RME Digi 96 series

barnez

Ingeburgerd
ik heb een vraag over de instellingen van deze geluidskaart (de RME digi 96/8) en Cubase SX, ik krijg het niet voor elkaar om te bouncen in SX en heb de indruk dat het aan de settings van deze toch wel fijne geluidskaart ligt. Iemand ervaring hiermee en een oplossing gevonden... thnx

Hey Barnez,

Heb sinds kort een PAD en heb ook het probleem. Gigastudio en SX gaan niet samen! En dat terwijl ik GS hard nodig heb.
Volgens mij is deze kaart niet Full Dupllex.
Probeer maar eens 2 audiodevices tegelijk af te spelen.
Zal je niet lukken, wat dat betreft heb ik dus een miskoop gedaan.

Robbo:duivels:

Wat noem jij bouncen dan?
Van GSIF naar ASIO dumpen?
Vergeet ook even niet dat deze generatie kaarten nog van voor de multiclient drivers waren he.
Een miskoop in die zin dat het niet doet wat je verwacht zou wel kunnen. Maar dat ligt eigenlijk niet aan RME.

Ik heb een Hammerfall LE en die doet dat ook niet 100%. Maar dat verwacht ik er ook niet van. Alleen maar ADAT en ASIO. Meer niet. Want games via deze kaart kun je ook schudden. Terwijl een meuk cheapo kaartje van 5 euro dat wel kan.

Multiwat?

Multiwat?

Origineel geplaatst door barnez
ik krijg het niet voor elkaar om te bouncen in SX en heb de indruk dat het aan de settings van deze toch wel fijne geluidskaart ligt.

Helaas heb ik geen oplossing voor dat probleem. Maar ik vind het sterk omdat "bouncen" zijnde files "gieten" van een bepaalde bron, al dan niet samengevoegde (audiotracks, plugin synth's) toch een elementaire functie is binnen het digitaal audio-domein. Ik denk dat dat helemaal niks te maken heeft met multiclient of full duplex (2 verschillende dingen overigens) want die bounce functies had je in de beginjaren van HD-recording al.

De Terratec DMX6 fire (die ik thuis gebruik op een P4P800) en bijvoorbeeld multiclient zou moeten zijn doet het bij mij ook niet.
Switchen tussen single / multi maakt geen verschil. Och, ik vind dat geen ramp.
Maar gek is wel dat diezelfde kaart met een ander moederbord, de P4G8X wel multiclient werkt. Eens te meer een bewijs dat de hardware omgeving mee bepaalt hoe (goed) componenten en software zich gedragen.
De Delta 1010 in de studio draait multi zonder probs. En werkt echt bugloos.

Op bepaalde hardware configs werken sommige dingen nu eenmaal niet. Hard en/of soft. Als je dat probleem zo veel mogelijk wil omzeilen moet je kiezen voor Mac en dan nog...
Zo kan ik op de P4G8X (die een LiteON CDrom heeft) geen audio van CD "extracten" in Cool Edit. Nada.
Er verschijnt op de plaats waar de CD'rom moet staan en waar je kan selecteren iets dat niet te lezen is en dus niet kosjer is. Die PC vind gewoon die k** LiteOn CD-rom niet.
De studio PC (Intel + Adaptec) vermeld op die plaats "Adaptec CDR - typenr")

Maar dit soort problemen krijg je wel opgelost mits ingrijpend testen, andere hardware proberen of software opnieuw installeren, desnoods format C...
Ik zou niet geneigd zijn de fout van het niet kunnen bouncen bij de RME te leggen. Bij Terratec ligt dat dan weer helemaal anders en kan je d'r van op aan dat de drivers een beetje fout zijn. :)

Laatst gewijzigd:
Bouncen, kan je zoiets niet met virtual audio cable doen ofzo en

als je dit wilt doen om gigastudio/sampler in cubase te krijgen dan

moet je hier eens naar kijken: http://www.fx-max.com/ ---->

COMING SOON: GIGA VST ADAPTER
VSTi wrapper for GigaStudio 2.54 and 3. The program will integrate the World's best known software sampler right into your favorite VST Host. Furthermore, using it with FX Teleport you soon will be able to run GigaStudio on dedicated LAN-connected computers as VSTis. No additional audio or MIDI hardware needed.

wooohooo!! Alleen die aankondiging van hierboven staat al 4 maanden ofzo op die site, dus ik hoop dat ie snel komt

Heb de oplossing gevonden in het aanschaffen van een AEB4O board.

Thnx for all reply's Guy's

Robbo

(RME ROX) !!!

Wat is nou precies het probleem met bouncen met een digi 96??

betekent dat je niet een totale eindmix kan bouncen naar een wav??? Dat zou ik uiterst merkwaardig vinden.

Zit er zelf aan te denken om een digi96 (niet de pad) aan te schaffen.

Back