roland sp 808

Bert505

Nieuwkomer
Hallo iedereen,

eerts en vooral is dit mijn eerste post op dit forum. Ik ben blij dat ik het gevonden heb,staat vol nuttige info.
hierbij volgt dus ook mijn eertste vraagje:

groovesampler 808 voor 1000euro cheap of niet?

hij komt van een winkel(muziek+visie A'pen) en ze geven nog een 1jaar garantie.

greets Bert

Re: roland sp 808

Origineel geplaatst door Bert505
Hallo iedereen,

eerts en vooral is dit mijn eerste post op dit forum. Ik ben blij dat ik het gevonden heb,staat vol nuttige info.

greets Bert

1. Zoiets moet je zeker niet nieuw kopen
2. Er zijn heel wat betere dingen voor het geld van een SP-808 (bv. een MPC); vooral als je verder wil bouwen, is een SP-808 niet zo'n goede optie.
3. € 1000 voor een SP-808EX is een redelijke goede prijs

En natuurlijk welkom!

Re: roland sp 808

Origineel geplaatst door Bert505
Hallo iedereen,

greets Bert

yo Bert, ni doen gast.
Dien hollandse dikkop die daar in de winkel staat, verkoopt meer onzin dan synths...
& dan nog veels te duur ook

grz jzz

als je 1000 euro hebt zou ik idd een mpc1000 kopen en geen sp808. De sp303 en sp505 waren meer dan oke maar wat ik allemaal over de sp808 heb gelezen... neej niet echt

mpc1000 ok,maar welke fabrikant is dat. Ben nog vrij newbie in die dingen.
alvast bedankt voor de reacties. Ik zal proberen of ik men maat kan ompraten(hij vroeg het namelijk aan mij).
Maar meestal als hij ergens mee in zen hoofd zit....

AKAI mpc 1000.

Voor dat geld kan je ook een mpc 2000 2e hands vinden, misschien zelfs met extra's.

Ik ben nu aan 't sparen voor een Yamaha RS 7000, wat voor mij ideaal werkt, komt allemaal op hetzelfde neer.

SP 808 zou ik inderdaad skippen, idem voor de MC 909 ......

sp808

sp808

Het ligt er maar net aan wat je ermee gaat doen...heb zelf de sp808(ex) gebruikt in mijn radioprogramma, voor jingles te maken enzo...perfect. Maar het is geen midi produktie apparaat. de sequencer werkt alleen op audiophrases. Wil je live iets doen dan moet je alles thuis van te voren al in het ding opgenomen hebben. live kun je dan de audiosporen aan/uitzetten en/of de phrases starten max 16 per bank mocht je live een bank wisselen ... euh forget it dan is het dus tig seconden stil . De effecten zijn goed en de isolator is errug goed , de synth die er in zit is leuk ism. de d-beam
is monosynth
Heb nu een mpc en dat werkt even anders , de 808 kan niks aansturen alleen start en stop commandoos (qua midi)

Heb je meerdere synths en wil je die aansturen gebruik dan de mpc's van Akai

wil je veel met audio-fragmenten werken koop dan de 808

ps. de 808 is er bij Roland uit de prijzen liggen voor een sp808ex op zo'n 800 euri.

Mijn advies spaar door voor een mpc 1000 of de nieuwe Roland MV8000 (maar die kost 2095,-)

en welkom, Maurice

Hij heeft geen computer(of ander opslagmedium) dus ik denk dat hij met die zip-drive dan wel beter zit als met media-kaartjes.Of heb je niet zoveel opslag nodig? Het zou ook zijn eerste toestel zijn en hij wil meer de dj toer opgaan.
wat denken jullie.

voor d.j. werk zou ik als je toch voor roland en de sp serie kiest eerder een 303 of 505 nemen

korg heeft wat dat betreft ook leuk spul simpel en heel erg hoog fun gehalte de ellectribe serie en de nieuwe sx samplers opslag medium via smart media

yamaha de su 200 heb hem zelf gehad kost geen drol tweedehands en zou naast het d,j werk ook wel kunnen
de su 700 van yamaha ook gehad werkt live o zo lekker droom af en toe nog van hoe heerlijk simpel je gereedschap kan zijn maarr.... is een prehistorisch monster als het om opslag van gegevens gaat

met deze oplossingen hou je nog geld over voor leukere dingen

Back