Opmerkelijk (de totale ontreddering hoe slecht de audigys eigenlijk zijn)

fuse

Gepokt en gemazeld
Jawel, weer een episode voor mensen die teveel met de foute dingen bezig zijn.

Oftewel. Wat zijn die Audigy's toch slecht. En waarom ik zo'n ding heb?
Om te gamen natuurlijk.

Volgende voorbeeld:
http://faxis.dyndns.org/peaks/opmerkelijk.mp3

De eerste stukje is via een SPDIF ingang opgenomen van een mp3tje (waarvan hulde aan dob voor het creeren van een zo'n dynamische stukje werk).

De tweede is hetzelfde stukje maar dan via de Audigy uitgang naar m'n digitale mixer en via SDIF ook opgenomen.

D'r zit volumeverschil in ja. Maar nog veel meer.
Oftwel het onomstotelijk bewijs dat een goede geluidsinterface met goede AD converters minstens net zo belangrijk is als goede mixer en monitorboxen.

dat zachte stuk is veel warmer

nu ff kijken of iemand hierop iets te zeggen heeft :D

Ik zeg hierop opmerkelijk...

Ik ben blij dat ik mn Sounblaster usb afgelopen maand vervangen heb door een Echo indigo.
Toch wel een goed hoorbare vooruitgang...

Re: Opmerkelijk (de totale ontreddering hoe slecht de audigys eigenlijk zijn)

Origineel geplaatst door fuse

De eerste stukje is via een SPDIF ingang opgenomen van een mp3tje (waarvan hulde aan dob voor het creeren van een zo'n dynamische stukje werk).

Sorrie maar ik snap ff niet...... uhm.... da's geen track van mij, of iemand heeft er veel bewerking op toegepast?!

is een trackje van mij .. dus geen dob maar mischa :) .. ik hoor een behoorlijk verschil tussen die 2 . tis net of de sb veeeel minder reverb ambience heeft ...

Damn ben blij dat ik geen Soundblaster heb want die blaast niet maar die zuigt !:D

Origineel geplaatst door mischa
is een trackje van mij .. dus geen dob maar mischa :) .. ik hoor een behoorlijk verschil tussen die 2 . tis net of de sb veeeel minder reverb ambience heeft ...

Waar is de rest? Klinkt goed!

is maar een cubase frutseltje

weet nog niet of ik er meer mee ga doen

Ghehe, foutje van mijn kant. Maar het klinkt wel. Daar ging het ff om.

Bedenk maar eens als je een mooie memorymoog hebt die je met een audigy wilt opnemen. :stupid

haaallllooooo weet je zeker dat er niet iets in de keten zat dat het zo erg de opname heeft verslechterd?

dit klintk wel heel erg........:confused:

ik heb thuis nog een audigy platinum liggen. dus als iemand interesse heeft? ik heb deze vorige jaar vervangen door mijn creamware luna II. goede keuze dus :D

Ik wil niet lullig doen maar het was toch al allom bekend dat soundblaster rommel maakt?? Voor gamen prima (alhoewel gamen over mijn delta1010 ook prima gaat, nooit problemen mee).

Voor mij is dit niet echt een openbaring...

Origineel geplaatst door endonyx
haaallllooooo weet je zeker dat er niet iets in de keten zat dat het zo erg de opname heeft verslechterd?

dit klintk wel heel erg........:confused:

Dit geloof ik ook niet. Ik heb toen ook een keer dat testprogramma (even naam kwijt) laten draaien en er zijn ook al meerdere tests van online.

De analoge input kreeg toen een REDELIJK/GOED (niet zeer goed zoals een pro kaart) en de digitale input kreeg toen bijna een zeer goed.

PS: ik zeg niet dat een Audigy goed is, maar dit verschil lijkt mij niet echt kloppen.

Laat ik het zo zeggen, als je m'n 01v96 durft af te schilderen als de 'boosdoener' dan heb je er een probleem bij. 8)

Kwam er dus ook pas achter toen ik m'n Wavecenter PCI over had geklussed in de PC waar m'n Audigy ook in zit.
En dus even proberen of het werkt via spdif en 'fokking hell dit kan niet waar zijn!' openbaring kreeg.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Dit geloof ik ook niet. Ik heb toen ook een keer dat testprogramma (even naam kwijt) laten draaien en er zijn ook al meerdere tests van online.

De analoge input kreeg toen een REDELIJK/GOED (niet zeer goed zoals een pro kaart) en de digitale input kreeg toen bijna een zeer goed.

PS: ik zeg niet dat een Audigy goed is, maar dit verschil lijkt mij niet echt kloppen.

Ik geloof wel dat het klopt hoor. Als ik zelf iets opneem met m'n soundblaster kaart klinkt het ook gewoon lang niet zo lekker als dat het uit m'n mixer komt, het verschil hoor ik het best met bassen en warme,volle klanken.

Origineel geplaatst door fuse
Laat ik het zo zeggen, als je m'n 01v96 durft af te schilderen als de 'boosdoener' dan heb je er een probleem bij. 8)

Kwam er dus ook pas achter toen ik m'n Wavecenter PCI over had geklussed in de PC waar m'n Audigy ook in zit.
En dus even proberen of het werkt via spdif en 'fokking hell dit kan niet waar zijn!' openbaring kreeg.

De analoge output van de SB is de boosdoener. Niet de input en al helemaal niet de SPDIF. Anders kunnen ze dat testprogje ook beter aan de Wilgen hangen.

De output van de SB is een bekend probleem. Welke drivers gebruik je eigenlijk bij je test?

Was dit op 48kHz opgenomen ?
Emu-chip kloksnelheid nl.

ISPdeRuiter

Back