Terratec Soundsystem DMX 6Fire 24/96 voor 145 Euro

De prijs is iig al niet verkeerd.
Deze kaart is eigenlijk een leuke game/surround-kaart, met toch nèt wat betere I/O's als SB.
Als je niet al teveel ingangen nodig hebt, is dit best een leuke kaart.

Origineel geplaatst door gemmetje
De prijs is iig al niet verkeerd.
Deze kaart is eigenlijk een leuke game/surround-kaart, met toch nèt wat betere I/O's als SB.
Als je niet al teveel ingangen nodig hebt, is dit best een leuke kaart.

tnxx voor je reactie

Maar dus wel een kaart met asio drivers? en geschikt voor fruityloops of reason?!?! Daar is ie voor bedoeld. Of kan ook af met een simpelere kaart bijv. ?

Origineel geplaatst door Unic
tnxx voor je reactie

Maar dus wel een kaart met asio drivers? en geschikt voor fruityloops of reason?!?! Daar is ie voor bedoeld. Of kan ook af met een simpelere kaart bijv. ?

kan met een simpelere kaart...

maar dit is gewoon de ideale alles-in-één kaart... inclusief asio driver...

tijdje terug was hier een test met een programmaatje, en daar deed ie mee met de beste...

Origineel geplaatst door barn
kan met een simpelere kaart...

maar dit is gewoon de ideale alles-in-één kaart... inclusief asio driver...

tijdje terug was hier een test met een programmaatje, en daar deed ie mee met de beste...

Interresant.

Want wat me ook erg aanstaat zijn de aansluitmogelijkheden aan de voorkant. VOlgens mij ook precies genoeg om twee Synths met tulp aan te sluiten. Ideaal!

De ervaringen met terratec kaartjes wisselen nogal eens... Van bar en boos tot goed.
Zoek in het forum eens naar terratec, er zijn in het verleden diverse draadjes
over terratec kaartjes geweest....

Zelf heb ik er alleen slechte ervaringen mee, met de voorloper van de dmx 6fire
(dat was de terratec dmx). Geen support voor windows 2000/XP; geen fatsoenlijke drivers,
geen ASIO, etc.

Origineel geplaatst door DJB
De ervaringen met terratec kaartjes wisselen nogal eens... Van bar en boos tot goed.

(dat was de terratec dmx). Geen support voor windows 2000/XP; geen fatsoenlijke drivers,
geen ASIO, etc.

Ik heb met verschillende terratec-kaartjes ervaring, en moet eerlijk zeggen dat het verhaal "drivers" ook voor mij altijd een bron van ellende geweest is (vooral bij de EWS64XL). Zoeken, proberen, opnieuw zoeken, nog maar es proberen, enz.
Meestal werken drivers die NIET door terratec zelf geschreven zijn.
Maar ALS het dan eenmaal werkt, werkt het ook goed ! (is dan mijn ervaring)
Of het ze met de nieuwe phase-lijn wel gelukt is, durf ik niet te zeggen.

De DMX heb ik even in de comp gehad, en die werkte bij mij wel meteen probleemloos, maar was niet mijn ding.

Origineel geplaatst door DJB

geen ASIO, etc.

Ik heb het forum al afgezocht en deze kaart wordt positief ontvangenlijkt het...draait op windows xp en asio ondersteunt.
Dus die oude kaart van je lijkt me dan ook oud..?:):P

bedankt voor je reactie

Ik heb met verschillende terratec-kaartjes ervaring, en moet eerlijk zeggen dat het verhaal "drivers" ook voor mij altijd een bron van ellende geweest is (vooral bij de EWS64XL). Zoeken, proberen, opnieuw zoeken, nog maar es proberen, enz.
Meestal werken drivers die NIET door terratec zelf geschreven zijn.
Maar ALS het dan eenmaal werkt, werkt het ook goed ! (is dan mijn ervaring)
Of het ze met de nieuwe phase-lijn wel gelukt is, durf ik niet te zeggen.

De DMX heb ik even in de comp gehad, en die werkte bij mij wel meteen probleemloos, maar was niet mijn ding.

Kan je uitleggen waarom het niet jou ding was? Ben wel benieuwd en misschien goede info voor mijn keuze:)

ps: De hele driver kwestie wordt toch prutsen, ben daar nog neit zo bekend mee:)
En vooral niet de via chipset vergeten...die moet er niet in.....de nieuwe comp dan:):D:D

Kan je uitleggen waarom het niet jou ding was? Ben wel benieuwd en misschien goede info voor mijn keuze:)

Het was niet mijn ding, omdat ik niets heb aan surround en 1 line-in voor mij te weinig was.
Ik had dat ding erbij geprikt om wat extra geluidjes van de soundchip te kunnen trekken, maar deed dat toch
liever met een synth.

Het was niet mijn ding, omdat ik niets heb aan surround en 1 line-in voor mij te weinig was.
Ik had dat ding erbij geprikt om wat extra geluidjes van de soundchip te kunnen trekken, maar deed dat toch
liever met een synth.

hmmzzz!!

ik heb liever ook een geluidskaart met 2 line ins!! Lost namelijk een probleem op, en surroud is niet zo belangrijk inderdaad.

Wat kan je dan aanraden voor ongeveer dezelfde prijs? heb je een idee?

hmmzzz!!

ik heb liever ook een geluidskaart met 2 line ins!! Lost namelijk een probleem op, en surroud is niet zo belangrijk inderdaad.

Wat kan je dan aanraden voor ongeveer dezelfde prijs? heb je een idee?

Als je dan toch aan het sjoppen bent bij terratec, probeer de EWS88MT ergens te vinden.
Die worden hier & daar gedumpt omdat de "opvolger" er is (de phase88).
Een fijne kaart met midi en 8 in, 8 uit. (heren betweters: ik weet dat er gezegd wordt dat deze kaart 10 outs heeft, maar die stereo mini-jack achterop heeft net zoveel functionaliteit als de pc kast-speaker).
Verder zit er NIETS op ! (imo een pré)
Ik heb 'm toevallig 2 weken geleden ergens op een website gezien voor 185 euro, maar weet helaas niet meer waar...

Als je dan toch aan het sjoppen bent bij terratec, probeer de EWS88MT ergens te vinden.
Die worden hier & daar gedumpt omdat de "opvolger" er is (de phase88).
Een fijne kaart met midi en 8 in, 8 uit. (heren betweters: ik weet dat er gezegd wordt dat deze kaart 10 outs heeft, maar die stereo mini-jack achterop heeft net zoveel functionaliteit als de pc kast-speaker).
Verder zit er NIETS op ! (imo een pré)
Ik heb 'm toevallig 2 weken geleden ergens op een website gezien voor 185 euro, maar weet helaas niet meer waar...

Ik heb even gekeken, en dan nu ff een dummie vraag:D

[dumie mode aan]
Ik zie alleen 4 stekker voor midi, bedoel je daar 8 in en 8 uit mee?

Ik bedoel, maar misschien bedoelde jij dat ook al:), meerdere ingangen voor tulp aansluiting. dus twee keer line in is in totaal dus vier gaten....hoeft niet perce tuple ingang te zijn natuurlijk, mag ook zo'n koptelefoon ingang zijn.....
[dummie mode uit]

Ik hoor je reactie wel:D hahaha alvast bedankt

Ik hoor je reactie wel:D hahaha alvast bedankt

Jij weet dit zo vaag te omschrijven, dat ik er zelf bij na moet gaan denken..... :D

Op de breakout-box vind je in totaal 18 aansluitingen:
1x Midi-in
1x Midi-out
8x mono Line-in (die rode bovenaan)
8x mono Line-out

Je kunt met deze kaart dus maximaal 4 stereosporen tegelijk opnemen of (apart) afspelen.

Verder zitten er achter op de kaart nog een mini-jack line-out (onbruikbaar) en coaxiale spdif in- en uitgangen (van ieders 1).

Jij weet dit zo vaag te omschrijven, dat ik er zelf bij na moet gaan denken..... :D

Op de breakout-box vind je in totaal 18 aansluitingen:
1x Midi-in
1x Midi-out
8x mono Line-in (die rode bovenaan)
8x mono Line-out

Je kunt met deze kaart dus maximaal 4 stereosporen tegelijk opnemen of (apart) afspelen.

Verder zitten er achter op de kaart nog een mini-jack line-out (onbruikbaar) en coaxiale spdif in- en uitgangen (van ieders 1).

Dat zou ideaal zijn, voor de hardware, geen gedoe met stekkers wisselen als ik ff een geluidje van synth of orgel nodig heb, of een ander apparaat.
dus 2 keer mono is stereo, snapt die kaart dan wel om het ene kanaal naar links te zetten en het andere naar rechts?

In ieder geal bedankt, ben nu helemaal op de hoogte verder. En die dingen zijn haats neit tweede hands te vinden...:(

dat wordt zoeken of 260 ballen zelf neer leggen....beetje veel...:)

greotjes

Hoe deze kaart met z'n ingangen omgaat (8 mono of 4 stereo, hard gepanned) kun je instellen in
het config-scherm van de kaart.

En ja, het werkt ideaal qua aansluitingen enzo. Je kunt bijv zonder problemen softsynth's toewijzen aan de uitgang(en) die jij wil, enz.

Ik heb zowel de eerste DMX (leuk voor games, ramp voor opnames) als de EWS88m/t (allround perfect).
Prima midi en gebruik sinds ik m'n spirit M4 mixer heb ook de spdif aansluiting, wat perfect werkt!
Vriend van me heeft de EWX 24/96 welke ook erg goed werkt .....

Volgens mij beter dan die nieuwe phase kaarten, daar heb ik al iemand problemen mee zien hebben met drivers en gekloot. De ews en ewx zijn bijna hetzelfde en gaan al een tijdje mee, dus betere bug-oplos-historie :)

Origineel geplaatst door Niel

Volgens mij beter dan die nieuwe phase kaarten, daar heb ik al iemand problemen mee zien hebben met drivers en gekloot. De ews en ewx zijn bijna hetzelfde en gaan al een tijdje mee, dus betere bug-oplos-historie :)

Hetzelfde zal ongetwijfeld wel gelden voor de phase-kaarten. Ik was er erg vroeg bij met de aanschaf van m'n EWS88MT (heb er ook nog 480 gulden voor moeten betalen =( ) en had er een enorm gezeik mee om een fatsoenlijke driver te vinden. (de 1e driver die ECHT goed bij mij werkte was die van de phase88 8) )

Vergeet niet dat de 1e echt goede driver van de EWS64XL ook pas uitkwam toen die kaart al een jaar of 10 op de markt was........

Mijn reden om aan te nemen dat terratec e.e.a. wel fatsoenlijk op wist te lossen bij de phase-lijn, was dat de drivers bij de "nieuwere" kaarten (ewx) wel van het type "in 1 keer goed" zijn, en ik het wel heel dom van terratec zou vinden als ze deze lijn na jaren gezeik niet door weten te zetten.

Back