WDM/KS of ASIO???

synthmann

Ouwe rot
sinds gisteren mijn nieuwe computer en vandaag eens aant spelen ermee. werk met sonar3.0 en heb een audiophile pci 2496.

welke drivers kan ik het beste gebruiken in sonar (en andere progs) WDM/KS of Asio???

ik heb hier geen verstand van namelijk.

ASIO

ASIO

Voor realtime spel en lage latency (vertraging) is een Asio driver het beste.

Dat is de driver met de naam van je kaart/chip erin en daarachter of voor Asio geschreven. Dus niet de directx Asio drivers.

Re: ASIO

Re: ASIO

Origineel geplaatst door astronaut
Voor realtime spel en lage latency (vertraging) is een Asio driver het beste.

Dat is de driver met de naam van je kaart/chip erin en daarachter of voor Asio geschreven. Dus niet de directx Asio drivers.
Oh ja, en de latency is in het zelfde vernster wat naar onder (panel) in te stellen. Lager dus 2 ms is beter dan 50 ms. Test even uit wat voor jou een goede instelling is. Soms is een te klein getal teveel gevraagt van je geluidskaart of CPU en gaat het kraken e.d.

ok thanx, ik heb zelf nog geen performace verschil tussen WDM en Asio kunnen merken maar wilde graag weten wat dan toch de beste keus is. Sonar help files zeggen namelijk dat je WDM het beste kunt kiezen zelfs als Asio beschikbaar is.

pc is overigens een P4 3Ghz, FSB800 met 1 GB pc400. loopt als een zonnetje en ik hoor een duidelijke kwaliteitsverbetering met de Audiophile in de nieuwe pc t.o.v. de terratec ewx2496 die in mijn oude pc zit. meer dynamiek, sprankeling en druk.

Origineel geplaatst door synthmann
.. Sonar help files zeggen namelijk dat je WDM het beste kunt kiezen zelfs als Asio beschikbaar is.

..

Sonar ondersteunt geen ASIO. WDM gebruiken dus.... Wacht ff zit net te kijken in Sonar.. Ik zie dat ik ASIO kan kiezen. Dat is dan vanaf Sonar 3 waarschijnlijk. Toch WDM kiezen denk ik.