NORD Modular G2 is er !!

Op de foto met de 'Racks' (die er anders gaan uitzien) staat de hardware 1.1 afgebeeld.
Op de cover van de Manual staat de hardware 1.3 en de uitlevering is hardware 1.4 (Deze info staat rechts onderaan bij het Clavia opschrift)
Sinds de hardware 1.2 hebben ze die zeer goed werkende page knopjes aangebracht, in de 'L'vorm rechts onder. Die werken echt zeer goed. Zelfs zonder Editor kan je de zaken snel vinden om te veranderen.

Tot over drie maanden, als je weer boven water komt na een tijdje Patchen. :)

Wout

Origineel geplaatst door Arthur
Helemaal mee eens ! Ben maar een tijdje weggebleven maar nu durf ik weer op de site te komen :D

Verstop je maar weer want hij is van de voorpagina verdwenen :confused:

Je zou zeggen dat ze bij Clavia nu eens tijd 'over' hebben om wat aandacht te steken in hun 'oudere' producten zoals de Nord Elektro...

Ik heb geen update meer gezien sinds-ie uit was en dat vind ik eigenlijk een beetje schandalig voor het geld wat ik en velen ervoor neergeteld hebben. Ok, hij klinkt goed en ik kan wat geluidjes extra downloaden maar ik vind het bij lange na niet genoeg :D Je kan deze geluiden op de Elektro nl. niet zelf maken en dus ben je aangewezen op de zin/tijd/gratie... van clavia en ja, ik ben een beetje teleurgesteld, ze reageren ook herhaaldelijk en steevast niet op m'n mails als je vraagt of er uberhaupt nog nieuwe geluiden komen voor de Elektro.

Ze kunnen desnoods alleen 'yes' of 'no' terugmailen dan weet ik al genoeg, maar als dat er niet eens afkan voor je trouwe klanten... vind ik wel een beetje jammer =(

Moet je voor de lol eens mailen waar je de G2 kan kopen, moet je zien hoe snel je reactie krijgt :(

Laatst gewijzigd:
Erg mooi dat de G2 er nu is, alleen ik heb er geen plek meer voor. Wanneer komt de rack versie ? ;)

Origineel geplaatst door Cornerman
Erg mooi dat de G2 er nu is, alleen ik heb er geen plek meer voor. Wanneer komt de rack versie ? ;)
Die is er al, de Nord G2 Engine (kost rond de 900 euro).

Quote van de site van Clavia:

The Nord Modular G2 will also be available as a 19”, 1 unit high, rack mountable synthesizer - the Nord Modular G2 Engine. It comes without the hardware user interface, pedal and mic inputs. Connect the Nord Modular G2 Engine via the USB port to the PC and do all your editing from the the intuitive and elegant PC Patch Editor. The perfect studio tool!

http://www.clavia.se/G2/

Origineel geplaatst door MSXUser
Die is er al, de Nord G2 Engine (kost rond de 900 euro).

Quote van de site van Clavia:

The Nord Modular G2 will also be available as a 19”, 1 unit high, rack mountable synthesizer - the Nord Modular G2 Engine. It comes without the hardware user interface, pedal and mic inputs. Connect the Nord Modular G2 Engine via the USB port to the PC and do all your editing from the the intuitive and elegant PC Patch Editor. The perfect studio tool!

http://www.clavia.se/G2/

Dat had ik nog niet gelezen, bedankt voor de info :)

Beetje off topic, wat zijn de afmetingen van de G2 ?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ed Beukers
G2 Afmetingen: 68 cm X 35 cm x 11 cm

Lekker kompakt !!

Dat valt mee idd. Hmm toch maar eens gaan schuiven :eureka:

zou het handig werken om met een modular zo'n g2 rack aan te sturen ?

Origineel geplaatst door Burp betekent dit dat je ook best behoorlijk realistische (acoustische) piano klanken kunt creeëren? Dan kan misschien mijn digitale piano ingeruild voor een G2 ... :-)

-Jan

Het nadeel hieraan is dat je hoogstwaarschijnlijk wel maar met 4 noten (optimistische schatting) tegelijk kan spelen...

Maar werkt een GEM Promega 3 niet zo? Met echte modelling ipv. sampling?

Naar aanleiding van deze draad informeerde ik gisteravond op de Feedback-site of ze de G2 inderdaad voor 1999 euro verkopen (op de site is hij namelijk 200 euro duurder) en ik krjg de reactie terug dat degene die zegt er bij hun eentje gekocht te hebben "liegt dat hij barst". Ze zijn pas over twee weken leverbaar, de filialen hebben op dit moment alleen demomodellen. De prijs klopt overigens wel.

Ik heb het idee dat de verwarring komt omdat jij die G2 waarschijnlijk bij Feedback Utrecht hebt gekocht (je woont in Amersfoort tenslotte) en ik een reactie krijg uit Rotterdam. Ik vind alleen het heftige taalgebruik een beetje merkwaardig.

naar aanleiding van deze thread heb ik gisteren ook geinformeerd by music house.
het is inderdaad zo dat tussen 2 en 4 weken er een eerste batch van g2's uitgeleverd gaat worden. Dit is uiteraard voor mensen die op de wachtlijst staan.

inderdaad raar dat ze met "vreemd" taalgebruik komen...:confused:

Ik heb denk ik gewoon een keer mazzel gehad...:D

Ondertussen blijf ik me maar verbazen over die bak !... AI AI AI wat issie VET !!! :{

Origineel geplaatst door Yoozer
Het nadeel hieraan is dat je hoogstwaarschijnlijk wel maar met 4 noten (optimistische schatting) tegelijk kan spelen...
Maar werkt een GEM Promega 3 niet zo? Met echte modelling ipv. sampling?

Geen idee of de GEM zo werkt. Maar 4 noten polyfoon zou zomaar kunnen. En het ding is natuurlijk niet bedoeld voor piano spelen (3 octaafs geen hammeraction) maar goed. Leek mij zo leuk om naast al het electronische geweld af en toe een mooi acoustisch pianotje te horen uit mijn modular (toekomstige G2...).

Origineel geplaatst door Ed Beukers
Ondertussen blijf ik me maar verbazen over die bak !... AI AI AI wat issie VET !!! :{

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik al een tijdje met de G2 heb mogen rommelen (vanaf versie 1.2) en het is inderdaad een zeer wonderbaarlijke bak. Vooral die Midi routing is geweldig.
Voor mensen die 4 Voices (meer dan 50% PatchLoad) wat weinig vinden: daar komt wel een oplossing voor :)

Ik was al een Clavia adept, maar nu... :)

Wout

Back