Dit ben ik....

M()()nman

Nieuwkomer
Hallo allen,

Mijn naam: M()()nman (Ronald in normaal Nederlands). En ik ben beginnend producer die op zijn kleine slaapkamertje altijd bezig is met muziek maken.

Ik houd ontzettend veel van de Enigma sound, de klanken van Jean-Michel Jarre en het werk van Jan Hammer. Ik maak mijn eigen muziek nu alleen maar met een (eigenlijk trage) pc, een eenvoudige versie van Cubase samen met een Creative SB Live! geluidskaart. Dus professioneel kan ik nog lang niet genoemd worden, maar ik breid mijn setupje heus wel uit. Maar ik weet nog niet excact wat ik het eerst wil gaan aanschaffen.

Wat voor muziek maak ik op mijn kamertje? Ik maak thema-muziek (achtergrondmuziek eigenlijk), dancemuziek (trance, breakbeathouse), r&b ballad-achtige tracks, synthesizermuziek en experimentele muziek (van alles mix ik door elkander en combineer dan verschillende muziekstijlen). En ja, mijn harde schijf zit vol met heel veel bruikbaar materiaal, maar er zit ook regelmatig troep tussen, hahah!

Maar goed, ooit hoop ik een succesvol producer te mogen worden die ook de kans hoopt te krijgen Jean-Michel Jarre te mogen ontmoeten!

Goed, ik weet op dit moment niet wat ik nog meer kwijt kan, dus houdt het hierbij op wat info over mezelf betreft.

Ik groet jullie allen op dit forum nog even!

Nou, ik ga!

Laatst gewijzigd:
meer een ARPman.
En een Eminent-man;)
Hee M()()nman...welkom.
Leuk om nog een Jarrfan te ontmoeten hier....
ALs je ooit zover bent om hem te ontmoeten, gaan we samen, ok?
Groetuh Rini.

Hartelijk welkom M()()nman,

Tzal wel weer aan mij liggen maar die Jarre zegt me nix... niet dat ik er verstand van heb hoor ;)

-- HanzZ

Jarre zegt me nix
Nooit van gehoord?????
Equinoxe, Oxygene, Megaconcerten....kan het me bijna niet voorstellen..

O is best voorstelbaar hoor.... ben nie zo slim ;)

Ben bovendien nie zo'n dance/electro/tekno/whackno liefhebber... ;)

-- HanzZ

Welkom M()()nman :)

Toevallig de naam ontleend aan het project Moonman van Ferry Corsten van zo'n 4 jaar geleden? :)

Als je wat muziek klaar hebt moet je maar eens wat uppen naar de Database (DSF DB) en ff een berichtje plaatsen.

Miami Vice

Miami Vice

Hallo,

Bedankt dat jullie me welkom heten, hahah! En jazekers, ik ben erg blij met de herhalingen van de serie Miami Vice. Je ziet dan weer de beelden met de muziek samen. En je hoort stukjes muziek dat eigenlijk niet op een cd te verkrijgen is.

Jammer, want er zitten regelmatig stukjes tussen waar eigenlijk meneer Hammer complete nummmers er omheen zou moet bouwen...zou wel mooi zijn.
Oja, als het zover komt dat ik inderdaad Jean-Michel in levende lijve van dichtbij mag zien, dan zal ik dat zeker melden!

En ik ga wel even binnenkort een demootje van mezelf aan jullie laten horen. Laat je niet afschrikken omdat het met een geluidskaart in elkaar is geflanst, okee :D ?

Nou, groetjes aan allen en doeg!!!

Origineel geplaatst door HanzZ
Tzal wel weer aan mij liggen maar die Jarre zegt me nix... niet dat ik er verstand van heb hoor ;)

ACK!

Pardon, en de naam Kraftwerk zegt je ook niets?

http://www.jarre.com

Maar eh, Hammer is ook een klassieker ja (tis ook al een krasse knar) en de muziek die hij los van de TV serie heeft uitgebracht is ook erg goed. Gebruikte dus ook de legendarische Fairlight maar voor hem begon het ook allemaal met een minimoog.

Ben bovendien nie zo'n dance/electro/tekno/whackno liefhebber...
Dat is het ook niet.....
Jarre is.........ja wat is Jarre eigenlijk?
Uuuhm...Jarre is gewoon Jarre. Denk dat die man z'n eigen geluid heeft.
Wat voor stijl hou je dan eigenlijk van?
Ik neem aan dat het toch wel iets met synths te maken heeft?

Ja ik weet het....en die lijst is nog niet eens compleet...
Ik mis sowieso de ARP-2500 al....
Eén van de mooiste en duurst synths allertijden.

Back