mv8000

djmarionesta

Ingeburgerd
hallo,

werkt er al iemand met de mv8000 van roland en zo ja is het wat?
ik hoor er zo weinig over maar ben wel nieuwschierig.

heb zelf een 2Kxl en zou de opinies wel eens willen weten van mensen die zo'n 8000 hebben.

zit er trouwens een nederlandse handleiding bij de 8000 zoals bij andere roland gear?

greetzz

mario

Weet 't niet zeker, maar volgens mij is ie nog niet uit.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Weet 't niet zeker, maar volgens mij is ie nog niet uit.

Staat al 3 maanden of zo bij Feedback. ;)

hebbes!!!

hebbes!!!

hallo iedereen :) eerste keer hier,tof!!
heb de mv8000 voor een paar maanden nu,vette shit!!
zijn er nog meer mensen met een mv?
peace.........tys

De MV is de beste sampler op de markt. Dit apparaat is alles in één. Je hebt veel mogelijkheden die de MPC's niet hebben. Zoals een beeldscherm aansluiten en foto's vertonen. Ook zit er een Analog-Modeling Bass Synthesizer in die echt wreed is. Je hebt ook al alle bekende Roland drum patches. Ik zal even de videos bekijken op rolandus.com van de MV-8000. Ze hebben een interview met RZA en Jermaine Dupri.

Ga naar Youtube.com en typ skibeats in. Hij heeft filmpjes over de MV en is een producer van Jay-Z. Ook kun je filmpjes kijken op phillyheat.com.

Als je nog steeds twijfeld om hem te kopen moet je maar is op het forum van mvnation.com gaan navragen hoe goed die is.

Ik heb al 1 jaar een MV-8000 maar heb nog geen vga-optie wie weet een winkel waar je hem kan kopen.

Ik heb hem nu al een paar maanden thuis staan maar ik heb nog niet veel er mee gewerkt omdat ik hem tweede hands heb gekocht met een nuttelose handleiding :frons:
Maar er is een handleiding in het nederlands (http://manuals.roland.be/Nederlands/MV8000_nl.pdf).

Het is wel jammer dat ik hem nog niet echt goed ken hoe hij werkt dus ik kan je niet echt helpen met eventuele nadelen van het apperaat ...

Ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig hoe het product zicht ontwikkeld en of Roland al genoeg basis heeft om dit product door te zetten.

Origineel geplaatst door MB Beatz
... en foto's vertonen.
Dat lijkt me idd een erg belangrijke functie! :confused: Ik snap niet helemaal wat Roland hier mee wou bereiken.

De MV8000 lijkt me best owke, maar je hoort er eigenlijk nooit wat over. Volgens mij wordt 't met een monitor er aan wel handig en overzichtelijk werken. Maar 't gekke vind ik dat ik in Roland promo filmpjes ze altijd achter dat beeldscherm + muis zie werken. Als ik dat zou willen, zou ik toch wel gewoon cubase nemen? Of valt op de MV ook alles te doen, en is de monitor meer een hulpmiddel?

Je kunt alles op de mv doen maar dan moet je veel met de cursor toetsen werken...
geloof niet dat je via een muis op de mv kunt werken. dus dat wordt dan automatisch de vga.

laatste o.s is 3.51 geloof ik, waarbij de nadruk meer op de multi-recording werd gelegd.

bij thomann en musicstore worden ze echter niet meer aangeboden, waarom ???

Maurice

Er zijn een paar leuke soundsets voor op de mv (tr-808,tr-707,tr-727 en tr-505) http://www.rolandus.com/mojo/mv8000_promo.aspx

Het werken met de cursor valt wel mee vind ik, omdat veel belangrijke functies onder de knoppen zitten en je wordt wel vrij overzichtelijk door de menutjes die van belang zijn geleid.

De mv is eigenlijk een hardware sequencer, sampler, multitrack recorder. Het is een soort van allrounder die leuke potenties heeft. Het is een handig stukje studio apratuur die ook als een stuk hardware voor live geschikt is.

tip Angerfist gebruikt hem voor zijn live optredes en heb je mischien een idee voor hoe je hem live kunt gebruiken (hij gebruikt een mv en mixer en een draaitafel :dj: )

Back