Jouw mixer ervaring, mijn hulp

sjeijk

®
- Ik heb geen relevante mixer ervaring.
- Daarom wil ik graag jullie meningen over welke mixer het best bij mij zou kunnen passen.
- Mijn budget is tot 600 euro, maar als het kan liever minder. (Met goede argumentatie mag het ook best meer zijn.)

Ik ben van Fasttracker gestapt naar reason en nu naar
hardware. Kheb een:
- pc met audigy & rack (1 st out)
- minidisc (1 st out)
- mpc1000 (3 st out)
- yamaha cs1x (1 st/mono out)
- nord micro modular (1 st/mono out)
- juno 106 (staat te koop) (1 st/mono out)
en ik wil een virusb gaan aanschaffen (6 mono out)

hij mag niet te groot zijn want ik wil m kunnen meenemen om op te treden. En ik zat zelf te denken aan de yamaha mg 16/6fx of de soundcraft eS.

Ik maak graag experimentele ambient elektro industrial enz. (aphex twin, squarepusher, mouse on mars, autechre)

Kunnen jullie SF vrienden hier iets nuttigs over zeggen (ervaring, tips,enz.). Alvast bedankt

Laatst gewijzigd:
Voor dat (beetje meer) geld zou je evt ook een een RME multiface kunnen kopen.
Dan heb je geen schuiven op zich. Maar wel 8 inputs en een superstrak geluid.
Plus mogelijk uit te breiden met een Behringer ADA8000 voor 16 kanalen in totaal.

Audigy's klinken gewoon zwaar k*t. (let op ik ga dit nog onderbouwen)

Maar ik kan me goed voorstellen dat je toch schuiven wilt. Dan zijn Behringers wel veel gebruikt maar die nieuwe Yamaha MG's schijnen ook OK te zijn. (alhoewel dat ze door Phonic gebouwd schijnen te worden)

een soundblaster mag mischien minder klinken .. maar zodra je op render druk maakt het niet uit of je een rme of sb heb . een rme is gewoon goed maar om daar nu een behringer 8000 aan he hangen ??? lijkt me sterk dat die net zulkse goeie conferters heeft dan een rme .. maar goed kwa mixers is er goenoeg keuze . maar welke je ook koopt de eq routing sends alles is behoorlijk beperkt zodra je de pc de fx-en laat verzorgen met wat midi seqencing ben je veel flexibler en heb je ook nog total recall .

zelf weten wat heb je nu echt aan een eq met mid sweep als je voor elke channel dynamics full parametric eqs en 100 den fxen kunt hebben in de pc ? 24 bussen nodig kan .

b.v. een motu 24 1/0 best pittig kwa prijs maar dan zie ik je geen mixer meer gebruiken .

Ik ben het sowieso met je eens dat de sounblaster vervangen mag worden. Maar dat is nu niet mijn hoogste prioriteit, want ik wil ook live gaan en dan zonder pc. Daarom wil ik eerste een mixer.

Vermijd Behringer, is goedkoop spul...!
Neem beter een Mackie of Soundcraft...

Ik vind de Mackie 1604 VLZ Pro echt een fijne tafel. Daar kun je flink wat analoog spul door heen halen!

Origineel geplaatst door Bass
Vermijd Behringer, is goedkoop spul...!
Neem beter een Mackie of Soundcraft...

D'r zijn hier zat mensen die dik tevreden zijn met hun Behringer mixers.
Het is voor dat geld goed spul.

En Mackie/Soundcraft is naar verhouding erg duur vanwege hun naam.
Zo goed zijn die ook weer niet hoor.

Origineel geplaatst door fuse
En Mackie/Soundcraft is naar verhouding erg duur vanwege hun naam.
Zo goed zijn die ook weer niet hoor.
Ff niet om het even, maar je merkt echt het veschil als je een behringer (MX2642 of zo) of mackie (1604 VLZ) pakt in de headroom.

Als je een 303 (kanaal 1) en een 909 (kanaal 2 tot 10 of zo) pakt en alle individuele uitgangen op een kanaal zet... dan een voor een elk kanaal openzetten op U. Dan hoor je dat een behringer echt gaat 'pompen'..

Mijn Mackie 1402 VLZ doet dat ook heel erg, maar een Mackie 1604 veel minder. Met veel analoog in je keuken is het niet prettig..

'koken op een kampvuur kan, maar op een gaspit is handiger'

Tip:
Zoek een analoge mixer van een topmerk op de 2e hands markt (Soundtracs, Soundcraft, DDA, Allen &Heath). De meeste zijn beter gebouwd dan de huidige nieuwe en klinken over het algemeen ook een stuk beter.

Check vooral oudere Allen & Heath zoals de GS3 en Soundtracs zoals de Solo midi. Gezien de prijs waarvoor deze tafels de laatste tijd op Ebay Duitsland weg gaan zou je zeker moeten kunnen slagen.

Gebruik ook even de search op het forum voor de FAQ, je vraag is niet uniek :)

ik las hier boven: vermijd Behringer ut is goedkoop

tja, daar gaan we weer wil ik bijna zeggen.

ik heb zelf een Behringer MX-8000, fijn beestje voor dat geld. Ik denk dat je um al kunt scoren voor 600 euro(2e hands) zonder meterbrug.(als ut mee zit met)

maargoed specificaties(kijk ff langs me op de tafel): 24/42 kanale,6Xaux,8subgroepen,2XmidsweepEQ,

suc6

Origineel geplaatst door paul
ik las hier boven: vermijd Behringer ut is goedkoop

tja, daar gaan we weer wil ik bijna zeggen.

ik heb zelf een Behringer MX-8000, fijn beestje voor dat geld. Ik denk dat je um al kunt scoren voor 600 euro(2e hands) zonder meterbrug.(als ut mee zit met)

maargoed specificaties(kijk ff langs me op de tafel): 24/42 kanale,6Xaux,8subgroepen,2XmidsweepEQ,

suc6

sjeijk geeft zelf aan dat ie er ambient en wat experimentele dingen als Aphex Twin en MOM wil maken. Dan lijkt een tafel richting Mackie of zo toch wat geschikter dan behringer. Behalve dat behringer goedkoper is (en minder volgens de meeste) klinkt het nogal dof vin'k zelf, en zijn de EQ's niet echt je dat. Schijnen geschikt te zijn voor hardcore, maar voor ambient zou ik toch maar ff verder kijken

Volgens mij kan ik beter zoeken naar een 24- of liever een 32-kanaals mixer. Omdat die kanalen vrij snel vollopen of is hier een andeer oplossing voor??

Dan kom ik heel snel op zo'n behringer eurodesk terecht. Of kan ik beter iets anders kiezen. :confused:

Heb je de Soundcraft M12 al eens bekeken (20 channels) voor minder dan 800€ of
de Mackie 1642 VLZ Pro, die gaat tegenwoordig al voor 900€ de deur uit
en ik verwacht dat de prijs nog zal zakken zodra de nieuwe Onyx serie verkrijgbaar is.

Ik zou in ieder geval je mixer "op de groei" kopen omdat de kanalen idd sneller vollopen dan je denkt.
Maar met een 19" line (sub) mixer en een patchbay (en de nodige kabels en creativiteit) ;)
kom je al een heel eind met je 16 sporen mixertje.

De ervaring die ik met Behringer heb is dat ze niet al te positief
(moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik de UB serie nog niet getest heb);
ze zijn fysiek niet sterk gemaakt en klinken maar dunnetjes.
Na een jaartje waren enkele kanalen al onbruikbaar door geruis en gekraak.
Het zal je maar overkomen midden in je optreden... :W

Origineel geplaatst door sjeijk
Iemand ervaring met monacor ?
Monacor is zover ik weet helemaal goedkope troep

Origineel geplaatst door r.5
Maar met een 19" line (sub) mixer en een patchbay (en de nodige kabels en creativiteit) ;)
kom je al een heel eind met je 16 sporen mixertje.

Bedankt. Ik ben het ook eens met een mixer kopen op de groei. Maar wat bedoel je hier precies mee. Dat je bv. meerdere kanalen kan mergen?

Back