Vraag M ONe, Mixer en over compressors

Chazz

Darkening Worlds
Hallo SF'ers,

Ik ben net begonnen met mijn homestudio. Draai Logic op een pc, stuur alles via een midi keyboard aan (M Audio Delta geluidskaart)
Verder heb ik een Numark draaitafel en een Numark DXM 06 mixer (errug goed trouwens, tip voor de DJ's onder ons)

Van de week een Line 6 Pod pro XT aangeschaft (dus de 19 inch)

Nu wil ik nog iets hebben als een multi effect, die ik dus vooraal voor mijn stem kan gaan gebruiken. Ik zit te denken aan die M One XL. Heeft iemand hier goede ervaringen mee??? (bij feedback raadden ze deze met smart aan) Ik heb hem alleen vergeleken met Behringer en tja.....dat was een verschil van 100 tegen 1.

Verder wil ik dan nog (uiteraard) een 10 of 12 sporen mixer aanschaffen, Yamaha kwam goed door de test volgens de studio peeps bij Feedback (omdat op al die meer sporige Behringers/ Phonics een FX zat) Mackie geld heb ik helaas niet.
Nog iemand tips voor zo'n sporen recorder (10 sporen minimaal) en mag rond de 3-400 euro kosten.

and last but not least....compressors.......Iemand een tip? Hier heb ik dus HELEMAAL geen kaas van gegeten en nog niets van getest.

mijn dank is groot
:halleluja

Earth calling...

Earth calling...

Hallo....anyone here? ;)

misschien omdat je wat veel vraagt in een keer.

Er zijn trouwens wel behringer mixers zonder fx hoor

Verplaatst naar studio forum

Om even op je vragen in te gaan:

M-One = echt een hele mooie FX-module. (T.C. Electronics maakt sowieso heel mooi spul) Als je het geld kunt missen en je hebt een serieuze zangcarrière voor ogen is ie zeker het geld waard. Is ook niet te vergelijken met Behringer. Maar er zijn goedkopere alternatieven, zoals Alesis Midiverb IV en de modules van Digitech.

Verder is compressie onmisbaar voor het goed opnemen van zang. Ik kan niet in je portomonnaie kijken, maar een buizencompressor zou dan ideaal zijn. Maar bijv. een DBX-compressor kan je ook aardig mee uit de voeten.

Wat betreft sporenrecorders moet je misschien eens kijken naar budgetmerken als 'Zoom'. De MRS4 valt in ieder geval binnen je budget (32 sporen virtueel).

Re: Vraag M ONe, Mixer en over compressors

Qua multifx voor je stem raad ik je zeker de TC Electronics M One XL aan of de Lexicon MPX 550.
Als het iets goedkoper moet zijn kan je nog altijd de TC Electronics M300 of naar de Alesis Midiverb IV gaan.

Voor compressie raad ik je een transparant model aan (een die zelf geen kleur geeft aan de klank) dus
zeker geen DBX (die worden net verkocht omwille van hun kleur). De FMR Audio RNC1773 wordt door de meesten
wel goed bevonden, maar is vaak moeilijk te vinden. Ook de Alesis 3630 en de Samson S-Com hebben
een kleine reputatie opgebouwd. Deze kosten minder dan 150€. Alles hangt natuurlijk af van je budget...

Zelf heb ik een TC Electronic Triple-C waar ik heel tevreden mee ben.
Maar dat is een digitale multibands (waar niet iedereen voor te vinden is).

Die Yamaha MG mixers schijnen prijs/kwaliteit wel OK te zijn. Ik heb ze zelf nog wel niet gehoord.
Ik zou zeker ook eens naar de Soundcraft Spirit M8 en Soundcraft Spirit SX kijken.
Deze zijn wel iets duurder...

Multitrackers heb ik geen ervaring mee. Maar je hebt toch je PC :confused:
Succes ermee...

Ik heb ook al een tijdje een M-One XL en ik ben er helemaal weg van. Hele mooie reverbs en delays, prima combinaties maken tussen 2 effecten, uitgebreide signaal routing en via MIDI aan te sturen. Al met al een prima bak en wat mij betreft zeker de moeite waard.

Hej zeg laten we niet de behringer v-verb vergeten ?

Ik kots eigenlijk op behringer fx, en heb hier een lexicon mpx550, en 2 x een TC m-one.

maar als het op mooie reverbs aankomt dan wint de behringer v-verb met gemak van bijden, dan heb ik het nog niet eens over delays gehad, want de m-one en mpx550 zijn wel zo minimaal in delays, dat doet de v-verb 10 keer beter met tig keer meer aan te passen parameters.

oke de m-one en mpx550 zitten ook behoorlijk in het budget sigment maar zijn toch wel een flink stuk duurder als de goedkoopste versies van lexicon en tc elec die op hun beurt zelfs nog duurder kosten dan de v-verb in aanschaf.

voor de overige fx als chorussen flangers etc maakt het mij eigenlijk weinig uit om te kiezen tussen m-one of v-verb. die keuze hangt meer af van het geluid wat ik ga bewerken en welke daar het best bij aansluit.

Dus met andere woorden, eigenlijk ben je in elke situatie beter af met de behringer.

Back