vage, weirde, ranzige, freaky fx..welke bak(ken)?

66 euro, daar kun je niet eens voor naar dancevalley. :o:
Ik heb deze maand al geld uitgegeven maar volgende maand ga ik zeker kijken of die nog steeds voor dat geld weg mag. :okdan:

een kaosspad 2 is echt wel een leuk effectenbakkie en zoveel kost ie niet eens meer.

ik zou zeker een paar van die modfx pedaaltjes kopen!!! die zijn zeer gaaf , kan je mooi aan elkaar doorschakelen en klinken heel cool!!!

voorlopig zit ik te denken aan het volgende setje:
-nord micro modular
-digitech quad
-alesis bitcrusher

lijkt me een leuke combinatie om van alles en nog wat te verneuken en ik ben vrij goedkoop uit

maarja, er kan nog van alles veranderen natuurlijk :P

nog ff een vraagje (ben nog aan het twijfelen en zit nog steeds op me belastinggeld te wachten :))

hoe is de distortion van de dp4? zou iemand me daarvan een voorbeeldje kunnen laten horen? alvast bedankt :)

owja de distortion van de micro modular ben ik ook erg benieuwd naar :)

Origineel geplaatst door Nightstorm
nog ff een vraagje (ben nog aan het twijfelen en zit nog steeds op me belastinggeld te wachten :))

hoe is de distortion van de dp4? zou iemand me daarvan een voorbeeldje kunnen laten horen? alvast bedankt :)

die van de DP/4 en DP/2 is lekker,maar ruist ook erg,gelukkig hebben die bakken midi dus kun je een effect bypassen > weg ruis....

heb de distortion van de DP/2 ( is bijna hetzelfde als DP/4,maar dan iets meer variaties ) vroeger veel gebruikt.....voorbeeld : de kicks uit "Mayhem","Darkness & Brightness" en meer tracks uit mijn ID&T tijd zijn vaak gemaakt met behulp van de DP/2....je verliest echter wel veel laag,dus moet je het origineel erbij houden...

Origineel geplaatst door dione
die van de DP/4 en DP/2 is lekker,maar ruist ook erg,gelukkig hebben die bakken midi dus kun je een effect bypassen > weg ruis....

heb de distortion van de DP/2 ( is bijna hetzelfde als DP/4,maar dan iets meer variaties ) vroeger veel gebruikt.....voorbeeld : de kicks uit "Mayhem","Darkness & Brightness" en meer tracks uit mijn ID&T tijd zijn vaak gemaakt met behulp van de DP/2....je verliest echter wel veel laag,dus moet je het origineel erbij houden...
yoo cool, alleen wil m niet voor kicks gebruiken maar als distortion over me nord, heb de nord 's flink overstuurd op me mixer en dan vind ik 'm erg fijn gaan klinken :) maar omdat ik door moet lussen via me subgroepen kan ik dan niet meer me kicks oversturen (terwijl dat de enige manier is die voor mij werkt blijkbaar :kroon: ), dus moet ik een andere manier vinden om m'n nord te oversturen...kan dan kiezen voor een grotere mixer met direct outputs, of een effectenbak, allebei zo z'n voor- en nadelen...zit dus te twijfelen tussen de dp4 en de micro modular, met als voornamelijke afweging dat 't niet zo "plastic" klinkt als veel software-distortions

Misschien een beetje offtopic,

Maar heeft iemand enig idee, of er een VSTI fx bestaat van een Sherman filterbank?

boss/roland se-70, klein maar fijn............

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    14,2 KB · Bekeken: 99
De FireworX kost ondertussen nog 'maar' 999€,
dus kan je hem 2de hands misschien al scoren voor 500€!

Origineel geplaatst door r.5
De FireworX kost ondertussen nog 'maar' 999€,
dus kan je hem 2de hands misschien al scoren voor 500€!

dream on.....;)

waarom moet ik nou ineens aan die gore goedkope zoom rfx1000 denken??
o ja, natuurlijk: ranzig, veelzijdig en helpt de nord op allerlei manieren over zijn nek.
moet je onder de 100 euro kunnen vinden en is dan zeker de moeite waard.

ik merk t alweer, keuze zat :D

vooralsnog lijkt de micro modular me om te beginnen het meest interessant, alleen die distortion, ik weet niet echt wat ik ervan kan verwachten..dat je er heel ver mee kan gaan is me in elk geval wel duidelijk, dat is erg fijn..gister ff de editor gedownload, ziet er vrij logisch uit...alleen hoe ie nou echt klinkt, daar ben ik nog niet achter :)

Back