demo korg electribe er1

Origineel geplaatst door Wodka
en hoe zit het dan met bakken als de airbase09 of xbase99 in verhouding met de rackattack?
Die zijn weer meer van het kaliber 909-achtig, een Rack Attack hoeft dat helemaal niet te doen (een Airbase ook niet, maar da's een ander verhaal ;) ). Air- en Xbase zijn vet, en met een cheape 16-step sequencer (ook een deel van de charme van zo'n apparaat) en een Airbase kom je een heel eind. Xbase ook, maar die's wat beperkter.

trouwens, jullie mogen me demo's van alle drumbakken hier neerzetten :)
De site van Waldorf is weer up, dus check eens een paar kits hier : http://www.waldorf-gmbh.de/soundcorner/sound_list.php?device_id=6

Een RA heeft toch een beetje de sound van de Micro Q, alleen meer gericht op het maken van drumkits. Een mQ heeft dat eigenlijk een beetje als extra. Ook zitten er wat truukjes in die het maken van een clap makkelijker maken (een crack-generator : dit is gewoon een LFO op de filter die op hoge snelheid start en vervolgens door een envelope vrij snel tot stilstand wordt gebracht, m.a.w. het is ook met een mQ te doen).

Toch zou ik samplen niet helemaal afschrijven. Met velocity e.d. kun je hele leuke overgangen maken.

ik zat te denken om me de er1, ea1 en es1 te kopen, dan heb ik een sampler, drummodule en nog een virtueel analoogje erbij. die zijn nou lekker goedkoop omdat de nieuwe electribes uit zijn en ze zijn toch niet slecht voor hun geld en omdat ik ook dj ben leken die bakken me leuk omdat ze ook live inzetbaar zijn, maar als ik niks aan die bakken heb voor het producen dan koop ik liever wat fatsoenlijke poep :)

nee :)

ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik voor de er1 ga, omdat ik nog steeds geen lekkere trance drums heb gehoort

Origineel geplaatst door Wodka
ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik voor de er1 ga, omdat ik nog steeds geen lekkere trance drums heb gehoort

Ik denk dat je dat gvoel niet alleen bij de ER-1 gaat hebben aangezien je toch het een en ander zult moeten ''processen'' van de geluiden denk aan EQ,Compressie,Galm enz.enz.
En toch als ik zelf moest kiezen zou ik voor de Attack gaan of een Sampler en als het ff kon beide !
Programmeer je geluiden in Attack en zet ze in je sampler of koop gewoon een dikke sampleCD voor 85 €
In elk geval zal je geen doosje vinden waar zo een dikke tranceset inzit die NIET ''geprocessed'' is (jaja 909 enzo maar vergeet de compressie en dergelijke niet)

ik heb ondertussen de elektron machinedrum gehoord, en die bevalt me tot nu toe het beste, leuk apparaatje

Jaja dat snap ik maar je vraagt naar een bepaalde prijsklasse....

Ik kan je verzekeren dat de Machinedrum in een geheel andere prijscategorie valt :D

haha als je die machinedrum alleen koopt voor trance drums zou ik een sampler kopen!
heb je en die tiesto sound en nog genoeg euri's over voor wat anders leuks!
met een md voor alleen trance drums gebruik je hem maar voor een kwart!!!!

he teknoudontknow,

ik heb je demo gehoord.
ik vind er wel vette stukken tussen zitten.:okdan:
ik ben ook een beetje bezig met techno,maar ik krijg ze niet zo
heb je mischien wat tips voor me?

alvast bedankt :)

Origineel geplaatst door dixxy
he teknoudontknow,

ik heb je demo gehoord.
ik vind er wel vette stukken tussen zitten.:okdan:
ik ben ook een beetje bezig met techno,maar ik krijg ze niet zo
heb je mischien wat tips voor me?

alvast bedankt :)

Je hebt dadelijk een PB gok ik.. ;)

waarom een pb?
zou je niet zo vriendelijk willen zijn om het hier gewoon te plaatsen, hebben we er allemaal wat aan!
:halleluja

Origineel geplaatst door chielos
waarom een pb?
zou je niet zo vriendelijk willen zijn om het hier gewoon te plaatsen, hebben we er allemaal wat aan!
:halleluja

Een PB omdat deze thread erover gaat of Wodka een ER-1 of iets anders gaat kopen.. En het was me niet helemaal duidelijk welke van de 2 demo's dixxy bedoelde.. De eerste van de 2 (de langste) zijn namelijk standaard patterns uit de ER-1 die ik dus niet zelf heb gemaakt.. Kan ik dan ook weinig over vertellen.. Ik ben zelf nog niet echt lang (serieus) bezig met muziek maken, dus ik weet ook niet goed wat ik aan tips kan geven.. Maar als je vragen hebt over het andere stukje op 180 BPM kan je me alsnog ff een PB'tje sturen, of open er een nieuwe thread over.. Dan kunnen andere mensen je vraag ook makkelijker vinden en krijg je ook antwoord van meer mensen.. :)

Groeten, Ivo!

Back