht:
- Vermona MARS + controller (ong 600EUR)
- MFB Synth II (ong 500EUR)

Wie heeft ervaringen met (een van) bovenstaande machines? Hoe klinkt die MARS? Mag ik eens komen spelen?

Wat zijn jullie gedachten over een dergelijke synth in de prijsklasse 50-700EUR?

ik laat me graag verrassen!

Groet,
Roy

Als je aan de MFB-synth denkt: misschien is die RozzBox wel leuk...
...als je erop kunt wachten, tenminste :D

grper.jpg

Kijk ook eens in de lopende DSF thread of in de Interview thread...

Hans Teeuwen kan altijd hele leuke dingen doen met een MARS,,,
waarom hou je niet gewoon je K2000 en koop je er een Waldorf Pulse bij.. Je bent dan wel klaar hoor voor jouw soort muziek

Waldorf XT mischien? pb me maar. Heb nog wel ergens een liggen;)

Op de Messe vond ik de Mars best tegenvallen, eigenlijk.. (Geen PWM! Snap dan dat PWM nodig is!) pak dan gewoon een Perfourmer. Die controller van de Mars is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven - heel degelijk Germaans, maar nog nooit gehoord van een goede verdeling van knoppen, alles zit maar een beetje op elkaar geperst.

Die XT is dan weer compleet wat anders, maar wel een heel mooi ding - en karakter heeft 'ie zeker.

@Hanz:
Die Rozzbox lijkt me megavet, precies mijn ding!! maar da's nog een half jaar wachten (minimaal!)

@KeesVerker:
"Mam, raad eens wat ik tussen mijn billetjes heb...??" :)
Ik heb min of meer besloten de K2000 toch maar te houden... Schiet niet echt op... Heb je trouwens nog iets gehad aan het contact dat ik je gePBd heb?
Pulse heb ik gehad, maar is niet mijn ding: te weinig knoppen, en niet mijn geluid...

@justin:
Ik wil zeker een XT, en deze synth moet dan ook de XT aanvullen... wat heb je in de aanbieding?

@Yoozer:
Perfourmer lijkt me heel vet, maar heeft -zover ik het gezien heb- geen geheugens... en dan kan ik er niet goed mee werken...

Iemand nog meer 'mindere' of 'betere' ervaringen met de MARS??
Ervaringen met de MFB?

Kei-bedankt!

Groet,
Roy

Wel die MFB synths klinken :okdan: !!! Althans dat is mijn bescheiden mening ... na een jaar gebruik !

Ze zijn gemakkelijk in gebruik enzo ... ik heb wel enjkel de eerste versie ... maar qua geluiden klinken die hetzelfde alleen zit er een songfunctie en andere shit erbij ...ik gebruik de lite en de synth V1 en ben daar zeer tevreden over.

Denk qua geluid dat je zeker niet kan miskopen omdat je (waarschijnlijk) electro bakken wilt ... wel die kunnen dat geluid produceren (en nog zo veel meer) ...en NIET duur ... en geen lange wachttijden ... etc...

GRTZ,

:duivels:

ik heb zelf de mfb synth (de oude)
en vind 'm zelf heel vet.
voor duistere elektro en darkwave bassen is hij erg geschikt, hij klinkt ook best rauw...

alleen had hij wel wat meer midi functies mogen hebben, maarja wat wil je voor dat geld:)

Jimi

voor duistere elektro en darkwave bassen is hij erg geschikt, hij klinkt ook best rauw...

Kijk! dit hoor ik graag! Tnx Jimi!

Over de Clavia dingen: ik heb de Rack2 en de Modular gehad, maar ik vind er geen mooi geluid uitkomen... Gedeeltelijk ligt dat aan mijn programmeer (on)kunde, maar het geluid van de OSC's en de Filters bevalt me gewoon niet...

Virus lijkt me leuk... maar qua prijs is alleen de A toegankelijk voor mij...
Trouwens, -net als de Clavia's- zowat iedereen heeft zo een ding staan...
Ik wil het liefst iets wat (nog) een beetje zeldzaam, apart, freaky is...

Mensen, ga zo door!

Groet,
Roy

heeft iemand ervaringen met de Oberheim OB12?... staat nu op MP... zier er stoer uit, redelijk betaalbaar...
Hoe verhoudt hij zich tov de MFB?

Andere ID's?

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door Lacertus
heeft iemand ervaringen met de Oberheim OB12?... staat nu op MP... zier er stoer uit, redelijk betaalbaar...
Hoe verhoudt hij zich tov de MFB?

Andere ID's?

Groet,
Roy

Je wilde toch iets geks? Die OB12 is wel heel erg gewoontjes...

Back