Yamaha 01x & 2e kaart

Benjah76

Nieuwkomer
Beste AudioFreaks,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik onder WinXP in Cubase SX de inputs van mijn tweede audiokaart tegelijk met mijn mLan Mixer kan gebruiken? Ik kan namelijk maar 1 van de twee selecteren in Devices\Multitrack...

(mLan = 8 in, + Maya44=4in -12 in!)

Greetings....

Misschien dat je nog een kans maakt door de WDM drivers te gebruiken.

Is een lang verhaal om uit te leggen.
Maar het nadeel is dat je bij de WDM drivers met de 01x niet kan opnemen. (schijnt)

Ik wil ook graag een extra geluidskaart naast m'n Tascam Fw-1884, zodat ik
nog wat meer kan routen.
Is er een mogelijkheid voor of gewoon blijven patchen?

Dat zou ik even aan Tascam vragen als ik jouw was.

Maar het is gewoon zo irritant dat door die ASIO je niet zomaar meerdere merken/typen geluidskaarten naast elkaar kan gebruiken. Of je zou iets met WDM (vergelijkbaar met ASIO of audiounits maar dan van Microsoft) kunnen uitvogelen.
Ergens ook wel logisch want als je speciale drivers hebt die zo snel mogelijk moeten werken dan is het moeilijk om er een ander type geluidskaart ernaast te hebben die ook net zo snel zou kunnen werken.

En dan is bijv mLan (dat in de 01x zit) ook zo handig omdat dit een standaard manier is om je soundinterfaces aan je computer aan te sluiten en er dus van een type driver gebruik gemaakt kan worden.

Dus bij een 01X zou je een i88x kunnen gebruiken met exact dezelfde driver. Alleen zo'n i88x is nog behoorlijk aan de prijs jammer genoeg.

Origineel geplaatst door fuse Dus bij een 01X zou je een i88x kunnen gebruiken met exact dezelfde driver. Alleen zo'n i88x is nog behoorlijk aan de prijs jammer genoeg. [/B]

Of een Presonus Firestation die heeft ook mLan, en is belange niet zo duur. De drivers ervan zouden nu ok moeten zijn (was in het begin nogal een zootje).
Heb er goede dingen over gehoord.

Na wat gemail ben ik erachter dat voor mij het beste zou zijn:
een RME Multiface met PCI Card.
Ik gebruikte dus al een Tascam Fw-1884 met Cubase SX.
Andere mogelijkheid was een Firewire 410 van M-Audio.

Als je een PC met ASIO drivers gebruikt dan is het mogelijk om in Cubase SX verschillende kaarten
aan te sturen bij de audio tracks.

Back