[NU Breaks] lekkere dansvloer stamper

trigg

Brass Intelligence
Hij is nog (lang) niet af, maar hier effe een Nu Breaks dansvloer-dingetje dat ik van het weekend heb zitten bouwen..

Alle commentaar is welkom!

Download de track

Klinkt goed hoor, goeie mix, strakke sound. VInd de beat wat te recht, en de geluidenkeuze is naar mijn smaak te trancey. Het doet mij een beetje aan als, eurotrance met een breaktbeat.
Klinkt wel als iets wat op vinyl kan iig

Hmmm.. ja, geluiden kunnen nog wat rauwer inderdaad...
vooral het geluidje wat bij 1.41 erin komt is misschien wat te trancy...

en ik houd helemaal niet van trance ;)

weleens aan gedacht om muziek te maken voor games??? Lijkt me erg geschikt voor games dit,, wypeout 8 ofzo :)

Ik zal hem vanavond een luisteren als ik van mn werk terug ben. Die opmerking dat muziek wel bij spelletjes past krijg ik ook wel eens, en dat is niet vreemd want bij bv wipe out zitten veel nu-breaks tracks van bekende engelse producers.

Ik vind hem op zich er leuk qua opzet weinig op aan te merken 2:54 is misschien erg kort maar je moet het groter (als in Live set) zien denk ik.

Die opmerking van de computerspelletjes kan ik ook helemaal in komen dat is namelijk al jaren zo!

tegenwordig heet het opeens Nu-Breaks maar ik herinner me het toch als chemical/bigbeat! en dat is wat ik ook produceer.

ik zag dat jullie een optreden hebben in de Harmonie in Vlaardingen ik kom zeker ff kijken succes! :walker:

Goeie track qua opbouw en mixing. Alleen de kick zou ik wel iets harder laten doorkomen. Sequences wekken een coole sfeer op :okdan:

Alleen nooit gedacht om er een echte melodie overheen te zetten?

Wel raar: de track zou volgens de indicatoren 4:33min duren, maar is in het echt veel korter (nu ja, da's niet echt van belang voor de kwaliteit van deze track ;) ).

:doei:

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Ik vind hem op zich er leuk qua opzet weinig op aan te merken 2:54 is misschien erg kort maar je moet het groter (als in Live set) zien denk ik.
De track is ook zeker nog niet af! De vinyl-edit moet zeker wel zo'n 6 minuten gaan duren. Live denk
ik aan een minuutje op 4.
tegenwordig heet het opeens Nu-Breaks maar ik herinner me het toch als chemical/bigbeat! en dat is wat ik ook produceer.
Tja, is waar. Big Beat is op een gegeven moment 'dood' verklaard door de pers, dus die term wordt niet meer echt gebruikt. Als verschil tussen Big Beat en Nu (Skool) Breaks zou je kunnen aandragen dat Big Beat meer op samples en funky drumloops gebaseerd is en dat de breaks van tegenwoordig wat meer 'geproduceerd' klinken.
ik zag dat jullie een optreden hebben in de Harmonie in Vlaardingen ik kom zeker ff kijken succes! :walker:
Ja, dat optreden is zojuist verplaatst naar een nog nader te bepalen datum :(

Ik vind het intro wel lekker, maar ik vind de bass persoonlijk wat minder. De beats vind ik wel lekker. De opbouw is wel lekker, persoonlijk zou ik de bass er alleen niet zo snel in laten komen. De geluidjes eromheen zijn ook wel lekker; maar op een bepaald moment zo na het midden komt er een geluidje in en die overheerst een beetje de rest, mischien iets zachter erin zetten. Ik vind het wel een lekker nr......maar het mist een beetje een hook ofzo, het blijft niet echt hangen.

Origineel geplaatst door Danny
Alleen nooit gedacht om er een echte melodie overheen te zetten?
Ja, er moet gewoon nog iets bij wat het net iets meer geeft.

Origineel geplaatst door C-Code
Ik vind het wel een lekker nr......maar het mist een beetje een hook ofzo, het blijft niet echt hangen.
Klopt, das ook het probleem met dit nummer.. daarom ben ik er ook nog niet mee verder gegaan
Denk wel dat er wat mee te beginnen is, maar 't is em nog niet..

Back