cont. percussion in R8mkII?

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo mensen,

De Voorman biedt een contemporaray percussion card voor de Roland R8 aan en ik vroeg me af of iemand weet welke geluiden daar precies op staan. Ik begrijp dat in de R8mkII een aantal geluiden van een aantal R8 kaarten voorgebrand zitten, maar zit deze kaart daarbij?

Wie zal het zeggen?

Ik weet niet of de geluiden al in de mk2 gebakken zijn maar kan je wel ff een overzicht geven van wat er op de kaart staat:

1 low timbale
2 high timbale
3 open pandiero
4 mute pandiero
5 low bongo
6 high bongo
7 open surdo
8 mute surdo
9 vibra-slap
10 tamborim
11 open cuica
12 mute cuica
13 maracas
14 cowbell 2
15 long guilo
16 short guilo
17 triangle
18 tambourine 2
19 castanets
20 wood block
21 concert bass drum
22 timpani
23 bell tree
24 kalimba
25 log drum
26 steel drum

Als je in je handleiding kijkt bij je geluidenoverzicht zul je wel te weten komen of ze erin zitten. :)

Heb even meegezocht, grove schatting was dat zeker 90% al in de R8 mkII zit ..... dus beetje zonder geld dan.
Ik vond net nog een overgekopieerd lijstje met alle namen van geluiden hier namelijk :)

Ze zitten er dus inderdaad al in...

dance-sounds... tja, er zitten een tr 808 en een tr 909 kit in. en dan nog een cr 78 maar da's misschien meer vintage dan dance (?). Anyhoo, ik denk dat je er wel dance uit kan halen. Ik dans niet zo veel, dus...

luitjes bedankt en de groeten,
Niels

Het makkelijkste is het denk ik om achterin de handleiding van de MkII te kijken, daar staat precies welke geluiden er allemaal inzitten.

Ja dat klopt. Maar die heb ik dus niet. In het apparaat zelf worden de samples gewoon met naam en toenaam genoemd, dus het is helemaal geen probleem. De kaart zit erin (gebakken). Weet iemand dan van kaarten die er nog niet in zitten?

Volgens mij was het zo dat van alle kaarten voor de R8, er een aantal helemaal in de MkII zitten, en een aantal gedeeltelijk. de Dance en Electronic ( 909 en 808 ) kaarten staan er dacht ik maar gedeeltelijk in. Lekker niet nuttig dus :erm:

Aha, ik dacht al dat een padbank aan geluiden van een bepaalde drumsynth wat aan de karige kant was. mind you, die geluiden gebruik ik niet elke keer of zo hoor. Ik vind dat er in de R8 mkII prima acoustische drumsamples zitten (typische Roland samples) en samen met die 8 uitgangen kun je er een hoop kanten mee uit. Vanaf een tr505 is het een flinke stap vooruit...:biertje:

Hmhmm, ondanks een paar vage dingen die er "by design" inzitten, is het een superbak :)

Back