Acces Indigo 1 vraagje ( dringend)

EternalFall

Ouwe rot
Hallo,

Ik kan een Acces Indigo op de kop tikken: zijn er indigo bezitters die mij dringend enkele nuttige tips kunnen geven, waar ik speciaal op moet letten ( Hard- en software)

Het blijft een dure deal en ik wil daarna niet huilen :)

ELKE tip wordt ten zeerste geapprecieerd

Thankx & take care

EF

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik over mijn virus zeer tevreden ben. Ga naar www.access-music.de, daar kun je een heel duidelijk schematje bekijken waar al hun synths met elkaar worden vergeleken.

Weetje wat het leuke is aan 2e hands spul, je kunt het bijna altijd voor dezelfde prijs weer verkopen, dus als ie tegenvalt hoef je niet te huilen=( :D Ik heb zelfs spullen met winst verkocht dus maak je daar geen zorgen om.

Je moet natuurlijk wel op beschadigingen letten en de verkoper een korte demonstratie laten geven.

Sander

Dank voor je antwoord: je hebt gelijk, de Indigo is redelijk stabiel wat de prijzen betreft.

Ik maakte mij alleen wat zorgen voor eventuele softwarebugs, of andere gebreken, eigen aan de Indigo.

Ook dan voor de link, Is er ergens een zelftest-modus in de Indigo, zodoende dat de synth zelf eventuele gebreken kan aangeven.

Ik vond deze info niet terug op de site, misschien dat het in de handeleiding staat.

Thankx & Take care

EF

Mocht je last hebben van eventuele bugs dan kan je van de access site altijd nog de laatste software versie downloaden

Kijk wel ff uit met updaten !

Ik heb een week of 2 geleden het OS van 4.5 naar 4.9 geprobeerd te upgraden,
daarna (alles was goed gegaan, geen errors gekregen en ik heb behoorlijk wat
ervaring met upgrades via sysex) werkte mijn keyboard niet goed meer.

Ook via midi stuurde het keyboard geen zinnige info meer uit, toetsen weigerden
of bleven juist hangen (geen note-off meer) kortom, errug vaagjes.

Na wat zoeken kwam ik via google op een oude post op de homepage van Access
zelf van een hele tijd terug waarin ze waarschuwden (toen nog wel) voor een upgrade
naar 4.8 en dat dit inderdaad tot de mogeljkheden kon behoren.

Ook leuk dat ze bij een upgrade naar 4.9 daar dan niet meer voor waarschuwen????

I.i.g. Acces gemaild en nu ben ik via Synthesizerservice.de bezig een nieuwe pic (programmable
interface contoller) voor mijn indigootje te bekomen.

PAS DUS OP!!!!!!!!!!!

Ja, met updates knoei ik liever niet: deze die ik juist heb sinds gisteren, was al op versie 4.8 : is voor mij prima zo.

OS 4.9 voegt alleen maar extra arppegios toe en tunings, waar ik toch niets van snap.

Ik laat hem gewoon staan op 4.8.

IK heb die 4.9 zip file eens bekeken: verwarrend! Een S-versie en een T-versie, en dan nog eens beide versies in kleinere stukken, nog een een andere 4.5 midi file 1024 patches etc...

Neen, ik laat hem maar zo.

Ps. Ik ben erg tevreden over het geluid en het bedieningsgemak!!!

Dank voor de tip in elk geval :)

Take care

EF

Dat lijkt op zich moeilijker dan het is:

1: er zijn 2 versies van de indigo (verschil in DSP's) , dat zie je bij het opstarten in het display: er staat dan een T of een S,
afhankelijk daarvan moet je met de T of S versie updaten.
2: die losse stukken (kleine files) zijn zogenaamde chunks, dat is voor het geval je sequencer niet zo'n groot blok
data kan bevatten of oversturen.
3: de tweede file met "1024" in de naam is alleen om je demosong uit de virus zijn OS te slopen om daar plaats
te maken voor de 1024 presets.

Als 4.8 er al in zit, zal jij weinig problemen krijgen met een update naar 4.9, maar als dit voldoende voor je is, prima!
Het ging mij eigenlijk ook om de features van 4.8, namelijk je A en B bank kunnen verhuizen naar flashbank C,D,E,F,G of H.
Dat vind ik wel een mooie feature, zeker aangezien er zo'n bizarre library beschikbaar is voor download!

I.i.g. veel plezier met je indigo, ik vind het kwa sound zeker een topbak...

Mzzlz,

Beep

Ja, precies wat ik ook dacht, de update voor de uitbreiding van de patches was voor mij belangrijker.

Als die update niet was gebeurd, denk ik dat ik dat wel had moeten doen.

Maar 4.9 heb ik op dit ogenblik niet echt nodig. en ik geloof ook dat dit de laatste update was die Acces deed voor de B-series.

Mochten zij alsnog een heel belangrijke update doen, dan moet ik wel volgen.

Maar ik zeg: alles functioneert prima!

Nogmaals dank voor alle reacties :)

Take care

EF

Sorry, nog een vraagje: ik vond het niet terug in de manual die ik erbij kreeg, en ook niet op de site.

Er zijn nu 8 banken met presets en 1 multi.

Over de presets: ik heb nu een10-tal commerciele banken aangeschaft, maar uit elke bank vind wil ik slechts enkele ervan opslaan in de Indigo.

Met andere woorden, ik wil de 1024 presets, volledig vullen met de geluiden die ik goed vind.

Is dat mogelijk? Of zijn sommige banken niet overschrijfbaar?

( Ps. de OEM Sounddiver van acces, werkt gewoon niet op mijn Pc: na de ophaling van de 2banken, geeft hij een error message)

Ik zou dank ook bijvoorbeeld een commerciƫle bank volledig laden in bank H. en dan patch per patc willen saven op A, B, enz...

Misschien leg ik het niet goed uit, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Zou iemand het met een korte tutorial kunnen uitleggen, of mij een link geven, van een site waar dit uitgelegd wordt?

Bestaat er buiten sounddiver en soundquest, een alternatieve bankmanager ?

Thankxxxxx !

Take care

EF

Hmmm... Nee alleen bank A & B zijn overschrijfbaar. Misschien dat ze dat nog kunnen veranderen met de volgende OS-update want ik vindt dat zo'n dure synth toch wel wat meer opslag ruimte mag hebben...

Als het goed is heb je niet 1 maar 127 multi's..

Ik zou zo'n commerciele patch-set op bank B zetten, dan de geluiden die je wilt hebben 1 voor 1 in bank A opslaan...

(Ik heb het nu wel over de Virus C desktop, ik weet niet of het bij die van jou ook zo is)

Groeten,

Sander

Hoi EF,

Als je dat wil doen, kan je bijvoorbeeld je commerciele set in B inladen,
de patches die je goed vind apart storen in bank A en zodra A vol zit deze in
zijn geheel wegschrijven in bijv. bank H, dat kan namelijk wel.

Als je wilt weten hoe dit moet, moet je even de udate van 4.8 ophalen,
daar zit namelijk een addendum bij van je manual in PDF format, waar dit in
beschreven staat.

Veel plezier!

Beep.

EF, bedankt voor de link!

Heb jij helemaal geen succes gehad met sounddiver voor de pc, ook de 6.5 (laatste) niet?
Ben nu zojuist aan de overstap van Apple naar de PC en wil wel de patches een beetje beheren.
Als jij wat ervaringen wil delen betreffende het PC/Virus/Editors verhaal zou je me erg blij kunnen maken,
bespaart mij weer een berg zoek- en puzzelwerk...

Die OEM versie van Sounddiver op de Acces site, werkt helaas niet op mijn Pc ( XP pro, 2.1 Ghz, 512 Ram): ik krijg steeds een midi out error, terwijl in Sonar, Acid 4.0 en andere programma s dit niet gebeurt.
Dit gebeurt in combinatie met een "Bad ID device"error: sounddiver herkent de Indigo helaas niet.

Maar, in feite heb ik dit ook niet nodig, want het editen doe ik liever volledig op de hardware zelf.

Wat van belang was, is een goede bankmanager, die zowel multibank als de gewone banks kan beheren: die BORGLIB is gewoon fantastisch.

Ik kan banks externe banks samenstellen, de Indigo libraries dumpen, en een hele bilbliotheek gewoon op de harde schijf bewaren. En wat ik dan nodig heb, kan ik heel snel oproepen en in de Indigo laden.

Het mooie is ook, dat als je een nieuwe ( Bijvoorbeeld commerciƫle) bank, kan je die gewoon eerst horen, zonder het te laden in de Indigo: ik denk weldat hij het laadt, maar dat gaat zo snel dat je het niet merkt.

Soundquest Midi quest is ook heel erg goed, en je kan hem in Cubase en Sonar als Vsti gebruiken: alle edits zijn realtime en worden ook zo opgenomen, in de sequencer, MAAR ik moet zeggen: het vraagt toch veel tijd, voordat je simpele dingen als een externe bank laden enz...te leren. Te ingewikkeled, en ik heb ook niet echt zin om het allemaal te leren.

Ik ben al blij dat ik nu met deze freeware, de banken goed kan beheren.

BORGLIB rules!!!

Take care

EF

Back