Cubase en m'n Microkorg

mie

Nieuwkomer
Ik heb pas een microkorg gekocht en na er een beetje mee geklooit te hebben heb ik m nu werkend in cubase gekregen. Alleen nu komt mijn problemos. Ik weet nog helemaal niks van cubase. Nu zul je zeggen: er zit toch gewoon een handleiding bij? Nou door omstandigheden zit die er op dit moment nog niet bij maar als blijkt dat cubase is wat ik nodig heb gaat die er zeker wel komen.

Nu mijn vraagje. Stel ik heb een prachtig geluid op mijn korg waar ik in cubase een melodietje mee speel en die in de pianoroll opsla. Hoe kan ik dan in de track eronder met een ander geluid een andere melodietje inspelen? Als ik nl het geluid verander veranderd die er boven logischgewijs ook. Moet ik deze eerst opslaan/vastzetten o.i.d.?

Ik hoop dat iemand mij een beetje opweg wil helpen zodat ik in ieder geval een beetje kan gaan experimenteren.

Origineel geplaatst door divi
er is een prachtige truc die alleen de echte pro's toepassen, en dat is... recorden

ja zoiets had ik dus al verwacht, en aangezien deze enorme amateur hier graag een verschikkelijke pro wil worden vroeg hij zich dus ook af hoe zoiets in zijn werk gaat.

Re: Cubase en m'n Microkorg

Origineel geplaatst door mie
Nu zul je zeggen: er zit toch gewoon een handleiding bij? Nou door omstandigheden zit die er op dit moment nog niet bij maar als blijkt dat cubase is wat ik nodig heb gaat die er zeker wel komen.
heel mooi verwoord :)

maar idd recorden (de microkorg is monotimbraal geloof ik dus kan maar één geluid afspelen)

omdat je geen manual hebt wil niet zeggen dat je geen help files hebt, of internet

zoek daar s om te beginnen, als je voor elk 'probleempje' dat je tegen komt een vraag op een forum moet stellen ben je nog lang niet thuis...

btw is dit een synthforum en niet een 'hoe-werkt-mijn-software-want-heb-geen-manual'-forum

Terwijl Cubase via midi de Korg aanstuurd kan je de audio output van je korg naar de input van je geluidskaart gooien en het geluid gelijktijdig op een audiospoor opnemen. Je kan namelijk per spoor aangeven of deze midi of audio data bevat.

heb zelf ook een microkorg staan en het is een fantastische synth alleen het moet niet je enige zijn!!
als ik je tip mag geven.................wil je echt lekker editten met midi en synths had dan bijv een oude yamaha cs1x gekocht (+/- 250-300 euries) daar kun je dus wel verschillende geluiden tegelijk mee aflaten spelen en hij heeft nog eens 6 knoppen om lekker mee te spelen.

ik maakte eerst ook zoals jij muziek wel midi opnemen editten en dan in audio omzetten en dat kan allemaal ook prima maar werkt wel omslachtig.

tip 2: download wat gratis soft synths in combinatie met je microkorg kun je dan echt wel lekkere sounds maken

Origineel geplaatst door divi
en nu komt de vraag:
heb n audiotrack aangemaakt

Hier ga je de fout in. Je moet een midi track aanmaken.

R.

Back