audio recording met je pc

Thoraval

Ouwe rot
dagdag, reeds zit weer met een probleem en wilt hier graag een vraagje over stellen.

Ik wil mn mixes opnemen op mn compu zodat ik ze op cd kan branden en ik vraag me af wat de beste manier is. Ik kan gewoon via de recordout van mn mixer naar de tulp in van mn creative live! platinum maar omdat deze geluids kaart ook over een optical in beschikt en spdif in kan ik misschien ook de boel digitaal over zetten. Dit zou dan via mijn minidisc recorder moeten. Ik weet dat het allebei ook kan en ook ongeveer hoe alleen wat ik niet weet is welke software ik het beste kan gebruiken om laten we zeggen 2 uur achter elkaar op te nemen. Heeft iemand tips?

danke bitte shon mache jah so!

reeeds!

aka

Thoraval

Gezien jouw lijstje van software; Cubase of Wavelab. Enige waar je rekening mee moet houden is schijfruimte.
Voor lange opnamen gebruik ik meestal Wavelab en laat hem dan realtime mp3-encoden. Maar het zijn dan ook jamsessies of DJ-mixes voor eigen gebruik.

Audiacity is een gratis programma. Open source dus.
En nog OK ook nog.

En 2 uur is dus 2 CD's aan ruimte zeg maar. Dus 1.3Gb.

true :)
De cdmixes moeten ook niet langer worden dan 70 min maar mn echt langere sets op mp3 wel. Maar weet iemand of je ook de optische in als input kan gebruiken in cubase/wavelab ?

volgens mij wel...ff de prefs van cubase/wavelab opengooien zou ik zeggen...

vaak is het ook een instelling op je geluidskaart...

Je koopt een Wavelab van ruim 450 euri en dan mag ik hopen dat je de handleiding goed hebt doorgenomen hoe je een en ander kan doen? Of snap je het even niet? Kan ook natuurlijk.

Origineel geplaatst door fuse
Je koopt een Wavelab van ruim 450 euri en dan mag ik hopen dat je de handleiding goed hebt doorgenomen hoe je een en ander kan doen? Of snap je het even niet? Kan ook natuurlijk.

:gaap: x 10

Re: audio recording met je pc

Origineel geplaatst door REEDS
Ik weet dat het allebei ook kan en ook ongeveer hoe alleen wat ik niet weet is welke software ik het beste kan gebruiken om laten we zeggen 2 uur achter elkaar op te nemen. Heeft iemand tips?

Mixer -> Minidisc -> [optical] -> Wavelab.

Minidisc geeft wat minder bijgeluiden ivm pc.

Succes!

Back