Kraftwerk/detroit op TV

Arv

Robot
Ik las net op de vpro site dat ze vanavond in het programma R.A.M aandacht besteden aan Kraftwerk en Detroit..
Ik dacht dat meld ik even.. :D

http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/16661400

Voormalig Kraftwerk-drummer Wolfgang Flur nam R.A.M mee naar de begindagen van Kraftwerk in Düsseldorf. Flur bleek in het bezit te zijn van uniek 8mm materiaal, gefilmd tijdens de eerste Amerikaanse tournee van Kraftwerk in 1975, toen de groep de Verenigde Staten in aanraking bracht met elektronica.

Daarna volgt R.A.M nauwgezet het spoor: hoe kon deze superblanke muziek van zo’n grote invloed worden op zwarte dansmuziek. In Detroit spoorde R.A.M. de baanbrekende radio dj Electrifying Mojo op, die begin jaren ‘80 de zwarte jeugd liet kennismaken met de strakke beats van Kraftwerk. Met zijn eigenzinnige muziekkeuze wist Mojo latere techno-grootheden als Derrick May, Carl Craig en Blake Baxter, die eveneens aan het woord komen, aan de radio gekluisterd te houden.

m'n DVD-recorder loopt al...:D

Kraftwerk NU op tv! (zondag 19:47)

Kraftwerk NU op tv! (zondag 19:47)

Voor de geintereseerde:

Er is op dit moment een reportage over kraftwerk op net 3 vpro bij R.A.M.

beter dubbel gewaarschuwd dan helemaal niet:)

Die minimoog en synthi.. Toch mooi om te zien..

Leuk stukje inderdaad. Geen echte technisch inhoudelijke dingen (gear spotters ahoy) jammergenoeg. Tja je kunt niet alles hebben dan he.. :D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die minimoog en synthi.. Toch mooi om te zien..
Dat was dan ook het enige leuke. Voor de rest vond ik 't echt nergens over gaan. Die vent een beetje over z'n hotelkamer en koffer lopen lullen, electrifying mojo die weer es niet in beeld wil en een paar andere lui die wat uit hun nek lopen kletsen.... brrrr.....

Origineel geplaatst door BasicSystem
Shit, gemist.

Gelukkig herhaling zaterdag 27 maart om 14.30

Staat denk ik ook gewoon vanaf morgen online..

Origineel geplaatst door Arv
Wat had je dan verwacht vraag ik me zo af...??
Echt iets over de muziek i.p.v. "ja ze hadden heel veel invloed....ik dacht echt iets van woww vet" en dat soort geouwehoer. Als ze invloed hadden, laat dan ook ff horen hoe en waarom.

en verder.... studiopics :{

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Echt iets over de muziek i.p.v. "ja ze hadden heel veel invloed....ik dacht echt iets van woww vet" en dat soort geouwehoer. Als ze invloed hadden, laat dan ook ff horen hoe en waarom.

en verder.... studiopics :{

Ach ja.. Het blijft natuurlijk VPRO he.. Die houden ervan om het allemaal wat 'vaag' te houden. Dat zie je bij al die muziek docu's van ze. Ik kan het persoonlijk wel waarderen die 'kunst/culturele' inslag hoor.

Origineel geplaatst door Arv
Ach ja.. Het blijft natuurlijk VPRO he.. Die houden ervan om het allemaal wat 'vaag' te houden. Dat zie je bij al die muziek docu's van ze. Ik kan het persoonlijk wel waarderen die 'kunst/culturele' inslag hoor.
De echte "veel lullen nix zeggen" inslag van de VPRO ja. Maar goed, zij besteden er tenminste nog aandacht aan!
Beter dit dan nix :)

Tja ze hebben een paar culture programma's in een programma geR.A.M.d bij de VPRO, geen idee wat die mensen die Komrij wilden zien met Kraftwerk moesten, ben in ieder geval blij dat Kraftwerk eerst kwam deze keer.

En dat stukje met die dwarsfluit, dat was ook al aardig vage shit die ze maakten. Stelletje hippies! :D Heel apart dat drumstel, je zou haast zeggen dat ze het gewoon zelf bedacht hebben.

Origineel geplaatst door bikkel
En dat stukje met die dwarsfluit, dat was ook al aardig vage shit die ze maakten. Stelletje hippies! :D Heel apart dat drumstel, je zou haast zeggen dat ze het gewoon zelf bedacht hebben.

volgens mij was het ook zelfbouw :)

Back