Laagste serienummer van hardware ?

Origineel geplaatst door dione
En natuurlijk de Parkieto nr. -3 :D

Wat!!!! heb je em al!!!!!!!!!!!!!??????
wie, wat, waar, waneer, hoe, hoe duur en welk type?????

Geen synth maar een gitaarpedaal: Ibanez Tube screamer TS808 ser.no 165580. Is van de jaren 70 en schijnt nu erg gewild te zijn.

Of je er altijd blijer mee moet zijn wanneer je een lager serienummer hebt, valt te betwijfelen.
Denk aan verouderde besturingssoftware

Re: Laagste serienummer van hardware ?

Origineel geplaatst door fuse
En dat lijkt me deze reuze interessant.

Wie o wie heeft hier een serienummer 1 of zo. Of anders heeeel erg laag.
Moet ook maar eens m'n lijstje kijken van alles serienummers.

Volgens mij had ik een 000233 of zo. Van die Novation Audio extreme.
Of nog een 135? Nja, wie kan hier onderdoor?

Ik weet dat kurzweil met de k250 met een hoog serienummer is
begonnen maar dit wat meer voor de aandeelhouders van Kurzweil gerust
te stellen dat de verkoop goed ging..

Ik denk dat meerdere fabrikanten dit gedaan hebben..

Foto

Foto

Zou je die blonde foto nog even kunnen plaatsen in een threadje over de Machinedrum ? Lijkt me voor de liefhebbers erg interessant ! (Hieronder schaar ik mezelf)

Ta.

Origineel geplaatst door bass-molecules
nou dan heb ik dus #46 :D

m'n machinedrum had niet een super laag nr maar wel een mooi rondt nr. #500, ter gelegenheid van dat kreeg ik een mooi fototje van een zweedse schone die mijn MD vast houdt.

Het is niet helemaal eerlijk. Maar ik heb hier nogal wat Parkieto spullen staan met serienummer 0002 en 0003 (de 0001 werden meestal per opbod verkocht)en daarnaast ook nog een paar prototypes. We hebben hier ook een prototype van de Waldorf Q voor onderzoek staan, zonder serienummer. Deze zit in een geimproviseerde zwarte versterkerbehuizing. De mensen van Waldorf zagen er de humor van in om de details rood te maken en het apparaat 'Germie' te noemen(niet alleen afgeleid van German maar ook van het woord germ, als tegenhanger van virus). Hij is incompatible met onderdelen en firmware van de serieproducten en het is voor zover ik weet de enige nog werkende prototype van de Q. Deze kregen wij in de tijd dat we nog uitgebreid samenwerkten met Waldorf. Met behulp van dit apparaat hebben we de basis gelegd voor de analoge filters voor onze budget-modellen. Dit ontwerp is later door Waldorf uitgewerkt voor hun eigen Q+.

Drummer

Drummer

Ik heb een Oberheim Drummer waar nog niet eens een serienummer opstaat. De eerste eigenaar was blijkbaar wel heel gretig.:bekdicht:

1 Apple][ nummer 3000 nog wat.
Men beweerde dat de nummers hoger werden gemaakt om te laten geloven dat er al veel van verkocht werden.
En dat het dus om goede spullen ging.
2 Interface-muziek-lees-blad onder de honderd met als eerste editie nummer (0)
3 Windmolenvereniging lid om en nabij de honderd wat me geen windeieren op leverde. Durfkapitaal eerste inleg F50,-

Ik zou eens moeten checken wat er op de Galanti Insta-Strings staat. Maar ik vrees dat die een niet te ontcijferen telling gebruikt.

Rmif Ti5 en Neuron hebben uiteraard lage serienummers omdat er zo weinig van gemaakt zijn. Maar binnen hun productie waren beide hoge nummers.

Ik heb voor het werk een apparaat dat jaarlijks gekeurd moet worden, serienr 123. Altijd lachen.

Metal body synth
nr 25

Back