filter in s3000XL

Yoshimura

Ingeburgerd
hallo,

ik heb een s300xl gekocht en de jongen van wie ik hem kocht zei dat er een filterboard of kaart ofzo inzat. Ik ben nu een beetje aan de slag gegaan met de smapler en kan de filters nergens vinden?? Waar zou ik die kunnen vinden in de menuutjes? Misschien ben ik wel in de zak gezet???

Alvast bedankt!

Groeten, Gilles

druk op (in multi mode) edit, kijk onderin de display en duw op de functietoets voor keygroup (KGRP) F2 dus, dan zie je het keygroup menu, druk op F4 (FILT) filter dus, nu krijg je het filtermenu waarin je de filterinstellingen kunt aanpassen.

Als je in het TEST PROGRAM werkt, kan het lonen in het keygroup menu te kiezen voor sample (SMPL) F6 en in het samplemenu een andere sample te selecteren. Normaal begint ie met de sample SINE. Als je daar met de cursor op gaat staan en effe draait aan het wielletje totdat je SQUARE, SAWTOOTH of PULSE ziet. Met die samples hoor je een stuk beter wat je gefreubel aan het filter oplevert.

Ga nu dus maar weer naar het filtermenu en draaien maar.
Omdat jij het filterboard hebt kun je in het filtermenu kiezen voor F8 (TONE) en hiermee kom je in het tweede filtermenu. Wat je daartegenkomt moet je maar zelf uitzoeken, maar daar zit 'm dus het verschil met de gewone s3kxl...

veul leut!

groeten,,
Niels:mega:

Je kunt evt de s3000xl ook even open schroeven. Je zult dan al gauw zien of er uberhaupt een filterboardje inzit. Moet je even opzoek gaan naar dit boardje.

Attachments

• ib304f.jpg
    ib304f.jpg
    3,6 KB · Bekeken: 103
Back