ik merk dat als ik met klanken en klankcomposities bezig ben dat ik vaak het spectrum van de klank(en) in mijn achter-, cq voorhoofd heb. welke klank wanneer welk deel van het spectrum bedenkt bijvoorbeeld.... dit heeft beperkingen. vooral in het tijdsdomein heb ik de neiging om klanken nogal uit te spreiden en voor dingen als noise is het spectrum vrij onbruikbaar. ook merk ik dat de perceptie van klanken vaak anders is dan spectraal. sommige kleine spectrale veranderingen hebben een immens perceptueel effect en vice versa.
zo maar wat gedachten...
ik ben benieuwd hoe jullie je je muziek voorstellen. wat jullie als orientatie gebruiken. als ik veel discussies hoor en lees over bijv. (v.a.-)synthesizers gaat het vaak over dat en dat vette filter en als je naar populaire muziek luistert lijkt het wel alsof ze geen genoeg kunnen krijgen van filtersweeps en/of envelop-gelinkte filter bewegingen.
kortom: het is tijd voor alternatieven!!!!!
leeft u uit!

zo maar wat gedachten...
ik ben benieuwd hoe jullie je je muziek voorstellen. wat jullie als orientatie gebruiken. als ik veel discussies hoor en lees over bijv. (v.a.-)synthesizers gaat het vaak over dat en dat vette filter en als je naar populaire muziek luistert lijkt het wel alsof ze geen genoeg kunnen krijgen van filtersweeps en/of envelop-gelinkte filter bewegingen.
kortom: het is tijd voor alternatieven!!!!!
leeft u uit!