merken,dealers of importeur's met wel of geen goede garantie afhandeling.

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
nou ik dacht laat ik daar eens een draadje over openen, ben namelijk zeer te spreken op Akai ( voerman amersfoort).
miscchien is het zo goed gegaan omdat ik met m'n werk daar veel dj equipment in koop want met Akai doen wij verder niks, maar toch.....

wat is het geval:

koop een paar dagen geleden een Mpc4000 2dehands met een aankoop bon van begin dit jaar bij een bedrijfje in Alkmaar, als je dit al tweede hands kan noemen :D de prijs was daar en tegen wel 2dehands.

alles perfect...... maar heb ik in eens een zwarte streep op het beeldscherm, beedscherm stuk =(
ik dus Akai bellen, en dan Voerman in Amersfoort. ik alles uit leggen en gevraagd hoe en wat,want om nou helemaal naar alkmaar te gaan waar hij gekocht is zag ik niet zo zitten, zeggen ze dat ik hem langs kan brengen en dan kijken ze er even naar, maar omdat er redelijk wat reparatie's laggen kan het wel even duren.
dus ik vraag kan ik dat ook zelf doen, zeggen ze: jahoor stuur wel even een beeldscherm op, en dan moet je dit, dit en dat doen en dan kan je dat en dat doen enz. en klaar is kees:)
zo gezegt , zo gedaan en werken als een nieuwe.

nou moets ik vandaag dus in amersfoort zijn en heb dus het scherm zelf op gehaalt en hun even de bon laten zien, maar anders hadden ze dus zonder een bon gezien te hebben ofzo ( bon was ook niet op mijn naam ) zonder kosten een beeldscherm op gestuurd. :okdan:

nou ik ben hier zwaar over te spreken en wou dit toch even melden en misschien hebben jullie ook goede of slechte ervaringen met garantie van merken en typen. dus laat maar eens horen

Sony!

En dat voor zo'n groot bedrijf. Al een aantal keren iets kapot geweest (al dan niet door eigen toedoen ;) ) en tot nu toe telkens een nieuwe meegekregen bij de winkel, direct!

Praise

:okdan:

oei, dit gaan een ouderwets zeikdraadje worden vrees ik....

zelf heb ik slechte ervaringen gehad met Novation, en ik was niet de enige....

Met Access wat mindere ervaringen, ik was een van de eerste gebruikers van de virus c icm cubase sx, er bleek achteraf een serieuze bug te zitten in het eerste OS waardoor nauwelijks te werken was met die versie van cubase.

Ben intensief bezig geweest met het aanleveren van alle data, test data, test projecten etc aan access support.

Na 6 maanden ontkennen dat er een bug was (onmogelijk!), 4 nieuwe virus c's een een hoop ergernis bij mij en de dealer kreeg ik uiteindelijk het bericht dat ze mijn situatie niet konden nabootsen bij access (!!). Hoe simpeler kan het.. een p4 een virus c en cubase sx.. mja. Pas na een hele poos toen er steeds meer klachten bij access binnenkwamen werd ik serieus genomen en was men ineens volop bereid te helpen. (niet in de minste plaats vanwege mijn online logging over de bug en de voortgang waartoe ik me na een tijdje genoodzaakt zag, slechte reclame he..).

Uiteindelijk bleek het een vette prio 1 bug, de virus heb ik verkocht.

:koffie:

Origineel geplaatst door ProtoHuman

- Hier nog eentje. Ze hebben mij een keer netjes geholpen (duurde wel lang) met mijn drumstation. Ik kreeg toen een eProm met het nieuwe OS, zonder te betalen omdat ik zo achterlijk lang had moeten wachten.

Maar mijn klacht m.b.t. de ASIO drivers voor de ReMote25 Audio werd zeer (te)kort beantwoord. Na daar weer op netjes gereageerd te hebben kreeg ik geen bericht meer. Slechte zaak.

- Voerman is prima, ook met Akai. Echter stuurden ze mij wel eerst de verkeerde eProm met OS update vor mijn S3000XL. Ze hadden hem voor de gewone S3000 gestuurd. Minor detail ;)

- Een HELE goede service heeft Access. Hierover hoorde ik pas weer van iemand niets dan lof, nadat ik gezegd had dat ie rechtstreeks met Duitsland contact op moest nemen. Ook bij mij stuurden zij een gratis manual voor mijn tweedehands Virus B. :okdan:

- Waldorf was ook OK met de update voor de Pulse, echter duurde het verzenden wel meer dan 4 weken!

- JoMoX, klein maar fijn. OS besteld en na betaling binnen een week in de bus.

- M-Audio, reageren snel op e-mail alleen niet meer op de reply. Misschien dat het dan in een andere box binnen komt? Daarnaast vind ik spullen uitbrengen met niet goed werkende drivers gewoon NOT DONE! De importeur in Nederland reageert sowieso helemaal niet op e-mail. En als je kijkt hoeveel updates er nu al zijn na de release van de Firewire Audiophile... dan heb je gewoon niet goed getest. Ook de hoeveelheid installatieproblemen op XP met de Midisport zijn niet bepaald op één hand te tellen, ook al zullen er vast wel wat geluksvogels rondlopen.

- De kroon spant SoundQuest, de producent van MidiQuest (soort SoundDiver voor de PC). Ook op een ander forum hoor ik nu dezelfde problemen als ik met ze had. Eerst reageren ze snel en doen ze allerlei toezeggingen m.b.t. support van bepaalde instrumenten. Vervolgens hebben ze de Sysex data niet of krijgen ze van de fabrikant het apparaat niet. Dan stuur je ze voorbeeld applicaties en Sysex data die je opgevraagd hebt bij diezelfde fabrikant, je stuurt het ze toe en dan... radio stilte.

Bij mij hadden ze zelfs het lef om na een half jaar op en neer mailen te zeggen: "we zijn in voorbereiding voor de beurs, dat is belangrijker op dit moment". Tja... dan slaan bij mij de stoppen door!

af en toe zeiken is best lekker en goeg voor je gezondheid :duivels:

met mijn supernova 1 ( heb ik niet meer) had ik een keer dat 1 kan de pot meters het tegen overgestelde deed, dus links draaien ging hij naar rechts en omgekeert het zelfde :confused:. deze novation was al geen garatie meer maar is wel gratis gerepareerd en kosten me alleen verzend kosten en was hem wel een paar weken kwijt.

Service

Service

Vaak is het misschien niet eens een "goede service" maar gewoon nalatigheid van het personeel, de baas betaald toch, en jij denkt, dat is goed geregeld. Het checken van een bon is een kleine moeite.
Maar goed, jij blij met je scherm en het is opgelost :D , mooi toch

Origineel geplaatst door D-mike-E
[B- JoMoX, klein maar fijn. OS besteld en na betaling binnen een week in de bus.
[/B]
En daar ben ik dan weer wat minder tevreden over. ik had/heb :( een probleem met de software-editor voor de AirBase. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25317 Omdat de heren des synthforums geen uitkomst hadden maar ff een mailtje naar JomoX gestuurd. Maar neen...nix terug gekregen.
Over 't probleem wat we met de K-station hadden wil ik nog bij zeggen dat de service die Feedback gaf zwaar owke was :halleluja

Misschien een beetje off-topic, maar wil het toch graag even melden.
Vorig jaar, net voor de kerst doet mijn ADSL verbinding het ineens niet meer. Week ervoor mijn USB modem vervangen door een multi-pc ethernetmodem. Zoeken naar telefoon nummer, KPN helpdesk gebeld, na enkele nummertjes intoetsen een echte meneer aan de lijn, een met kennis van zaken. We kwamen al snel tot de conclusie dat mijn splitter defect was. Moest nog even een testje doen, modem direct in tel. lijn zonder splitter. Verbinding met die meneer moest ik dus even verbreken. Werkte. Terugbellen. Een nieuwe helpdesk medewerker aan de lijn. Moest toen het hele programma doorworstelen voordat ook deze meneer overtuigd was dat de splitter stuk was. Goed, ik maak er melding van en dan ontvangt u binnen zeven werkdagen een nieuwe splitter, zei die meneer. Ja hoor eens, zit ik met de feestdagen zonder internet, dat kan toch niet. Niks aan te doen, zo werkt dat nu eenmaal. Het was natuurlijk koopavond, dus ik met de splitter naar de Primafoon. Aardige meneer, verhaal verteld. Die meneer gaat even naar achteren, komt terug met een nieuwe splitter. Ik vraag nog, wat kost dat? Niks, service.
Wij dus weer internetten. Komt net voor oud en nieuw een grote enveloppe in de bus van de KPN: nog een nieuwe splitter. Zo kan het dus ook. KPN: Hulde!

@ Bert: inderdaad nogal off...

Ik heb eigenlijk de laatste .... 15 jaar weinig prob's gehad met de service van diverse importeurs/fabrikanten.

[time machine mode]
In 1989 kreeg ik van Roland netjes een spiksplinternieuwe D20, nadat mijn 'oude' was overleden aan een 'productie-fout'.
............

[time machine mode/] ;)

Oké, een week geleden kreeg ik een nieuwe Novation (!!!) Remote, nadat ik mijn oude met prob's had ingeleverd bij de dealer.
Na al die horrorverhalen over Novation op het web... Nou ja, het kan dus ook heel goed gaan!

Verder altijd netjes mijn updates gekregen voor mijn Yamaha EX5, Waldorf Pulse (e-prom stuff).

Tevreden klant dus. Alleen de ARP- support sucks big time! Maar daar hebben we Saint Eric dan weer voor. ;)

het volgende slachtoffers staat op m'n lijst namelijk Elektron.

2 van de 8 knopjes van m'n machinedrum doen moeilijk oftewel soms wel en soms weer niet, vondt het altijd al een minder punt van de machinedrum, maar ze hebben het toch meer als een 1,5 jaar uitgehouden.

hij heeft als het goed is geen garantie meer maar heb het idee dat het wel goed gaat komen.

"we wiil see 8) "

Origineel geplaatst door D-mike-E
[B- M-Audio, reageren snel op e-mail alleen niet meer op de reply. Misschien dat het dan in een andere box binnen komt? Daarnaast vind ik spullen uitbrengen met niet goed werkende drivers gewoon NOT DONE! De importeur in Nederland reageert sowieso helemaal niet op e-mail. En als je kijkt hoeveel updates er nu al zijn na de release van de Firewire Audiophile... dan heb je gewoon niet goed getest. Ook de hoeveelheid installatieproblemen op XP met de Midisport zijn niet bepaald op één hand te tellen, ook al zullen er vast wel wat geluksvogels rondlopen.[/B]

Gisteren even een beleefd mailtje met een bedankwoord voor de goede service gestuurd, maar dat ik mijn Audiophile toch maar aan de Wilgen gehangen heb.

Opeens bleek dat het gebruikte Nederlandse mailadres wel degelijk beantwoord wordt en dat ook replies naar het moederbedrijf in dezelfde mailbox bij M-Audio.com aankomen.

Men wist in beide gevallen niet hoe dit nu recht te breien en het probleem bij een "niet-computer-minded" winkelier neer te leggen. Zij hadden de support moeten regelen en weten te weinig van computers.

*zucht :gaap:

YAMAHA: Nadat ik mijn CS6x had aangeschaft, vernam ik dat hiervoor een versie van Sounddiver beschikbaar zou zijn. Een mailtje naar Yamaha Nederland leverderde niets op...en dan bedoel ik ook niets, geen enkele reactie. Ook niet op een schriftelijke vraag.
Dan maar, tegen beter weten in, gemaild naar Yamaha in Duitsland. Ik kreeg geen reply, maar 3 dagen later lag er een CD-rom in de bus me daarop de versie van Sounddiver.

Roland: Ik heb een aantal keren te maken gehad met de support van Roland i.v.m. het upgraden van een recorder. Dat werd altijd snel en soepel opgelost via mijn muziekzaak.

BEHRINGER: 1 kanaal stoorde en viel uiteindelijk zelfs helemaal weg. Contact opgenomen met muziekwinkel waar ik het beestje had aangeschaft. Viel nog binnen de garantietijd. Leverde hem in en een week later kreeg ik hem weer, prima functionerend, terug.

ACCESS: Kreeg na een OS update een probleem met krakende patches. Access support gemaild. Ik kreeg snel antwoord en een paar mailtjes later werd duidelijk dat het maniboard moest worden vervangen (het probleem had er al die tijd gezeten, mar openbaarde zich pas na die OS update), met hett verzoek hem op te sturen naar Duitsland.
Op vrijdag ingeleverd bij UPS en de donderdag daarop werd hij weer bij me thuisbezorgd.
Ook met andere vragen c.q. problemen kreeg ik bij Access snel een antwoord.

ALESIS: Ik mailde ze ooit of het mogelijk was mij een pdf'je te zenden van de handleiding van de MMT-8 daar ik deze was kwijtgeraakt. Een week later lag er één in de bus vanuit de VS.

groet

Tom

novation:

ik heb een k-station en een maatje van me liet er wat opvallen, per ongeluk.
1 knopje stuk. ik het verhaal eerlijk vertellen... maar nee, ik hoefde niet te betalen!!!
dus relaxt.
gratis een nieuw knopje binnen 2 weken

Origineel geplaatst door virkaz
novation:

ik heb een k-station en een maatje van me liet er wat opvallen, per ongeluk.
1 knopje stuk. ik het verhaal eerlijk vertellen... maar nee, ik hoefde niet te betalen!!!
dus relaxt.
gratis een nieuw knopje binnen 2 weken
eh??? Hebben we het over de zelfde novation?!?!
wow!

eh??? Hebben we het over de zelfde novation?!?!
wow!

Een klein, niet al te kostbaar dingetje opsturen doen ze wel. Zie ook mijn verhaal over een epromm.

Als het gaat om iets wat meer tijd en aandacht vergt c.q. moeilijk/kostbaar is, dan wordt het snel minder.

Postief /

Tascam - tot nu toe de beste support van alle fabrikanten die ik ooitgehad heb.
Voerman (o.a. Korg) is wel ok maar wat arrogant ( Z1 gaf in het begin problemen).

Winkel: i4music (eindhoven) hele vette goede service en altijd koffie en een luisternd oor.
Veel kennis en altijd de beste prijs!! voor mijn de winkel in nederland voor hightech midi en synths.

Verder veel slechte ervaringen met winkeliers die veel beloven en niets na komen.

Back