KS staat nog steeds voor KraakSynth?

Hee ik heb dat kraken inderdaad ook: Alleen het is verholpen als je het patchvolume drastisch omlaag gooit.

Wat nog een probleem is, is dat het dataknopje snel gaar wordt. Als ik snel aan deze knop draai dan veranderd hij de values helemaal verkeerd: Draai ik 'm traag, dan doet ie het goed.

Heeft iemand hier ook last van?

Wat nog een probleem is, is dat het dataknopje snel gaar wordt. Als ik snel aan deze knop draai dan veranderd hij de values helemaal verkeerd: Draai ik 'm traag, dan doet ie het goed.
Waldorf Q en MicroQ hebben daar ook soms last van - als je zeer snel draait dan kan ie soms raar doen . heb dit enkel maar gemerkt met de cutoff in feite (al op 2 Qracks en 1 microQ zelf ondervonden)

Dat gekraak... is dat ook bij de V-station ? Iemand dit al getest ?

M'n X-station kraakt niet echt maar je merkt wel wanneer je stevig aan de knoppen gaat draaien.

En ik had hem laatst ook alleen via de USB aangesloten dus ook de voeding. Dan doet hij het wel maar als je teveel op het XY pad gaan dingesen dan gaatie hangen. Erg knullig.

Ze bezuinigen gewoon op CPU power. Da's wel duidelijk.

ik had begrepen dat het kraken toch vnl kwam door ofwel clicks als je envelopes te snel gezet worden (a la roland juno series en JP emu) of dat je geen headroom meer hebt, digitale clipping dus.......maw: te omzeilen?

Ik vraag me af of de knop het weer goed doet als ik hem vervang door een andere knop. Dit zal wel moeilijk worden denk ik. -- 't Liefst moet ik gewoon via midi iets zien te vinden zodat ik de dataknob altijd kan wijzigen zonder 'm zelf aan te raken. Maar da wordt wel moeilijk, omdat die knop voor meerdere doeleinden wordt gebruikt.
Ik denk dat ik pech heb... :-(

Wat ook is trouwens is dat de attack tikt. In ieder geval bij mij dan.
Dus als je een arpje hebt dat je hoort tikken. En dan de attack wat aanpassen verhelpt het wel maar vind het soms wel lastig ja.

heeft er niemand banks met init's voor dit beest. Ik vind het het een ok synth met een heel eigen karakter maar de support van novation op hun site suckt. Zijn zijn meer bezig met onozele controller etc. wie heeft daar nu een boodschap aan? Ze zouden beter bij hun synths blijven. En dat kraken moet toch ook op te lossen zijn aan de hand van een nieuw OS.(heb ik dus ook soms last van) Weet iemand of ze momenteel nog verder werken aan iets nieuws of blijven we bij 2.0.? Ik heb trouwens ook een kapotte lfo pot gehad. Begon vanzelf waardes te veranderen. Blijken geen standaard pots te zijn moest van novation opgestuurd worden. Anyways i love it. Hij kan inderdaad scheuren. Ik had overlaatst een nord rack 2 geleend wel dat vonk ik redelijk braaf en gelikt hoor tov KS5. (hopelijk jaag ik nu geen 100 clavia fan boys op m'n nek)

Wat bedoel je met banks met inits? Ik heb wel alle midis met de factory presets (voor een reset) en OS2 e.d.
OS2 heeft trouwens het gekraak niet opgelost, denk niet dat er nog een nieuwe OS komt die dat wel doet..

hmmm, heb echt spijt dat ik nu als topcistarter sta bij deze draad. want inmiddels heb ik een k thuis staan, en ik moet zeggen, dat gekraak bevalt me wel! haalt het cleane er een beetje vanaf!

Origineel geplaatst door fuse
M'n X-station kraakt niet echt maar je merkt wel wanneer je stevig aan de knoppen gaat draaien.

En ik had hem laatst ook alleen via de USB aangesloten dus ook de voeding. Dan doet hij het wel maar als je teveel op het XY pad gaan dingesen dan gaatie hangen. Erg knullig.

Ze bezuinigen gewoon op CPU power. Da's wel duidelijk.

Ja en das vet irritant. Hoe heb jij dat opgelost met je X-station?
En by the way.. wat is een X-station?

ah, een megadikke midicontroller met ingebouwde effecten-unit.. Goh, ik dacht dat ze daar al 5349 versies van hadden (remote25).. Maar mijn probleem met die fucking dataknop is nog steeds niet opgelost :confused:

Moet zeggen dat de Nova bij sommige patches ook in het laag gaat kraken. En aangezien de Nova weer dezelfde engine als de Supernova's hebben. Kunnen we dat gekraak nu het best typisch Novation sound gaan noemen want volgens mij zijn alle novation synths qua engine niet helemaal perfect.

Origineel geplaatst door mecanoiz
heeft er niemand banks met init's voor dit beest. (...)
Banks? Misschien begrijp ik je niet goed, maar daar heb je er toch maar één van nodig? Eén init; bewerken en wegschrijven naar een andere 'program'.

OVER HET KRAKEN Mijn K-Station kraakt wel een beetje. Vooral bij het wisselen van patches. Maar eigenlijk stoort het me niet... hoort het er gewoon bij. Het enig dat me echt irriteerd is dat wanneer ik de snelheid van de delay aanpas het geluid even helemaal wordt stil gelegd. Waar slaat dat nou op?

He ik wou effe zeggen: Thijs : Leuke graphics! Alleen als ik op een plaatje klick dan springt de scrollbalk weer helemaal naar voren.. das wat jammer. Je muziek ben ik erg benieuwd naar, zit nu helaas op m'n werk dus kan het nu niet lusiteren.

Je kon wel eens een demoscener zijn ofzo

-= digi-art rulez :-D =-

Origineel geplaatst door thijs_ganger
Banks? Misschien begrijp ik je niet goed, maar daar heb je er toch maar één van nodig? Eén init; bewerken en wegschrijven naar een andere 'program'.

Ja tof en als je dan heel je memory wilt resetten dan mag je dat meer dan 100 keer doen : vandaar banks

Moet je niet gewoon die midi files met alle OS data enzo hebben? Die heb ik gebruikt om hem weer op factory niveau te zetten nadat ik ermee gekloot had..

Ik zie niet echt wat dat ermee te maken heeft? Als je dat hele ding wil resetten dan komt ie toch automatisch op de factory presets? Als je die kwijt wil, dan moet je er een andere soundbank over gooien... bv die van de K-Station of die V-Station patches van Vengeance Sounds (Erg vet!).

Back