De "post-hier-je-super-vette-allergrootste-meest-gewaardeerde-hardcore-track" thread!

Origineel geplaatst door faab
@ syntax terror, ik heb wel geluisterd maar in mijn ogen is dit speedcore dus
Dione doe je ding zou ik zo zeggen.:)

208 BPM is toch geen speedcore, dat is midtempo :D

Yo Syntax Terror,

De laatste track is idd heel duister strings geven een lekker creepy sfeertje en het cirkelzaagachtige leadgeluid is bijna eng te noemen.
De kick is veel te soft maar kwa gemoedstoestand komt het overeen met het meest vage werk van marc arcadipane op lost records.
Verder zou iets meer variatie wel lekker zijn:)

Origineel geplaatst door Syntax Terror
@Faab: deze is een stuk rustiger
}:|
Ingrediƫnten: 1 bergje wiet, Pffffff.... 1 basje, GEEN hihats,claps of dat soort onzin,hoop vage geluiden:
160 BPM, experimental track. Gemaakt in een hele apparte gemoedstoestand na het in slaap vallen met m'n koptelefoon op en dan weer wakker worden en verder gaan met het nummer, heeeeel vaag.
:gaap:
http://www.syntaxterror.com/mp3/track02.mp3
het heeft idd wel een beetje een halfslaapsfeertje hehe

je geluiden zijn wel leuk, maar verder kabbelt t maar een beetje aan, nou niet echt een track die blijft hangen, nogal saai...ook een beetje abrupte overgangen, vallen echt gaten in de track zeg maar

@ bikkel.
Voor jou is het waarschijnlijk meer een balad voor bij het knapperend haardvuur:D

Ok dan, here we go.
Handjesklap hardcore noemen ze dit geloof ik.

Artiest: OMC
Naam: Stukkie hakkuh

Downloaden die handel

Hij is dus niet af, heb dit gewoon een keer voor de lol zitten maken en nooit afgemaakt. Mist natuurlijk wat kleine dingetjes die het afmaken, extra soundjes enz, maar al met al is het wel aan te horen denk ik.

Have fun. :engel:

Origineel geplaatst door bikkel
208 BPM is toch geen speedcore, dat is midtempo :D
JUUUIIIST!!!;)

Eigenlijk is de style die ik probeer te maken meer een beetje teKno (dus de underground vage muziek en geen techno) en geen gabber. Maar voor de meeste mensen die teKno niet kennen zal mijn muziek toch meer als gabber klinken.
Ik ben helaas geen ster in melodytjes, en heb ik ook een hekel aan die standaard opbouwtjes, hoogtepuntje, breakje, en weer verder enz...wat je eigenlijk altijd in alle gabber nummers hoort. ik hou meer van monotone doordreun nummers die 2 uur duren (oke das een beetje overdreven,maar wel fijn fijn FIJN! :))

Bedankt voor de kritiek i.i.g., zal zeker proberen de boel wat meer te variƫren!!

Origineel geplaatst door omc
Ok dan, here we go.
Handjesklap hardcore noemen ze dit geloof ik.

Artiest: OMC
Naam: Stukkie hakkuh

Downloaden die handel

Hij is dus niet af, heb dit gewoon een keer voor de lol zitten maken en nooit afgemaakt. Mist natuurlijk wat kleine dingetjes die het afmaken, extra soundjes enz, maar al met al is het wel aan te horen denk ik.

Have fun. :engel:
zo die kick zit er in elk geval lekker in :)

melodietje vind ik een beetje saai, hij gaat nogal irriteren na een tijdje..had wat meer afwisseling gemogen in de synths
de break had je ook meer mee kunnen doen, wat netter opbouwen om de zooi mee los te laten gaan
die "bass ok" heb je op een gegeven moment ook wel gehoord

verder is 't geheel nogal leeg vind ik, idd kleine geluidjes en misschien ff wat minder clean mixen...'t klinkt nu nogal koud vind ik

@ omc.

Kickdrum te soft. Als je nl dit soort kicks maakt moeten ze werkelijk loeihard naar voren gemixed worden om echt inpact te maken.
De melo is veel te lief en de geluidkeuze voor de leadsynth te soft.
Te weinig afwisseling in het arrangement, en de hoofdsample inspireert niet echt.
Ik vind dit persoonlijk meer kwa hardheid in de buurt liggen van hardstyle.
Daar zou de bass mokanik sample ook veel beter passen.
Wel leuk vind ik het plugin bassdrum trucje alleen ook dat had weer met wat meer afwisseling gekunt.

Ik hoor wel dat hier zeker toch wat aandacht aan gespendeerd is.

Origineel geplaatst door faab
@ omc.

Kickdrum te soft. Als je nl dit soort kicks maakt moeten ze werkelijk loeihard naar voren gemixed worden om echt inpact te maken.
De melo is veel te lief en de geluidkeuze voor de leadsynth te soft.
Te weinig afwisseling in het arrangement, en de hoofdsample inspireert niet echt.
Ik vind dit persoonlijk meer kwa hardheid in de buurt liggen van hardstyle.
Daar zou de bass mokanik sample ook veel beter passen.
Wel leuk vind ik het plugin bassdrum trucje alleen ook dat had weer met wat meer afwisseling gekunt.

Ik hoor wel dat hier zeker toch wat aandacht aan gespendeerd is.
Oops het is dus meteen duidelijk dat ik vooral met hardstyle bezig ben. :D
Ik ga alle reacties hier zeker volgen, als ik genoeg zin heb ga ik die dan eens toepassen op de track en dan kijken wat er als eind resultaat uitkomt.

Ben laatst met dit trackie begonnen, is nog niet af...ben ook nog niet helemaal tevreden over verschillende dingetjes maar ik wil het toch met jullie delen ;)

klik

Oh ja, zit een foutje aan het einde... :maffia:

@ d-ranged

Hoofd lead geluidje niet overtuigend voor de sfeer die je ogenschijnlijk wil neerzetten.
Ook het lijntje dat je ermee speelt valt niet echt op.
Plugin trucjes zijn wel gaaf gedaan en ook klapt de track er na het percussie intro lekker in.
De hoofdsample is te wat zwakjes om echt op te vallen.
Je kick rost wel lekker btw

Denk dat je zelf wel doorhebt wat er nog meer aan schort gezien je eigen posting.
Je bent al wel lekker op weg.

Klopt ja...ben over meerdere dingen nog niet tevreden eigenlijk =(

Maar bedankt voor de feedback, ik ga m zeker nog verbeteren!:) :okdan:

@ D-Ranged

Ik vindt m errug lekker klinken en beuken moet ik zeggen ... weinig op aan te merken ..
Heb jij een contract ergens ?

misschien wel eve handig om te zeggen dat de text niet al te serieus moet worden genomen had niet wat anders liggen

Back