WDM/KS of ASIO???

synthmann

Ouwe rot
sinds gisteren mijn nieuwe computer en vandaag eens aant spelen ermee. werk met sonar3.0 en heb een audiophile pci 2496.

welke drivers kan ik het beste gebruiken in sonar (en andere progs) WDM/KS of Asio???

ik heb hier geen verstand van namelijk.

ASIO

ASIO

Voor realtime spel en lage latency (vertraging) is een Asio driver het beste.

Dat is de driver met de naam van je kaart/chip erin en daarachter of voor Asio geschreven. Dus niet de directx Asio drivers.

Re: ASIO

Re: ASIO

Origineel geplaatst door astronaut
Voor realtime spel en lage latency (vertraging) is een Asio driver het beste.

Dat is de driver met de naam van je kaart/chip erin en daarachter of voor Asio geschreven. Dus niet de directx Asio drivers.
Oh ja, en de latency is in het zelfde vernster wat naar onder (panel) in te stellen. Lager dus 2 ms is beter dan 50 ms. Test even uit wat voor jou een goede instelling is. Soms is een te klein getal teveel gevraagt van je geluidskaart of CPU en gaat het kraken e.d.

ok thanx, ik heb zelf nog geen performace verschil tussen WDM en Asio kunnen merken maar wilde graag weten wat dan toch de beste keus is. Sonar help files zeggen namelijk dat je WDM het beste kunt kiezen zelfs als Asio beschikbaar is.

pc is overigens een P4 3Ghz, FSB800 met 1 GB pc400. loopt als een zonnetje en ik hoor een duidelijke kwaliteitsverbetering met de Audiophile in de nieuwe pc t.o.v. de terratec ewx2496 die in mijn oude pc zit. meer dynamiek, sprankeling en druk.

Origineel geplaatst door synthmann
.. Sonar help files zeggen namelijk dat je WDM het beste kunt kiezen zelfs als Asio beschikbaar is.

..

Sonar ondersteunt geen ASIO. WDM gebruiken dus.... Wacht ff zit net te kijken in Sonar.. Ik zie dat ik ASIO kan kiezen. Dat is dan vanaf Sonar 3 waarschijnlijk. Toch WDM kiezen denk ik.

Sonar is echt een Windows-programma, werkt het beste met DirectX, WDM en wat dies meer zij. Logic en Cubase zijn cross-platform, die werken weer beter met VST en ASIO.

Origineel geplaatst door bikkel
Sonar is echt een Windows-programma, werkt het beste met DirectX, WDM en wat dies meer zij. Logic en Cubase zijn cross-platform, die werken weer beter met VST en ASIO.

Klopt allemaal, volgens mij dan. Heb zelf in sonar ook geprobeerd om asio te gebruiken maar op de een of andere manier werkt dat niet echt lekker. Gebruik nu gewoon wdm en dat werkt prima...........

thanx voor alle reacties, ik heb bij WDM ook meer keuzemogelijkheden welke input/output en timing clocken ik wil gebruiken dan bij Asio.

binnen reason die bij de audiophile zat kan ik overigens alleen asio pakken en WDM niet.

Sorry foutje,

Verhalen boven kloppen. Mijn verhaal niet dus WDM drivers gebruiken.

Groet Astro.

Origineel geplaatst door bikkel

Waarom zou je DirectX en WDM moeten kiezen omdat Sonar alleen een windows programma is? Die link gaat niet echt helemaal op... het klopt dat ze in oudere versies geen ASIO ondersteuning hadden, maar dat wil niet zeggen dat het dus maar DirectX en WDM moet zijn...

Ik draai Sonar 3 in WinXP op een EgoSys WaMiRack 24 met de ASIO ondersteuning: 5.3 ms latency bij 24/96, werkt als een trein. Is een kwestie van uitproberen wat het beste werkt, maar ik hoor van de meeste Sonar 3 gebruikers dat de ASIO ondersteuning prima is.
Ze geven in de helpfiles idd aan dat WDM hun eerste keuze zou zijn (ze zeggen niet dat dit ook persee de beste keus is!), maar dat is waarschijnlijk omdat ze al langer met WDM bezig zijn dan met ASIO, de foutmarge is dan kleiner.

Back