acces virus rack XL doorlussen als effectenbak

Croaton

Infected with the virus!!
Oke ik ben gisteren en vandaag aan het proberen geweest om mijn virus rack xl ook als effectenbak te gebruiken middels deze door te lussen via mijn spirit folio sx. alleen ik kom er (ook na raadpleging handleiding die mijn inziens niet volledig is) nog niet uit. Het zal vast wel een simpele instelling zijn, alleen wat....

Het volgende heb ik gedaan:
- Op mijn mixer heb ik momenteel alleen mijn computer (mono 1 en 2) en mijn virus (stereo 1 en 2) aangesloten.
- aux 1 heb ik aangesloten op de in van mijn virus
- de out 3 van mijn virus weer op de ingang 15/16 (return van de aux) van de spirit

Het lukt wel om de effecten er overeen te krijgen als ik bijvoorbeeld een vsti afspeel. Maar dan heb ik bijvoorbeeld geen geluid meer van mijn andere virus geluiden. Dit heb ik nu opgelost. Vervolgens wordt het geluid ondanks dat ik heb ingesteld dat die via output 3 moet ook doorgelusd naar output 1. dus het brongeluid komt met effecten terug op stereo 1. Dit is niet wenselijk, zeker niet voor het afmixen.. Hoe los ik dit op.

Ik wil dus gewoon het bron geluid intact hebben en via de aux het effect erover heen hebben en niet op een ander kanaal ineens beide hebben.

Ook moet het mogelijk zijn om de filters te hanteren, maat dit lukt ook nog niet. Ook niet na spelen met input mode: off, static, dynamic en TOEFFECTS (deze laatste staat zo niet beschreven in handleiding)

Kan iemand mij wat advies geven zodat het werkt zoals ik wil en zodat ik tegelijkertijd meer inzicht heb in de routing. Ik werk overigens altijd in multi-single mode

Greetz,

martin

in de virus komen de fx terug op één output dus volgens mij moet je instellen dat de fx naar output 3 gaan

Heiligschennis!

Beetje fatsoenlijk synth als FX misbruiken. Durf je wel! :stupid

Origineel geplaatst door fuse
Heiligschennis!

Beetje fatsoenlijk synth als FX misbruiken. Durf je wel! :stupid

ik wil hem als synth EN fx gebruiken. als je de handleiding leest is dit juist een van de functionaliteiten. ik wil de virus dus optimaal gebruiken!!!

Origineel geplaatst door Nightstorm
in de virus komen de fx terug op één output dus volgens mij moet je instellen dat de fx naar output 3 gaan
en dat alleen heeft nog niet het beoogde resultaat

ik ben alweer iets verder.... bij reverb kan ik zelf al de uitgang selecteren das wel makkelijk.. daardoor heb ik geen last meer van brongeluid door second output balance op 127 te zetten en de second output select op off.. alleen dan het volgende probleem.. de andere geluiden van de virus die ik via output wil hebben hoor ik niet omdat de output select een algemene optie is en dus voor alle geluiden gelijk :(

hoe dit te op te lossen... kanhet helpen om in multimode te gaan werken???

Origineel geplaatst door metatron
Ja

maar wat is dan het grote verschil tussen multi-mode en tussen multi-single mode??? alleen de extra paramaters voor de multimode?? of zijn er dan weer beperkingen aan de geluiden die je gebruikt omdat je toch de single geluiden als multi gebruikt...

Laatst gewijzigd:
ik heb ook een probleem ik weet niet of het wel moet kunnen.
maar ik wil een kick door mijn virus heen halen en dan de filter automaten.
maar als ik iets heb ingetekend dan zet hij steeds de input mode op off.
is dit wel mogelijk of niet?

Volgens mij wel.

Ik heb mijn Virus B onlangs ook voor effecten gebruikt (filteren en distorten van drums) en dat ging prima. Dit heb ik gewoon in singlemode gedaan omdat ik op dat moment geen andere geluiden uit de Virus nodig had.

Wel handig om je patch te saven, misschien dat hij de inputs terugzet omdat hij het originele programma terug haalt?

Back