[Nord Modular] Inkomend signaal splitsen?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Moeilijk om een titel bij mijn vraag te bedenken, maar dit zou ik willen weten.

Heb een aantal patches gemaakt die zeer weinig DSP vermogen vragen (ca. 15%). Omdat de NM 4 slots heeft zou ik er slechts 4 tegelijk kunnen draaien. Is het echter mogeijk om bijvoorbeeld in slot A (midikanaal 9) 2 of meer patches te koppelen, en dan wanneer de ontvangen noot bijvoorbeeld A3 is, geluid 1 af te spelen en waneer er een C4 ontvangen wordt geluid 2?

ik heb geen nord modular dus misschien maak ik nu een ontzettend domme opmerking maar kun je slot B niet ook aan midikanaal 9 toewijzen en dan aan andere toetsen toewijzen? (dus slot a aan A3 en slot b aan C4?)

ow bedenk me nu dat je iets anders bedoelt

denk eerlijk gezegd niet dat dat mogelijk is

ik denk dat het wel mogelijk is :D

ik heb zelf ook en nord modular alleen hem hem nog niet zoland dat ik dat heb geprobeert, en zit nu op m'n werk dus kan het ook niet bekijk of het kan wat ik nu ga zeggen. ik weet bijna zeker dat het moet kunnen.

je kan gewoon in 1 slot verschillende patches maken en door middel van mixers samen voegen tot L/R of mono uit natuurlijk, dat kan je blijven doen tot je DSP vermogen op is natuurlijk.
alleen weet ik dus niet of dus een module hebt waar je de noten kan toewijzen. heb het idee dat er zeker een keybaord module tussen zit die de split functie heeft.
maar weet ook bijna zeker dat er ook echt een module is waarmee je onder elke toets een geluid plaatst en die worden meestal gebruikt om drum en percussie geluiden te triggeren maar moet voor jouw toepassing ook gebruikt kunnen worden.

Heb zelf helaas geen modular meer maar zat er in die editor geen keysplitter? Weet haast zeker van wel..

Heb een NM key en als ik je vraag goed begrijp, dat je van diverse 15% patches één grote patch wilt maken en daar key-zones voor wilt gebruiken om ze te splitsen, dan kan dat. Gebruik de KeybSplit module of eventueel zelfs de NoteDetect module. Mix de audio gewoon bij elkaar door een mix-module of verschillende Output modules. NB je blijft wel vast zitten aan hetzelfde midi-kanaal van desbetreffend slot. Suc6!

Back