Die OEM versie van Sounddiver op de Acces site, werkt helaas niet op mijn Pc ( XP pro, 2.1 Ghz, 512 Ram): ik krijg steeds een midi out error, terwijl in Sonar, Acid 4.0 en andere programma s dit niet gebeurt.
Dit gebeurt in combinatie met een "Bad ID device"error: sounddiver herkent de Indigo helaas niet.
Maar, in feite heb ik dit ook niet nodig, want het editen doe ik liever volledig op de hardware zelf.
Wat van belang was, is een goede bankmanager, die zowel multibank als de gewone banks kan beheren: die BORGLIB is gewoon fantastisch.
Ik kan banks externe banks samenstellen, de Indigo libraries dumpen, en een hele bilbliotheek gewoon op de harde schijf bewaren. En wat ik dan nodig heb, kan ik heel snel oproepen en in de Indigo laden.
Het mooie is ook, dat als je een nieuwe ( Bijvoorbeeld commerciƫle) bank, kan je die gewoon eerst horen, zonder het te laden in de Indigo: ik denk weldat hij het laadt, maar dat gaat zo snel dat je het niet merkt.
Soundquest Midi quest is ook heel erg goed, en je kan hem in Cubase en Sonar als Vsti gebruiken: alle edits zijn realtime en worden ook zo opgenomen, in de sequencer, MAAR ik moet zeggen: het vraagt toch veel tijd, voordat je simpele dingen als een externe bank laden enz...te leren. Te ingewikkeled, en ik heb ook niet echt zin om het allemaal te leren.
Ik ben al blij dat ik nu met deze freeware, de banken goed kan beheren.
BORGLIB rules!!!
Take care
EF