demo korg electribe er1

Wodka

Ouwe rot
heeft hier iemand een korg electribe er1? zo ja, kan die dan even wat laten horen van dat dingetje? ik wou namelijk een korg er1 gaan kopen.

ik heb op korg.com gekeken ja, maar daar staat niks over de er1, alleen de nieuwe er1 mkII

op korg.co.uk staat wel een demo met filmpje, maar dat is samen met de korg es1 en ea1, ik had graag gewoon wat drums uit de er1 gehoort

Ik heb wel een iets online staan... Een mp3 van de 1e keer dat ik met dat ding aan het spelen was!
Tis 5 minuten lang hetzelfde kickdrum-loopje (180 BPM!!) met compleet random knopjes-gedraai... Lekker overstuurd op mn mixer en later heel iets galm toegevoegd.. Maar het is verder alleen maar de ER-1! Aardig brute gabberbak :D

Please note: Ik had hem echt net 5 minuten... Freaken rules! :D Ben er ondertussen achter dat dit bakje tot veel meer in staat is, maargoed...
http://student-kmt.hku.nl/~koen4/ER-1 Kicks + Reverb.mp3

Als je m btw niet voor gabber etc wil gebruiken is dit een compleet nutteloos mp3tje denkik 8)
En let maar niet op de ruis... Phonic mixer :stupid

nee, tis niet voor gabber :D

trance, techno, club, enz... die richting, maar toch bedankt, zijn er meer mensen met mp3tjes of kan Ethereal ff nog wat opnemen?

jsesus, als korg dat mp3tje als demo had gebruikt, konden ze die bakken wel weg geven want dan koopt natuurlijk niemand zo'n apparaat. :D

Maar is een leuk apparaat hjoor die ER-1. Wat wil je er voor beats uithalen?
Het enige wat ik nooit zoo goed uit kon halen was een snare. Op 1 of ander manier
vondt ik die nooit zo goed. Maar jij misschien weer wel.

Volgens mij is deze beat een electribe. Weet het niet zeker is alweer lang geleden:
http://home.tiscali.nl/~smeyer/sendex/bunker3017sampleB3.mp3

Ik hoor er wel een flanger overheen. Die delay die je later hoort, zit in de Electribe zelf.
En de bassdrum is een beetje overstuurd geraakt op de plaat, daardoor hoor je ook wat andere geluiden
vervormen.

Ook hoor ik em in dit nummer, maar daar hoor je zoveel. Is volgens mij een combinatie van meerdere
drumbakken. http://www.acid.nl/~sendex/bunker3017/bunker3017sampleA1.mp3

alweer bedankt... maar is er ook iemand met puur en alleen die er1 met een trance/techno achtige demo ervan? of met in ieder geval de drums daarvoor?

leaf

een oud nummertje van in de tijd dat ik nog de blauwe en de rode had.
Deze is enkel met de er-1 gejamd.

volgens mij is het wel een vet apparaat voor dat geld, is hij volgens jullie bruikbaar in trance/techno producties? of raden jullie mij een andere aan voor drums, in die prijsklasse ongeveer.

Origineel geplaatst door Wodka
volgens mij is het wel een vet apparaat voor dat geld, is hij volgens jullie bruikbaar in trance/techno producties? of raden jullie mij een andere aan voor drums, in die prijsklasse ongeveer.
$

is leuk bakje voor zijn prijs (tweedehands is ie wel echt goedkoop), maar is toch best in combinatie met andere gear te gebruiken. De er-1 heeft nl. als voordeel en nadeel dat hij een heel herkendbare sound heeft.

Binnen deze prijsklasse heb je weinig keus...
Je zou ook kunnen kijken naar een drumstation maar dan mis je wel de sequenser van de ER-1.
Persoonlijk vind ik de ER-1 wel lekker experimenteel klinken maar als ik jou was zou ik dan eerder doorsparen voor een Waldorf Rack Attack (of software Attack) deze heeft net weer wat meer mogelijkheden en is ook als gewone synth in te zetten.
Tevens heeft deze ook aardig wat effecten maar mist hij wel de sequenser wat natuurlijk geen probleem is als je hem van buitenaf gaat aansturen.
Wel mis je dan 909 achtige samples die dus in de ER-1 wel zitten maar kom op 909 samples zijn genoeg op het net te vinden dus daar hoef je het niet voor te laten.

Kortom ik vind de ER-1 een lekker maar apart bakje maar zoek je echt iets voor Trancedingetjes enzo ga dan voor OF een sampler met een paar sampleCD's of als je dan toch perse een synth wilt voor de Rack Attack (Jomox Airbase is ook leuk maar vind ik qua mogelijkheden toch te duur voor wat ie kan)
De ER-1 ligt je of ligt je niet en daar moet je even zelf achterkomen maar luister anders ook eens ff naar wat Rackattack demo's (als deze nog on-line zijn ergens) aangezien Waldorf ook al niet meer bestaat....

ik heb eens wat van de rackattack beluisterd, maar ik kon uit de demo's niet echt opmaken of hij voor mij geschikt is (zeker voor dat geld) heeft iemand hier de rackattack en kan die even wat laten horen?

en ik zoek nog steeds naar demo's van de electribe er1...

Ik heb ze beide gehad de ER-1 en de Attack (software) welke eigenlijk identiek is aan de Hardware versie en als ik moest kiezen zou ik doorsparen voor een Attack i.p.v. de ER-1 omdat de Attack toch net dat beetje meer heeft.
De ER-1 heeft gewoon een heel eigen karakter en daar houd je van of niet.
En omdat je het steeds over Trance enzo hebt lijkt me de Attack ook een betere keus.

en hoe zit het dan met bakken als de airbase09 of xbase99 in verhouding met de rackattack?

trouwens, jullie mogen me demo's van alle drumbakken hier neerzetten :)

Zoek je gewoon een drumcomputer die samples afspeelt of eentje waar je de percussie zelf kan maken?

Anders misschien een RM1X ofzo.

een rm1x heb ik :D

sommige drums zijn wel bruikbaar, maar de meeste zuigen toch heel hard, vooral de kicks zijn slecht

Origineel geplaatst door sander
Zoek je gewoon een drumcomputer die samples afspeelt of eentje waar je de percussie zelf kan maken?

met zoveel mogelijk editmogelijkheden, dus zelf maken, niet echt ene die samples afspeelt, dan kocht ik wel een sampler

Ik heb sinds een paar dagen een ER-1 en dat is echt een simpel apparaatje om te bedienen.. Lekker veel knopjes om je geluiden zo aan te passen zoals jij ze wilt hebben.. (tot op zekere hoogte)
Ik zal eens een aantal presets opnemen die je online waarschijnlijk niet kan vinden..

Hier kan je ze vinden: 1 minuut 57 lang ER-1 jolijt (nu wel online dus.. :confused: )

Download is wel traag, maar dan heb je wel wat.. ;)

Groeten, Ivo..

Back