Het spelen gaat niet meer als vroeger... zucht!

Alexandre Redwood

Back in town
Niet echt een vraag ofzo, maar ik wou het gewoon ff kwijt!

De laatste tijd ben ik weer actief met muziek, na een pauze van 4 jaar. en daarvoor was het ook al niet dagelijks,
ik speel vanaf mijn 3 a 4 jaar piano en dat kon ik alitijd echt goed.
Toen ik in de leeftijd van de puberteit aankwam vond ik andere dingen als vrouwen belangrijker, ook stapte ik hier over van het skieen naar het snowboarden,
Af en toe speelde ik nog een beetje, maar het werd steeds minder, en op mijn 17 ben ik eigenlijk helemaal gestopt.
Het waren gewoon te drukke tijden....
Maar goed, de laatste maanden ben ik weer steeds meer bezig, alleen het enigste wat er is, het toetsenspelen gaat mij niet goed meer af... heb 2 keer mijn pols en wat vingers gebroken (stomme snowboarden ook) en dat was al gelijk te merken, mijn hand is wat stijfer daardoor geworden.
Maar das nog niet alles, het grootste gedeelte schijnt puur geestelijk qua toetsen niet meer lekker te gaan.
Ik weet accoorden niet meer te vinden, ken de noten niet goed meer, en als ik eens een simpel melodietje na moet spelen gaat mij dat zwaar af, zelfs een beetje improviseren lukt mij niet meer zonder gigantisch veel fouten te maken.
Ik had niet verwacht dat ik dit allemaal zo snel zou verleren, ik zit er echt wat mee.... ik weet niet echt wat ik moet doen.
Nummers maken m.b.v. een sequencer gaat wel.
Maar het gaat gewoon minder, en ik had gehoopt dat ik na een maandje spelen alles wel weer zou herrinneren, maar nee!

En ik zit nu erg te twijfelen wat ik moet gaan doen,

opnieuw wat lessen nemen om het enigszins onder de knie te krijgen (en ik zou ook nog eens niet weten waar dit prive kan in de buurt van groningen)

gewoon nog ff een paar maandjes door pingelen,

of stoppen, en dan nog gewoon puur op de vrije zondag avond met een synthje kloten!

Na ja... tis ook laat, dus ga pitten... trusten

regel een paar fijne jam-sessies met andere muzikanten.
lekker pretentieloos aanklooien kan errug verhelderend werken qua skills & soepelheid.

ik had trouwens nooit verwacht dat je dergelijke zaken kon verleren.....
ik dacht altijd dat muzieken net zoiets was als fietsen: in den beginne stoot je om de haverklap je knieën open, maar als je het eenmaal kan, verleer je het nooit meer.

Origineel geplaatst door gemmetje
ik had trouwens nooit verwacht dat je dergelijke zaken kon verleren.....
ik dacht altijd dat muzieken net zoiets was als fietsen: in den beginne stoot je om de haverklap je knieën open, maar als je het eenmaal kan, verleer je het nooit meer.

Dit dacht ik dus ook,
maar het lukt gewoon niet meer, het gaat nog wel, maar anders gewoon.
Ik ga binnenkort ff een beetje pianoles volgen, kijken hoe dat gaat.
maar goed.... vind het niet tof!

Tja ikzelf heb iets van 10 jaar muziekles gehad van 1982 tot 1992...

Maar nu, als ik notenschrift zie, kan ik dat HELAAS niet meer 1-2-3- naspelen...=(
Shit het lijkt wel alsof je het inderdaad verleerd =(

Back