dumdumdadumdum tracks

dumdumdadumdum

Scheelt niet veel
In een zekere andere thread ging het helemaal mis, dus eventjes met een schone lei beginnen:

http://members.lycos.nl/dumdumdadumdum/my_music.htm

strings is mijn eerste fruityloops probeersel, gewoon eens kijken of ik met dit progje uit de voeten kan...

this night is een wat meer uitgekristalliseerd fruityloops project. Niet alles is standaard fruityloops geluid, heb aardig wat samples gebruikt. Het is een wat donker, maar sfeervol en dromerig nummer geworden.

tale of the dwarf is iets heel anders. Gemaakt met alleen een Korg 01/w, is het ooit een deel geweest van een soundtrack van een live roleplaying video, vandaar ook dat de structuur niet altijd even logisch is. Als je benieuwd bent naar de rockopera waar ik mee bezig ben, geeft dit in ieder geval een aardig beeld van de muzikale richting waarin het op gaat.

ben benieuwd naar de reakties...

Hoi,

Ik heb eens naar je creaties geluisterd:

This Night:
De compositie begint veelbelovend. Wat wel hindert is het te veel aan galm op de sawsequence. Ook op de piano ofwel iets minder galm of wel wat doffere galm. De opbouw is in ieder geval helemaal niet slecht. Je gebruikt ook veel mooie percussiegeluiden die het geheel opfrissen.
Rond 2.15 begint de track te oversturen en klinkt ook wat rommelig. Gelukkig duurt het niet te lang.

Beslist een goeie track :okdan:

Dwarf:

Klinkt gelijk helemaal anders (om te beginnen al stiller ;) ).
Drums klinken lekker. Dan komen de strings erbij :okdan: ... bombastisch effect, knock out. Heel leuk hoe rond 00:58 die celeste of wat dan ook er bijkomt (edit: een beetje te hard in verhouding tot de strings) ... en dan even later weer dat symphonische effect van de strings met het koor. Op 1:35 dan terug wat stiller/rustiger.

Ik vind deze track zowel qua opbouw als geluid super. Alleen jammer van 2 zaken:
1. Je gebruikt een simpele fade out om het te beëindigen (daar zou je iets beters van kunnen maken)
2. Op de koren en strings zouden best wat meer galm mogen (dat wat in het eerste nummer te veel was, is hier te weinig), maar het kan ook zijn dat je met beperkingen zit op je 01W qua effecten (geloof me, ik ken alles van die beperkingen ;) ).
(3. Jammer dat ik hem niet kan wegsaven ;) ).

Ik vind ze in ieder geval erg knap gedaan :okdan: :)

:doei:

Strings:
Is dit alleen Fruity Loops? Klinkt best wel goed eigenlijk, hoewel het toch wel vrij dof is op de één of andere manier. Ligt misschien ook vooral aan je drums (geldt voor elke track; ik weet niet wat het is, maar ik vind ze niet zo sterk klinken, puur qua klank; qua ritme zijn ze wel goed, vind ik). Een goede stand-alone track zou dit niet zo snel zijn (klinkt meer naar een wat uitwerkte soundscape), maar het laat wel veel potentie horen.

This night:
Wat een gruwelijke bak galm zeg!!! Zo, dat moest er even uit... ;) Nu ik daar overheen ben: het lijkt wel erg op Strings. Een hele andere track, maar toch ook weer helemaal hetzelfde. Als een soort uitgewerktere versie van Strings of zo. :confused: Het is wel een beter nummer, vind ik. Zit veel meer eigens in om naar te luisteren. Goed einde ook. Ik krijg er een beetje een Miami Vice-gevoel bij... 8)

Tale of the dwarf:
Klinkt echt anders ja. Wel zeer vergelijkbare drums (ik ben niet zo kapot van die snare). Sterke gothicfeel heeft het (komt door de strings+choir met dat 'sssssjah!'-geluid en die doorlopende bas), waardoor het niet zo oorspronkelijk overkomt; vooral zo'n break als onder 1:25 heeft daaronder te lijken. Van de andere kant is het concept met die drums+bas wel mooi. De strings zijn niet zo sterk; te clean of te iel of zo? (valt vooral aan het einde op) Die belletjes na 0:50 zijn wel cool. En het is voor mij wel hoorbaar dat het een soundtrack is (het helpt natuurlijk als je dat al weet). Wederom: een track die zeker potentie toont, maar voor mij komt het er niet helemaal uit.

Ligt trouwens misschien meer aan mij dan aan jou... :D

Rond 2.15 begint de track te oversturen en klinkt ook wat rommelig

vreemd... dat doet ie bij mij niet... Misschien moet ik toch wat meer waardering opbrengen voor mijn DTT 5.1 setje bij mijn computer. :)

Op de koren en strings zouden best wat meer galm mogen (dat wat in het eerste nummer te veel was, is hier te weinig), maar het kan ook zijn dat je met beperkingen zit op je 01W qua effecten (geloof me, ik ken alles van die beperkingen ).

In feite is Tale of the dwarf ook niks meer dan een midifile afgespeeld op mijn 01/w. Ik vind juist dat ie het qua effecten nog niet zo slecht doet, ik ben van mening dat 60% van het totaalgeluid (in ieder geval de kracht) van de 01/w uit de effecten komt. Ik ben momenteel aan het experimenteren met multi-tracking via CoolEdit, zodat ik bij elk geluid de beschikking heb over het complete spectrum van de 01/w, en dat scheelt.

...Maar, de kritiek valt me eigenlijk erg mee, zeker gezien de kwaliteit van sommige andere posts. :D

ik weet niet wat het is, maar ik vind ze niet zo sterk klinken, puur qua klank

Dat heb ik eerlijk gezegd ook, maar ik wijtte het altijd aan het feit dat ik zo'n track 200 keer hoor voordat ie "af" is. Maar blijkbaar moet ik toch eens serieus werk gaan maken van dingen als equalizing, compressing en limiting ;)

In ieder geval bedankt voor de leuke reacties :biertje:

Je eerste 2 tracks vind ik lekker! De 3e wat minder...de master is ook wat zachter daarvan vergeleken met 1 en 2...(expres gedaan?)

Bij Strings nog ff... perfecte strings en FX... misschien dat je de hihats in het begin er wat subtieler/zachter in kan laten komen nog, die klinken misschien wat te 'computer-strak' naar mijn humble smaak... :)

Back