Volume via midi regelen

Tracker

Nieuwkomer
Is er een programma'tje dat stand-alone functioneert waarmee je via MIDI het volume kan regelen.
Ik heb nl mijn monitoren direct op mijn geluidskaart aangesloten zonder mixer ertussen.
Via de audiodriver kan ik wel het volume verlagen maar dat wil ik dius via MIDI aan kunnen sturen.

Je kunt sowieso met midi controllersignalen uitsturen (master volume = controller 7; expression = controller 11), maar ik weet niet of dat genoeg is?

Volgens mij bedoelt ie of er een programmatje is waarmee je het master volume van je je geluidskaart via midi kan regelen.

Origineel geplaatst door Erazotropa
Volgens mij bedoelt ie of er een programmatje is waarmee je het master volume van je je geluidskaart via midi kan regelen.

Dat is precies wat ik bedoel.
Ik weet dat het via de sequencer kan maar ik zou het graag dus daar buiten om willen doen.
Omdat dat werkbaarder is.

Re: Volume via midi regelen

Origineel geplaatst door Tracker
Is er een programma'tje dat stand-alone functioneert waarmee je via MIDI het volume kan regelen.
Ik heb nl mijn monitoren direct op mijn geluidskaart aangesloten zonder mixer ertussen.
Via de audiodriver kan ik wel het volume verlagen maar dat wil ik dius via MIDI aan kunnen sturen.

Je zult iets duidelijker moeten zijn in je vraag.

Welk signaal wil je het volume van regelen? De direct output van je geluidskaart? softsynths? Wat voor geluidskaart heb je?

Uit je verhaal maak ik nu op dat je een programma wilt draaien waar dan een slider instaat die via virtuele midi (het signaal komt de computer niet uit of in) je master output bedient. Volgens mij zit daar zo'n mooie volume regeling voor in windows :D. Ik snap het niet helemaal geloof ik :stupid

Klik op: Start - Programs - Accesoires - Entertainment - Volume Control ;)

Alle gekheid op een stokje.

Volgens mij zal je geluidskaart het extra moeten ondersteunen om controllers naar je main-volume te routen. Als die dat kan dan moet je ook wel ergens een handleiding hebben waarin staat beschreven hoe je dat moet doen.
Daarna kan je iedere willekeurige sequencer gebruiken om de boel te patchen en harder en zachter te zetten.

Ben ik dan de enigste die zijn vraag wel begrijpt :confused:

Hij vraagt gewoon een tooltje waarmee je op een midi kanaal met een CC je master volume van windows kan regelen..

Netzoals die volume knoppen op een toetsenbord.. maar nu alleen via een midicontroller met een schuifje of een knopje..

P.S. bij sommige vragen hoef je niet zo moeilijk door te denken om het te begrijpen. ik denk dat daar het probleem zit..

Maar goed..

Ik ben nog opzoek voor je...

Misschien kan mijn collega morgen voor ff snel wat in elkaar brouwen.. ik ga het vragen..

Gr. Eraz

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ben ik dan de enigste die zijn vraag wel begrijpt :confused:

Hij vraagt gewoon een tooltje waarmee je op een midi kanaal met een CC je master volume van windows kan regelen..

Netzoals die volume knoppen op een toetsenbord.. maar nu alleen via een midicontroller met een schuifje of een knopje..

P.S. bij sommige vragen hoef je niet zo moeilijk door te denken om het te begrijpen. ik denk dat daar het probleem zit..

Maar goed..

Ik ben nog opzoek voor je...

Misschien kan mijn collega morgen voor ff snel wat in elkaar brouwen.. ik ga het vragen..

Gr. Eraz

Ik denk niet moeilijk, de vraag is niet duidelijk

Als hij met een externe midi controler dat wil doen moet hij dat aangeven in z'n vraagstelling. "een programma dat via midi het volume regelt" en ook nog eens het vergelijk maken met de volume regeling van een SOFTWARE sequencer, lekker duidelijk.

En ja, ik ben sjago:duivels:

;)

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Ik denk niet moeilijk, de vraag is niet duidelijk

Als hij met een externe midi controler dat wil doen moet hij dat aangeven in z'n vraagstelling. "een programma dat via midi het volume regelt" en ook nog eens het vergelijk maken met de volume regeling van een SOFTWARE sequencer, lekker duidelijk.

En ja, ik ben sjago:duivels:

;)

Je hebt gelijk. Mijn vraag was niet compleet.

Ik wil met mijn midi-keyboard waar faders op zitten het volume regelen van mijn geluidskaart.
Maar mijn geluidskaartdriver ondersteunt geen midi.
Ik kan hem wel aansturen via mijn sequencer software maar dat is niet goed werkbaar.
Dus zoek ik een standalone programmatje daarvoor.

Origineel geplaatst door Tracker
Je hebt gelijk. Mijn vraag was niet compleet.

Ik wil met mijn midi-keyboard waar faders op zitten het volume regelen van mijn geluidskaart.
Maar mijn geluidskaartdriver ondersteunt geen midi.
Ik kan hem wel aansturen via mijn sequencer software maar dat is niet goed werkbaar.
Dus zoek ik een standalone programmatje daarvoor.

Hey het is niks persoonlijks ;)

Zoals je de vraag nu stelt is hij duidelijk:eureka:. Goed, wat voor geluidskaart heb je? Bijvoorbeeld voor de cheapo soundblasters zijn asio drivers te downloaden waarbij dit kan.

Back