OPleidingen

Dj-Rainer

Nieuwkomer
Hello allemaal

IK ben opzoek naar een goede opleiding voor geluidstechniek in "amsterdam"

ik heb gehoord dat SEA goed is en nog een paar,

maar als je niet zo veel euro's hebt dan wordt het moeilijk.

Kennen jullie misschien een goed opleiding die niet zo duur is.

Ik wist niet waar ik mijn in moest plaatsen dus daarom hier.

Alvast bedankt

De goedkoopste opleiding staat voor je neus. Je kunt op internet zo waanzinnig veel vinden over alles wat je maar wilt weten...

Ik heb zelf de sound academy in Hilversum gedaan; geen disrespect ofzo, maar achteraf gezien had ik voor die pegels beter een vette synth of een leuke digitale mixer kunnen kopen. ;)

vrijdag avond nog gezocht...

zal zeggen GEBRUIK DE ZOEK VAN HET FORUM TOCH EENS DIE ROTKNOP STAAT ER NIET VOOR NIETS EN GOOGLE.NL IS OOK EEN GROTE SOURCE....

sorry dat ik zo uitval maar als mensen nu gewoon eens even de tijd namen om te zoeken... je hebt van SAE gehoord zal je dan nie zoeken naar hun site en daarop kijken? heb zelf gekeken omdat ik er ook wat naar zocht. prima site. Snelle opleidingen goede kwaltiteit alleen papiertje is zo weinig waard...
maar goed ;)

Origineel geplaatst door Slipperman

zal zeggen GEBRUIK DE ZOEK VAN HET FORUM TOCH EENS DIE ROTKNOP STAAT ER NIET VOOR NIETS EN GOOGLE.NL IS OOK EEN GROTE SOURCE....

sorry dat ik zo uitval maar als mensen nu gewoon eens even de tijd namen om te zoeken... je hebt van SAE gehoord zal je dan nie zoeken naar hun site en daarop kijken? heb zelf gekeken omdat ik er ook wat naar zocht. prima site. Snelle opleidingen goede kwaltiteit alleen papiertje is zo weinig waard...
maar goed ;)

Calm down slipperman ur scaring me ;{ ... maar idd om om de vraag trug te komen, ik heb hier trouwens ook al een thread over gestart dus ja zoeken met de zoeken knop :D wordt ook vaak genoeg tegen mij gezegd :engel: en ja ik hoor ook dat je net zo goed hier op het forum en op het inet alles kan ontdekken... toch ga ik binnenkort informeren naar die SAE :duivels: eigenwijs dat ik ben

Grtz Mike

Origineel geplaatst door Slipperman

maar goed ;)

okeeeeeee

wat bedoel of bedoel je hun papiertje is zo weinig waard ?

ach...papiertje....in de "bizz" is het toch meestal zo van
als je goed bent heb je werk....

Origineel geplaatst door hansbakker

das waar

bij sae betaal je paar duizendeuro voor een opleiding. je krijgt daar een papiertje maar goed schiet je weinig mee op. Enige wat telt is ervaring en geluk... Kijk tis niet helemaal weggegooid geld wat je leert natuurlijk wel met van alles over weg te gaan. Licenties voor programma's, gebruik van dure professionele apperatuur, echte studioomgevingen etc. dat zit allemaal in dat geld uiteraard maar goed tis maar wat je er voor over hebt... zal zeggen ga eens naar ed opendag, vraag informatiepakket aan etc.

EN als je de juiste mensen kent en.. nee, ik hou het netjes: verder niks.

Zat er zelf af&toe ook wel eens over te twijfelen om zo'n opleiding te gaan volgen, maar ach waarom ook..

Ik denk dat je dit iets te rooskleurig ziet...

- je hebt mensen die met hun dikke nek en vette opleiding nooit verder zullen komen als interessant l*llen over muziek

- je hebt mensen die geen noten kunnen lezen, standaard de midi-in in de -uit prikken enz en toch de vetste nrs maken

- en alles tussen deze 2 uitersten in

Muziek is mooi ! Niet rechtvaardig, maar wel mooi ! ;)

Re: OPleidingen

Origineel geplaatst door Dj-Rainer
Hello allemaal

IK ben opzoek naar een goede opleiding voor geluidstechniek in "amsterdam"

ik heb gehoord dat SEA goed is en nog een paar,

maar als je niet zo veel euro's hebt dan wordt het moeilijk.

Kennen jullie misschien een goed opleiding die niet zo duur is.

Ik wist niet waar ik mijn in moest plaatsen dus daarom hier.

Alvast bedankt

Ik denk dat een opleiding een goede investering zal zijn, natuurlijk is dat voor
iedereen niet het zelfde het is net welke kant je op gaat in de audio techniek.
Misschien heb je al een basiskennis en wil je meer een opleiding als aanvulling
naar een bepaalde richting.

Origineel geplaatst door gemmetje
- je hebt mensen die met hun dikke nek en vette opleiding nooit verder zullen komen als interessant l*llen over muziek

- je hebt mensen die geen noten kunnen lezen, standaard de midi-in in de -uit prikken enz en toch de vetste nrs maken

Het is inderdaad jammer dat tegenwoordig vuil boven komt drijven en alles
wat goed is naar de bodem zinkt....;)

1. wat is "goed"...?
2. eerst "goed" worden...
3. in de "bizz" is het toch meestal zo van
als ze jou om een of andere reden *beter* vinden (dan mr/mrs X), dan krijg jij het werk...
4. wat is "beter"...? (sneller afgeleverd? goedkoper/duurder? "professioneler"? beter bevriend met...?)
5. :geslaagd:

Origineel geplaatst door gemmetje

Wat een filosoof ben je toch... :engel:

(off-topic mode on)
hé Mike Rockmore, is dat een plaatje van Pharell Williams van the Neptunes? :okdan:
(off-topic mode off)

Back