[LOGIC 5.5 PC] MIDI timing opeens heel brak

bikkel

Everything is on the One
Ik heb een Sek'd Siena / Marc 8 MIDI kaart met 2 x 2 MIDI I/O, heeft in principe altijd redelijk strak gedraaid, en nu opeens is de timing van mijn Casio CZ-3000 way off. Die hangt aan de tweede MIDI poort, die ik niet zo vaak gebruik, maar de eerste MIDI poort heeft er ook last van.

Ik heb de OUT en THRU al los getrokken om MIDI feedback en dat soort grappen uit te kunnen sluiten. De timing lijkt te varieren, in ieder geval loopt het niet gelijk met mijn Audio.

Dat probleem heb ik ook gehad, vooral bij het inspelen op mn keyboard spoort het allemaal niet meer. Ik heb maar alles eraf geflikkerd en de boel opnieuw geinstalleerd. Meestal komt het door een configuratie dingetje die je perongeluk hebt verandert en waarvan je er nooit meer achter komt wat het precies geweest is, een gare plug in kan de boel ook flink in de war gooien.

Ik heb iig de boel opnieuw geinstalled, ik heb al die plug ins die ik nooit gebruikt niet meer geinstalleerd en het loopt nu een stuk beter.

Geen plugins geinstalleerd.

Niet in mijn settings lopen kloten.

Maar goed dan gaan we maar weer herinstalleren......

Origineel geplaatst door bikkel
Geen plugins geinstalleerd.

Niet in mijn settings lopen kloten.

Maar goed dan gaan we maar weer herinstalleren......

dat is idd wel de beste optie en dan dingen stap voor stap bij langs lopen en testen..

Zou het iets met die MIDIyoke drivers te maken kunnen hebben die ik laatst heb geinstalleerd?

ah die midiyoke dingen

diue heb ik ook geprobeerd
waar was dat ook alweer voor midi over lan toch ?

zou dus best kunnen !!!

XP restore proberen ?

en regel 1 op pc is dedicated pc bouwen !!

alle extar shit eraf .. maar dat zou je wel gedaan hebben

Ik hoop over een tijdje daar een G3 voor te gaan gebruiken, dedicated MIDI sequencen.

MidiYOKE dat zijn een soort virtuele drivers voor MIDI, hoewel ik die niet direct gebruik. Je kunt zeg maar meerdere applicaties een output tegelijk laten gebruiken.

ah oke ..

Xp restore is toch een optie ? of heb je veel ingesteld aan die drivers ?

Ik heb 2000, en ik weet niet hoe lang Logic al niet goed draaide, had het nl al een tijdje niet meer gebruikt.

Ik heb in de tijd dat het fout ging volgens mij ook SP3 geinstalleerd.

Cubase SX als test geinstalleerd, blijkt dezelfde problemen op te leveren......

okee eens denken
wat synchroniseert er niet tussen midi en audio?

zijn het ingespeelde nootjes die op een compleet verkeerd bij de synth aankomen?
of is het de arpeggiator van je CZ-3000 die niet meer fatsoenlijk wil synchen aan logic? (en dus zn eigen tempo pakt)

in het laatste geval moet je misschien aangeven dat logic de miditimeclock naar de juiste midipoorten stuurt.
als je zegt dat je midiyoke ofzo hebt geinstalleerd heb je best kans dat logic de bestaande synch heeft opgeschoven naar de nieuwe poorten die je erbij hebt gemaakt.. .

zomaar een ideetje

MIDI Yoke heb ik er uit gegooid.

Ik gebruik geen arp, gewoon noten.

dus je noten lopen niet gelijk met je audio?
lopen audio en midi op verschillende snelheid of komt de audio eerst en dan de midi? of precies andersom?
(heb je een grote latency in je audiokaart zitten? door mmedriver ipv asiodriver ofzo?)

Back