Evolution MK225C en Renoise

Christov

Soul Brabo no 1
ok ik heb gister dus een midikeybaord aangeschaft, een evolution MK225C

plaatje:
MK225C.jpg

ok nu heb ik de drivers geinstalleerd....de toetsen werken, de octaven ook...en die draaidingen geven wel wat aan waardes uit maar geen idee wat? ok nu wist ik dat je bijna alles kon instellen naar eigen goesting

mn pitch doet niks in renoise zelf maar wel in wat softsyntsh dus ala
mijn modulationwheel doet niks...zou ik deze kunnen instellen dat ik hiermee het algemeen volume kan instellen in renoise?

voor de rest zitten er boven nog 6 drukknoppen en 8 draaiertjes
ik weet nog niet precies wat ik allemaal kan en wil aansturen maar wat mij buitengewoon handig leek was:

dat je bijvoorbeeld met die 8 draaiertjes de algemene volume waarden per kanaal kan instellen, helaas zit je dan vast aan 8 kanalen..normaal heb ik nooit meer als 16 dus ik dacht als ik nu de eerste 2 drukknoppen gebruik voor bv kanaal 0 tot 7 en 2e drukker voor 8 tot 15..

is dit mogelijk en zinvol?

voorderest, iemand nog een goede functie voor die 4 overige drukknoppen

ik doe praktsich niks met synthese, puur samples triggeren, en bepaalde synthesefucnties aan draaiknopjes toewijzen lijkt me niet praktisch...

alvast bedankt, ik weet praktisch niks van midi af, en ik heb hem op mn usb aangesloten

8o :engel: :halleluja

hmmm,je gebruikt ook geen filters? want daar zou ik ze voor gebruiken en koppellen aan je attack of release tijd kan ook erg leuk werken,lfo rate instellen,dat kun je met je samples toch ook doen? maar ik weet niet met wat voor programma je werkt dus of je daar je faders ook mee kunt controllen weet ik niet,tell us some more!

d.j., kan ie dan niet net zo goed een cs1x kopen? krijg je er tenminste nog gratis sounds bij, hehe :D

Origineel geplaatst door Christov
he phochos ik heb dus zelfde evolutionkeybaord als jou, is er bij jouw weten een software iets om die knopjes toe te wijzen aan je softwaresequencer(als je deze gebruikt?)

Dat zit toch gewoon standaard in je sequencer programma:confused:

oh kut perongelijk nieuwe thread...dit moest dus in de phochos thread

maar helpen is neit verboden

nee gespleten uit de pochos-thread wegens off-topic zijn

dan voeg ik ze samen

in het vervolg on topic blijven aub ?

aaaaaaargh kutding of kutsoftware, het lukt me niet....FUCK

bij channel assign moet het dan een midichannel zijn, weet namelijk nietzo of dat is...
ik moet de code 007 invoeren

maar ik kom op mn lcd niet verder dan of 00 of 07 of 77

help :confused:

ok, dan maar ff een quick guide 8>

stel je wil via draaiknop 2 het volume (midi controllernummer 7) regelen van midikanaal 2. Doe dit dan als volgt:

- draai aan draaiknop 2
- druk op control Select en laat hem daarna los.
- Het led display laat nu zien welke controller je geselecteerd hebt
- druk nu op de channel knop. Je ziet dan een kleine c met daarachter het midikanaal waarop die draaiknop midi controller messages verstuurd.
- typ nu het getal 2 in. Het led display laat nu zien c02
- druk nu weer op de Control select knop.
- typ nu het nummer van de midicontrol message die je wilt versturen in. in jouw situatie nummer 7
- druk nu op control assign

Klaar.

nu heb je het volume van midi kanaal 2 onder je 2e draaiknop zitten. Voorwaarde is wel dat op midikanaal 2 iets draait wat op de standaard midicontroller 7 reageert.

succes.

Back