MPC3k vs S6000

ikke

Ouwe rot
Ik ben van plan om me een Akai sampler aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op de MPC4000 of MPC3000. Maar de tweedehandsprijs voor deze toestellen is nog wat veel..

Is het niet beter om een S6000 + MPD16 te kopen? Kun je met de S5000/ S6000 ook 'grooven' zoals met de MPC? maw heeft de S6000 een goede sequencer met veel quantisize mogelijkheden? Kan je in de S6000 een harddisk rammen?

In hoeverre verschillen de MPC's en de S5000/6000? (buiten de 16 pads..)

Thx! :peukie:

AKAI S-serie: pure samplers, geen sequencing...

AKAI MPC-serie: sampler + sequencer. De MPC3k kon -volgens mij- alleen maar samples triggeren, en dus niet van één piano sample een hele piano simuleren... de MPC4k heeft gewoon een Z8 sampler onder de kap zitten (en kan dat dus wel, zelfs op 24/96)...

Groet,
Roy

Serieus?! Geen sequencer.. dan zie ik het nut er niet van in.

Waarom maakt/ koopt men dan nog samplers?

Origineel geplaatst door Lacertus
en dus niet van één piano sample een hele piano simuleren...

Daarom dus. Hang bijvoorbeeld een RM1X aan een S5000 en je hebt het beste van 2 werelden. Er is een verschil in phrase samplers als bijvoorbeeld de SU700 en de types als bijvoorbeeld de A4000 beide Yamaha. Waarbij de SU700 meer voor "live" werken, en de A4000 meer voor studiowerk bedoelt is. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn!

Origineel geplaatst door ikke
Serieus?! Geen sequencer.. dan zie ik het nut er niet van in.

Waarom maakt/ koopt men dan nog samplers?

Sjonge moet ik dat echt serieus uitleggen....?

Heb nu een Mpc4k, maar heb daarvoor een mpc-3000le gehad! Mpc-4000 veegt de vloer aan met z'n voorgangers, maar de Mpc-3000 is toch wel het meest fijne en gebruiksvriendelijkste apparaat waar ik ooit mee gewerkt heb!:D

Sampler

Sampler

Gezien de abnormaal idioot lage prijzen die mensen soms vragen voor een topmachine als de 5000 of de 6000 en onder voorbehoud van het feit dat je een PC hebt met een sequenser programma, zou ik opteren voor een sampler.
Het sequens gedeelte van de MPC is behoorlijk straf en strak, maar dat neemt niet weg dat een software sequenser heelwat meer mogelijkheden biedt en dat je visueel natuurlijk een stuk verder staat tav van de display in een MPC.
En een sequens strak krijgen op een PC is geen probleem, als je weet hoe.
Je kan ook softsampling gaan gebruiken want dat is technisch gezien niet zo verschillend van hardware sampling. Wel op het gebied van klank. Daar is toch een hemelsbreed verschil met de meeste mainstream geluidskaarten en een high-end sampler als de 5000/6000/MPC

Bwa, nee. Ik wil juist wat afstand nemen van mn pc en Pro Tools.

En sequencen vanuit iets anders..

Die pc neemt mn creativiteit weg!

Ik kan natuurlijk opteren voor een mpc2000, maar die zien er niet uit. en zijn te duur voor wat ze zijn. Ill save me money for a 3k.

Ik kan natuurlijk opteren voor een mpc2000, maar die zien er niet uit. en zijn te duur voor wat ze zijn. Ill save me money for a 3k.

Hm, hoop dat je eerst je huiswerk doet voor je klaar bent met sparen. Ten eerste is een mpc2000xl overal tweedehands te vinden voor dik minder dan een mpc3000. Ten tweede is dit apparaat kwa functies een stuk uitgebreider.

Jezus waar slaat dit nu weer op. Dat ziet er niet uit????? :stupid :stupid
Nee een mpc1000 is mooi :(

Oh, bedankt!

Ik zal mn huiswerk beter doen. Hehe.

t Is maar, ik zo veel MPC2000 (xl) 's tweedehands voorbij gaan, dat ik al begin te denken dat die niet goed zijn ofzo.. Iedereen verkoopt de zijne..

Origineel geplaatst door sander
Jezus waar slaat dit nu weer op. Dat ziet er niet uit????? :stupid :stupid
Nee een mpc1000 is mooi :(

Chill, man.. relax.. Dont get upset! Jeeezzzzz..

Ik denk dat je het beste voor een S6000 kunt gaan en erbij en extrn Seq,
dit kan hard of software zijn...

voor mij was dé reden om een MPC60/3000/4000 te kopen in plaats van een 1000/2000(XL) de 4(!) midi-outs... verder kun je er gewoon allemaal heel erg fijn muziek mee maken... de sampler van de 3000 is echt minder dan die van de 2000...
De suggestie van Digimod is zo slecht nog niet...
neem een sequencer en een sampler en het feest kan beginnen!
(op Marktplaats staat nu een ASQ10 = top-sequencer)
en de S5000 en S6000 worden nu onder hun waarde verkocht (vind ik...)

Groet,
Roy

ach....
Tsja groote sampler met weinig mogelijkheden.....

ps heb net me S5000 verkocht en ik heb nu voor in de plaats Kontakt en Intakt gekocht voor op me mac.....
pff zeer PHATT!!!
Dan merk je wel dat een akai sampler zeer beperkt is.....

Ontopic:

Ik zou alleen een externe sequencer kopen......en sampling lekker via de computer laten gaan.

Origineel geplaatst door Catscan
ach....
Tsja groote sampler met weinig mogelijkheden.....

ps heb net me S5000 verkocht en ik heb nu voor in de plaats Kontakt en Intakt gekocht voor op me mac.....
pff zeer PHATT!!!
Dan merk je wel dat een akai sampler zeer beperkt is.....

Ontopic:

Ik zou alleen een externe sequencer kopen......en sampling lekker via de computer laten gaan.

Tja, maar dan wel in combinatie met een mega geluidskaart....want de sound van de 5/6000
is op voorhand top!

Heb recentelijk mijn Cubase SX en Native Instruments Kontakt vervangen voor een MPC 2000XL en ben hier uitermate tevreden over (heb al eens een MPC 2000XL gehad)
JA de mogelijkheden zijn minder als met een Softsequenser en JA het grafisch overzicht is minder MAAR het gaat mij om de manier van werken voor mij werkt het * let op moeilijk woord * ''Intuitiever'' (of zoiets)
En dat die MPC 2000XL's zoveel te koop staan heeft veel te maken dat mensen voor een MPC 1000 gaan maar die mist ook dingen die een 2000XL wel heeft wat ook andersom is overigens...ach ja je moet het zelf weten :D

Vergelijkbare discussies

Back