De Kraftwerk thread

phochos

Berliner School Artist
Rond 1967 ontstond in Dusseldorf een formatie die zou uitgroeien tot een toonaangevende band. De naam Kraftwerk zou geschiedenis schrijven en een hit als Autobahn zou in vele hitparades terecht komen. De Masters Of Techno worden ze ook wel genoemd en met de muziek die ze de laatste 10 jaar maken, is dit ook eigenlijk wel zo.
In het begin werden eenvoudige instrumenten gebruikt waaronder een orgel, fluiten en normale percussie. Oorspronkelijk bestond de formatie Kraftwerk uit de vaste leden Ralf Hütter en Florian Schneider, waarbij iedere keer andere musici aanschoven. Kraftwerk 1 en Kraftwerk 2 waren de eerste serieuze albums van hen. Met Ralf Und Florian begon men serieuzere muziek te maken, in 1973. En in 1974 scoorde ze hun wereld hit Autobahn. Inmiddels was Wolfgang Flur erbij gekomen, als percussionist (hij ontwikkelde de voorloper van de huidige electronische drumstellen met metalen plaatjes die door staven werden bespeeld). In 1975 kwam Karl Bartos erbij en was Kraftwerk voor minstens 12 jaar een stabiele band. In deze formatie kwamen de albums Radio Activity (1975), Trans Europe Express (1977), The Man Machine (1978), Computer World (1981), Tour De France (1983) en Electric Cafe (1986) uit. In 1987 verlies Wolfgang Flur de band en in 1990 deed Karl Bartos dit ook, beide gingen solo verder.
In 1991 kwam het album The Mix uit, waarop enkele grote hits uit de jaren daarvoor bewerkt werden. Een nieuwe man, Fritz Hilpert voegde zich bij Ralf Hutter en Florian Schneider. Tot 2000 werd er weinig van hen vernomen, tot de cd-single Expo 2000 uitkwam. Dit was een voorbode van de muziek die zou uitkomen op de nieuwe cd The Tour De France Soundtracks.

Een korte biografie van een band die als trendsetters bekend staan in de elektronische muziekscene.

Wie zich geroepen voelt om te reageren op dit stuk, bij deze.......

Phochos:dj:

ik heb in ieder geval kaartjes !
treden ze alleen met softsynths en laptops op?

xl-ita-8.jpg

Karl Bartos, Fritz Hilpert and Florian Schneider, Padova 14.2.90.

ook loik: [KLIK]

Hey das vaag... ik dacht dat Karl Bartos in '90 toen al weg was bij Kraftwerk?

Origineel geplaatst door Orabidoo
Hey das vaag... ik dacht dat Karl Bartos in '90 toen al weg was bij Kraftwerk?

Rond juli 1990 heeft Karl Bartos Kraftwerk verlaten, dus heeft hij in het begin van 1990 nog gewoon meegedaan met die tour.:halleluja

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ik heb in ieder geval kaartjes !
treden ze alleen met softsynths en laptops op?

Hmmm...

Ik zou het erg jammer vinden als een van de stichters van electronische muziek afstappen van hardware en overgaan op software!:duivels:

Origineel geplaatst door Bass
Hmmm...

Ik zou het erg jammer vinden als een van de stichters van electronische muziek afstappen van hardware en overgaan op software!:duivels:

nou wat bespelen ze dan deze tour ???? weet iemand dat ?

4 gecustomizde masterkeyboards met daarop een laptopje (van Sony) met allemaal softsynths in Cubase. Tja, als ze dat leuk vinden...

Plaatje van hun concert in Zweden (8 februari) van hun huidige tour 2004.

Attachments

• kraftwerk.jpg
    kraftwerk.jpg
    39,7 KB · Bekeken: 162
Kraftwerk handel:

ttp://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25306

Damn! Daar had ik een half jaar geleden nog een gezocht advertentie van gezet op marktplaats! :P
Maar ik ben er nu niet meer zo geïnteresseerd in... het is wel een mooi "piano" geluid!

Origineel geplaatst door Slipperman
komt best cheap ass en lame over. 4 mannen 8er een laptop... keurig in pak... dan vond ik ze op de MTV awards een leuker iets neerzetten met iig die neon pakken

Dat doen ze ook aan later in het optreden...

Attachments

• kraftwerk2.jpg
    kraftwerk2.jpg
    42,3 KB · Bekeken: 176
Toevallig ga ik in maart Kraftwerk zien bij een concert te Brussel, ik heb ze nog nooit gezien en niet echt naar hun muziek geluisterd maar ik heb niet kunnen weigeren als mensen mij meegevraagd hebben . Ik ben benieuwd!

lame ass, goedkoop, waarom wel of niet soft?
allemaal van die vragen die op smaak gericht zijn,

mijn smaak is hetin ieder geval wel:
ik vind de manier van optreden zo echt stijlvol,
kijk die pics. das echt strak, en dan gewoon relaxed gaan genieten van de sound.

voor diegenen die voor de eerste keer deze lui live gaan zien,ben ik wel benieuwd wat ze nu verwachten en er van vonden als ze geweest zijn, wil iemand dan een reactie posten?

zijn t wel sofsynths, Kraftwerk bouwde toch ook altijd hun eigen gear gemodificeerd, en zo ja welke draaien ze dan ?
dus geen echte analoge apparaten bij Kraftwerk dus, das inderdaad minder en cheap. geen enkele softie kan een analoge bak perfectt nadoen ben ik van mening.
Dus de orginele Kraftwerksound behalen ze noooooooooit.
Kwa performance moet je t niet van Kraftwerk hebben denk ik, wel de live muziek in combo met de sfeer en lichtshow/projecties die ze neer zetten.

maar goed welke softies gebruiken ze dan?????????????????????/

Samples

Samples

De heren van Kraftwerk sampelen heel veel geluiden, dus zullen ze alle geluiden die ze ooit gebruikt hebben we gewoon in hun eigen geluidenbibliotheek hebben staan.

Phochos:D

Back