deep base mine
Lidl
Het geheugen van de MC-202 is volatile, oftewel als je de spanning eraf haalt, dan is de informatie in het gehuegen verdwenen. Weet iemand hoe je het geheugen non-volatile kunt maken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

...The 202 has no battery-backed memory, so you have to store your masterpieces to an audio tape. BrrrBeeebBrrrBeeeBrrrr... you get the picture...

Origineel geplaatst door deep base mine
De batterijen die in de achterkant gaan, net als bij de TB-303, leveren volgens mij spanning via de aan/uit knop.

Origineel geplaatst door MadR
heheheh die chinetti .. das om je patches te bewaren jah
ik heb een aparte apple voor de sequences .. maar nog niet opgesteld eerlijk gezegd ..
Origineel geplaatst door jes303
zijn jullie op de hoogte vd powersave modus? zeg maar de voorloper van slaapstand / hibernate zoals je die in winXX / OSX ziet![]()
Origineel geplaatst door Chinetti
haha, tja, foutje. Desondanks toch handig lijkt me, zo'n patch sheet. Ik zou er bijna een MC202 voor kopen, zo mooi vind ik die sheet.
Maareh, nu je het er toch over hebt... Hoeveel charme verliest zo'n ding nu als je 'm met midi -> CV aanstuurt? Ik ken eigenlijk heel dat apparaat niet, wat ik begrijp is het een (verontschuldig mij voor mijn lasterlijke taal) 'veredelde' 101 met een 303 seqeuncer?
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik wist niet dat je met batterijen het geheugen van een 202 kon bewaren.
Ik had een beetje teveel soldeerdampen gesnoven, denk ik. Een correctie dus: de batterijen in de MC-202 worden niet gebruikt om de patterns te bewaren. Het is waarschijnlijk wel mogelijk om de 202 te modden zodat de batterijen voor geheugen backup gebruikt worden, maar daar komt meer bij kijken dan alleen even een enkel printspoortje onderbreken.