speak and spell phonemes

Freakydile

I used to be a snaredrum
Beste medeforumleden,

Ik wou graag mijn sampler laten spreken
door middel van phonemen aan de toetsen
te koppelen.

Nu heb ik ooit een tekst gezien in de
interface met de nodige phonemen,
maar dat klinkt niet zo heel erg robotic.

Graag zou ik de set phonemen hebben die
uit de speak and spell van Texas Instruments...

De hele middag gesurft, maar geen resultaat.

Wie weet hoe ik mijn sampler kan gaan
laten praten met de speak and spell stem...

Ik kan wel de letters van een flash-gemaakte
speak and spell emulator downloaden, maar
dan kan ik nog steeds niet zelf woorden gaan
vormen...

Wie weet raad...

Alvast heel erg bedankt,

groetjes en een fijn weekend toegewenst,

axel

Origineel geplaatst door 6 trak
...wacht es ff... nu weet ik ook waar de titel van een depeche mode album aan is ontleent! ...maar nutuulk! :D

Huh, welke? Sofad? Violator? MftM? Welk album dan???? Volgens mij moet je voor die stemmen ook eens proberen OF een oude Amiga op de kop te tikken of een text2speach programmaatje van het net te trekken....kom je ook al een redelijk eind...zeker als je dat een beetje bitcrunched for wat extra low-fi-glitch-galore.

yeah...

yeah...

heb wel een atari st, en een amiga 500
met de speechsoftware, maar dan heb ik
niet de formanten appart he... Die zoek ik
eigenlijk. Dan kan ik die (26 stuks denk ik)
in mijn sampler zetten. En die speechsynth
van de amiga is weer niet echt lofi genoeg,
zou als van een chip moeten klinken.

bedankt voor de hulp alvast...

groetjes,

axel

Origineel geplaatst door Freakydile
Die zoek ik
eigenlijk. Dan kan ik die (26 stuks denk ik)
in mijn sampler zetten.
dat zijn er beduidend meer... met alleen "A" - "Z" klankjes ben je er nog niet... en dan nog, hoe wil jij je sampler laten praten? dat gaat niet lukken omdat je dan een tig, tig, tig aantal noten moet inproggen... onbegonnen werk!
je hebt dus echt gewoon een programma nodig die de juiste fonemen achter elkaar zet/berekend... ik zie je dat nog niet zelf doen met je sampler eerlijk gezegd ;)

probeer zelf maar eens een stukje gesproken text op te nemen, deze in stukken op te knippen en die weer voor andere woorden gebruiken... dit gaat zeer slecht tot niet... klinkt echt nergens naar...
een goed stem geluid bestaat naast de klank ook uit een onderliggende ruis, bij de menselijke stem bestaat dit dus uit de stembanden zelf en de lucht/adem...

Origineel geplaatst door bazziman
Huh, welke? Sofad? Violator? MftM? Welk album dan????
eerste elpee van mode... deze dus:

speak_and_spell.jpg

ook loik:

supercasperspeak.jpg

S&S Zirkwie Verboigink :D

Laatst gewijzigd:
Ik weet vrijwel zeker dat het mogelijk is wat je wilt. Als je inderdaad iedere klank aan een toets toewijst, en je hebt dan controle over de pitch, heb je alleen nog een programma cq plugin nodig die de text die jij typt naar midi omzet, weet alleen vrijwel 100% zeker dat je dat zelf zal moeten programmeren :)
Als je daar verstand van hebt, kun je met de source van die emulator al een heel eind komen denk ik.

Heb dit idee ook al gehad, alleen ik begrijp niks van computer taal, en wil me er ook niet in verdiepen eigenlijk. Maar het moet super vet zijn om je eigen texten in je sequencer te kunnen typen waarna de speak and spell stem in je sampler het voor je rapt. :D

ach idd... ik wilde net zeggen: of je luisterd naar Gran&Tilly....
die weet het allemaal 100% zeker maar hoe het te realiseren dan toch stiekem weer net niet 8o)

geef die jongen nou geen valse hoop... het is echt niet zo makkelijk om het ff met een sampler en programmaatje te doen, zal druk worden over de midi kabel met al die note-on/pitchbend data...

Nou...

Nou...

Nou, het kan niet zo heel moeilijk zijn.

Ik dacht aan het volgende. Pitch en zo,
niet nodig. Gewoon mijn set monotone
formanten in de akai s900 steken op de
hoogste rate. Dat moet passen, aangezien
formanten maar millisecondes lang zijn.

Dan dacht ik op de atari een mixermap aan
maken waar ik de formanten aan kan duiden.

Vervolgens een zin ontleden en dan in
een formantvolgorde omzetten en dat dan
intekenen, of met het midi keyboard "inspreken".

Dat moet te doen zijn. Phonemen zijn er voldoende
te vinden.

http://sunsite.sut.ac.jp/multimed/sounds/phonemes/

Maar deze zijn niet robot-achtig genoeg...

Dus dat is vooral het grootste probleem.

Anybody know what direction I was thinking of?

Groetjes,

Axel

daarbij komt

daarbij komt

dat als het niet te smooth gaat,
het enkel meer robo klinkt. En dat
vind deze jongen wel vet lachen lol

groetjes en bedankt alvast

Axel

:)

:)

Als ik de goede speech formants vind,
dan post ik zeker een robo-demo...

Zal weer es aan't zoeken slaan lol

Groetjes,

Axel

Gewoon een speak &spell scoren en modden, heb ik ook gedaan en dan de words sample.8)

Oh en d'r zit op Dancetech een gast die Xoxos heet en die heeft een (Zingende) speech synth geklust...check gerust virtual paradise (oid) eens van hem....(ook te vinden op dancetech)

iets gevonden

iets gevonden

http://www.robotprojects.com/voice/allphone.wav

Deze kan ik eens uit elkaar gaan rafelen en
gaan benoemen.

Ik heb ook gekeken voor little sound dj,
maar daar is op zo'n priegel emulator weinig
uit te krijgen.

See you!!!

Axel

ps: lsdj is wel lekker lofi 4 bit

Origineel geplaatst door 6 trak
ach idd... ik wilde net zeggen: of je luisterd naar Gran&Tilly....
die weet het allemaal 100% zeker maar hoe het te realiseren dan toch stiekem weer net niet 8o)

geef die jongen nou geen valse hoop... het is echt niet zo makkelijk om het ff met een sampler en programmaatje te doen, zal druk worden over de midi kabel met al die note-on/pitchbend data...

Het was absoluut mijn bedoeling niet om te laten lijken dat het makkelijk is.:frons:

Maar het is wel mogelijk, of je er de tijd moeite in wilt steken is een tweede. Ik heb al heel wat drill and bass achtige nummers gemaakt met m'n s2000, drums met fills van 1/96e met pitch bend en mod wheel en dan best veel lagen en nooit problemen gehad met timing, dus dat moet het probleem niet zijn.

De maker van die emulator (eigenlijk een simulator naar eigen zeggen) van speak and spell zegt daar 3 dagen mee bezig geweest te zijn. Maar die weet duidelijk waarmee hij bezig is :)

Het is natuurlijk veel makkelijker dat als je zoiets als dit gaat doen, dat gewoon op je computer te doen, en die sampler erbuiten te houden.

waarom probeer je die speech synth niet die bij fruity zit?
kan je zelf een tekst typen en een bijbehorende stem uitkiezen.
robo alien oma ed.
klinkt niet top maar kan wel leuk zijn!

Back