Spraaksynthese

bikkel

Everything is on the One
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed spraaksynthese programma dat kan exporteren naar .wav.

Ik wil zowel hele realistische als bizarre stemmen kunnen maken dus niet alleen de keuze tussen male en female ofzo.

Dat Talkany programma is wel grappig. Niet bijzonder goed, maar toch..

Ik heb gisteren meteen dat Talkany programma gedownload maar hoe krijg je het naar een .wav file bijvoorbeeld?

Hoe hebben jullie dat gedaan, Johnny???

Eric

Origineel geplaatst door Auxillary
Ik heb gisteren meteen dat Talkany programma gedownload maar hoe krijg je het naar een .wav file bijvoorbeeld?

Hoe hebben jullie dat gedaan, Johnny???

Eric

Ik kan het d.m.v. Soundforge opnemen. Ik gok dat de heren TonyBlack (aan elkaar) het gewoon hebben gesampled.

Je hebt ook nog een ander programmatje iets van Say-it? Maar da's stukken slechter...

In soundforge? Maar hoe doe je dat dan? Ik zie niets in Talkany hoe ik het kan linken naar een programma....?

eric

Mijn drivers zijn niet multi-client.......dus helaas.....dan zou ik het via mijn mengpaneel weer op moeten nemen maar dat is mij wat te lastig. En de kwaliteit wordt er ook niet beter op.

Talkany was prima, alleen geen .wav export.

Ik heb er al eens eerder een studietje naar gedaan op het Inet...maar kwam tot de conclusie dat er (nog) niets is wat foutloos goed klinkt en realistisch genoeg is.

Ik wou eigenlijk eens een programma gaan schrijven (ooit...maar zal toch nooit gebeuren ;)) die speciaal bedoeld zou zijn voor muziekanten zonder zangeresjes ;)

Alleen dan moet ik ten eerste het Fouriér transformatie algoritme (om de frequentiebanden te scheiden) eens door zien te krijgen en vervolgens eens directX etc. Lijkt me sowieso leuk om me nog eens mee bezig te gaan houden....

Maargoed... daar heb jij nu helemaal GEEN REET aan =)
(kon ook in m'n neus gaan peuteren)

http://www.analogx.com heeft een gratis praatprogramma. En als je even googeled dan kom je d'r vast meer tegen.

Heb zelf ook wel eens met zo'n programma lopen fiepen maar de nl'se module klonk nogal belgisch en dat was behoorlijk grappig.

Origineel geplaatst door OnAcid

Ik kan het d.m.v. Soundforge opnemen. Ik gok dat de heren TonyBlack (aan elkaar) het gewoon hebben gesampled.

We doen dat allebei... Soms via het mengpaneel terug de computer in en dan samplen. Soms direct in de S3000xl.. Soms volgens mij ook direct van je geluidskaart recorden. Dat moet ook kunnen, maar ik haat computers, dus voor meer info over dat laatste moet je bij andere zijn. :)

Re: Spraaksynthese

Origineel geplaatst door bikkel
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed spraaksynthese programma dat kan exporteren naar .wav.

Ik wil zowel hele realistische als bizarre stemmen kunnen maken dus niet alleen de keuze tussen male en female ofzo.

Ik heb wel eens gebruik gemaakt van de volgende pagina
Bell-labs hier kan je online een spraaksynthese uitvoeren.

Tis niet helemaal wat je zoekt maar je kan toch wel het e.e.a.
Je hebt de keuze uit, Man, woman, child, gnat, coffee drinker, big man, raspy, ridiculous

Je kan de zin intypen en dan downloaden als wav-file

Greetinx DJ R2, RSI Records

Niet gratis, maar misschien het proberen waard zijn TextAloud en TextAssist.

TextAloud maakt gebruik van dezelfde engine als in Windows2000/XP (Narrator). Op dit moment ben ik wat met dit programma aan het spelen, maar heb nog geen uitgebreide instellingen gevonden.
Wel is het mogelijk de output op te slaan als Wav of MP3.

TextAssist daarentegen heeft wel de mogelijkheid dat je volledige controle over de stem hebt. Zo kun je de pitch en lengte per lettergreep vastleggen, fonetisch kun je ook allerlei fratsen uithalen en het is zelfs mogelijk om je computer te laten zingen.
Vroeger zat bij de Soundblasters TextAssist 1.03, maar tegenwoordig is versie 4 ook al uit, die iig. een stuk beter klinkt.

Er zijn nog wel meer TTS programma's die iig. veel beter zijn dan AnalogX Say-it (maar die is dan ook gratis).

Twas ook een van de standaard progjes die bij mijn Amiga500 werd geleverd toen ik hem net had. Kon je zelfs variabel aangeven hoe het stemgeluid moest zijn (vrouwenstem enzo)

Ken je wel weer zien hoe oud de technologie al is. Best wel jammer dat het nu nog steeds niet echt doorontwikkeld is. Niet dat de robotstemmetjes niet bruikbaar zijn, maar ik zou wel eens wat realistischer eruit willen hebben :)

Hmm ik vind het wel wat hebben om iets compleet synthetisch in elkaar te zetten, zonder het gebruik van 'echte' instrumenten.

De beste spraaksynthese die ik ooit gevonden heb en ik heb echt veel van dat soort programmatjes gehad is hier hier. Echt heel goed en gewoon via je browser. Je kunt je files opslaan als wav wat wil je nog meer.

Nou ben ik nog steeds aan het kloten, en ik ben eigenlijk nog niets tegen gekomen, wat enigszins verstaanbaar klinkt (een beetje met de spelling kloten maakt niet uit) maar totaal onrealistisch is met veel parameters.

Die Atari en Amiga programmaatjes en oude speak'n'spell dingen die klonken precies op een goede manier crappy.

zat er ook ooit eentje in fruity, speechsynth als ik het goed heb.
misschien is dat wat?

Back