welke Prog geluids kaart + merken

4tune

Stamgast
Ben opzoek naar een goede prof kaart met minimaal 8 ingangen. Die 8 ingangen zijn voor de virus en de JP. De rest willen we namelijk met software gaan doen.
Eigenlijk moet het een 19" dingetje worden en ben er nog niet overuit of DSP noodzakelijk is. Liefst Firewire en uiteraard mega lage latency.

Het gaat me eigenlijk om de merken dan kan ik namelijk zelf opzoeken wat de specs en de voor en nadelen zijn.

ik heb zo'n EgoSys WamiRack 24 met 4 analoge inputs (koop je er 2, heb je 8 inputs ;)).
Prima kaartje, werkt met een aparte PCI-card en 19" unit.

Dit model wordt niet meer geleverd volgens mij, maar ze hebben
wel nieuwe soortgelijke modellen: http://www.esi-pro.com

Als je zelf de specs wilt bekijken dan kun je ook zelf de merken opzoeken. :P

Maar wat gebruikers er van vinden lijkt me ook handig om te weten.

RME multiface is verreweg het meeste populair op het forum.
Daarna de Motu 828MkII
Zelf vind ik de Yamaha i88x wel geinig.

He bedankt voor de reacties. Ga de genoemde onder de loop houden. Maar wat fuse al zei bevindingen zijn idd ook erg handig. Dus de bevindingen zijn altijd welkom :)
En ook wat DSP betreft. Wat is jullie ervaring hiermee? Of kan je met een goede PC ook alles bereiken met VST Effecten bakken? Of kan je de DSP effecten alleen gebruiken op de in en uitgangen? Dat je dus DSP alleen gebruikt om af te mixen en te masteren? Want begrijp dit nog niet zo goed.

wat betreft geluidskaarten met 8 ingangen... vergeet niet dat er ook prima kaartjes te koop zijn waar je via een ADAT verbinding een 8 I/O converter kan aansluiten... ik heb zelf zo'n setup met de Echo Gina24 en de Marian Adcon.

creamware kaatje misschien... Luna met breakout... heb je er ook nog 3DSP's bij.

Origineel geplaatst door koediman
wat betreft geluidskaarten met 8 ingangen... vergeet niet dat er ook prima kaartjes te koop zijn waar je via een ADAT verbinding een 8 I/O converter kan aansluiten... ik heb zelf zo'n setup met de Echo Gina24 en de Marian Adcon.

Maar is dit niet een beetje een omweg? Ik heb namelijk minimaal 8 analoge ingangen nodig. zowel de RME en MOTU kaart hebben dit. Als we dan te kort komen kunnen we altijd nog de ADAT gaan gebruiken. Op beide zit dit ook nog namelijk.

Origineel geplaatst door paul
creamware kaatje misschien... Luna met breakout... heb je er ook nog 3DSP's bij.

Heb al geprobeert uit te zoeken wat nou de voordelen van DSP is behalve de 0 latency en de dat het niet op je processor draait. Die RME multiface heeft HDSP maar zoals ik het begrijp is dat weer heel wat anders. En ook op de MKII is iets van DSP aanwezig. Op de MOTU-site staat, "DSP-driven". Op beide kaarten is het toch niet mogelijk om DSP plugins te gebruiken? Of begrijp ik het verkeerd.

Dat DSP stukje heeft met het mixen van kanalen te maken.
Dan gooit je computer die data naar de onboard controller van die DSP kaart en die regelt het verder. Dat scheelt CPU tijd. Dus dat komt ook de stabiliteit van je systeem ten goede.

Bekend nadeel van firewire kan zijn dat hij teveel CPU tijd kan vreten. (Zoek maar eens naar Yamaha 01x firewire problemen op het net) En USB blijkt ook niet altijd even netjes met CPU tijd van je systeem om te gaan.

Origineel geplaatst door fuse
Dat DSP stukje heeft met het mixen van kanalen te maken.
Dan gooit je computer die data naar de onboard controller van die DSP kaart en die regelt het verder. Dat scheelt CPU tijd. Dus dat komt ook de stabiliteit van je systeem ten goede.

Bekend nadeel van firewire kan zijn dat hij teveel CPU tijd kan vreten. (Zoek maar eens naar Yamaha 01x firewire problemen op het net) En USB blijkt ook niet altijd even netjes met CPU tijd van je systeem om te gaan.

Dan zou dus de RME kaart de beste oplossing zijn. Die i88x is trouwens ook firewire gebeuren en zag dat hij ook nog niet uit is.

RME.
De rest wat hier genoemd wordt is minder en anders Apogee
maar ik schat in dat je daar niet op zit te wachten.

gr. Tom

Origineel geplaatst door paul
is RME dan zoveel beter dan een Creamware kaart?

Yep, véél betere converters.
De prijs van een Creamware-kaart zittum in de extra's die je rbij krijgt (mixer, softsynths, plugins etc)
De RME is puur geluidskaart en A/D converters.

Ik heb hiervoor een Delta 1010 gehad met breakout box. De toprange van M-audio.
Het verschil met de RME kaart was duidelijk te horen. Veel zuiverder geluid.

Moet wel zeggen dat ik de digi 9636 met adi ds 8 box heb maar de minder dure RME-kaarten zijn ook van zeer goede kwaliteit.

gr. Tom

Apogee en RME :D

Moet neem ik aan natuurlijk wel betaalbaar blijven.

Hoi,

ik heb zelf ook nodig een andere geluidskaart nodig.

ik zoek een 19" model met pci kaart, firewire, of usb aansluiting. En 8 ingangen.
ik wil een 2dehands kopen.
ik zit te denken aan:
RME MULTIFACE
m-audio delta 1010
MOTU 2408 / MOTU 828

wat zijn de prijzen van een 2dehands?

welke raden jullie mij aan?

heeft er iemand een tekoop?

Bedankt

Ik heb express geen nieuwe thread geopend en gewoon hier maar gevraagt, ik hoop dat dit mag.

Back