Welke clavia modular?

Je kunt per patch 8 variaties (snapshots) maken, als je daartussen wisselt, ik meen door middel van controller #70, heb je geen hikken, doe je een patch change, dan hikt ie wel. En die opmerking van JohnnyBusca, dat mes snijdt natuurlijk ook aan 2 kanten. Als je er van uit gaat wat je hebt, dan heb je bij de G2 nu al veel meer features dan bij de uitontwikkelde G1.

-C-

Origineel geplaatst door Acidfever
Oke dus je kunt wel verschillende audio paden opzetten en hier realtime tussen switchen? Of eventueel ertussne mixen.
Stel dat je twee filtersetups hebt met totaal verschillende audiopaden, kun je hier wel tussen wisselen?

Zoiets?

Attachments

• voorbeeld.jpg
    voorbeeld.jpg
    213,3 KB · Bekeken: 71
Acht verschillende bewerkingen kunnen tegelijk uitgevoerd worden. Per Slot heb je twee plaatsen waar je tot 100% kunt opbouwen en er zijn vier Slots, dwz acht verschillende configuraties. Natuurlijk heb je nog de Variations, maar dat betreft de parameter instellingen, dus de knoppen en schakelaars. Die werken op ieder Slot, dus op twee werkplaatsen tegelijk.

Wout

Die twee setups zien er idd wel veelbelovend uit.

Het lijkt er dus op dat wat ik wil sowieso kan. Of het nou met een G1 of G2 is.

Ik zal eens bij mezelf beraden wat ik wil uitgeven aan deze oplossing, dat is uiteindelijk de vraag. De USB aansluiting van de G2 is voor mij overigens wel een groot voordeel t.o.v. de midi oplossing van de g1's.

In ieder geval bedankt voor jullie input. :halleluja

Heeft er verder nog iemand commentaar op wat ik eerder vermelde over eventuele vervorming op de inputs?

Slechts 25% PatchLoad, dus... nog plaats voor veel meer.

Wout

Origineel geplaatst door C738
Je kunt per patch 8 variaties (snapshots) maken, als je daartussen wisselt, ik meen door middel van controller #70, heb je geen hikken, doe je een patch change, dan hikt ie wel. En die opmerking van JohnnyBusca, dat mes snijdt natuurlijk ook aan 2 kanten. Als je er van uit gaat wat je hebt, dan heb je bij de G2 nu al veel meer features dan bij de uitontwikkelde G1.

-C-

Waarom heb jij je g2 verkocht dan? bedoel het serieus.

Het lijkt er dus op dat wat ik wil sowieso kan. Of het nou met een G1 of G2 is.

Ik zal eens bij mezelf beraden wat ik wil uitgeven aan deze oplossing, dat is uiteindelijk de vraag. De USB aansluiting van de G2 is voor mij overigens wel een groot voordeel t.o.v. de midi oplossing van de g1's.

In ieder geval bedankt voor jullie input. :halleluja

Heeft er verder nog iemand commentaar op wat ik eerder vermelde over eventuele vervorming op de inputs?

Ik zou eens op langere termijn gaan kijken. Zou zelf voor de G1 gaan,puur om klank en ik denk dat het nog een klassieker gaat worden ook. Vind de g2 meer toegelegd op het realistisch nabootsen van instrumenten. Als ik daar aan denk,komt dit in me op in gedachten. Roland JVmodules,Clean,VL,en nog andere diverse instrumenten. Ik denk dat de g1 meer een eigen karakter heeft en daardoor meer/eerder geschikt voor de house. De g2 lijkt mij meet voor bandjes en filmstudios etc... als je begrijpt wat ik bedoel.....Wat meer gericht op de performer mischien?

ik zou alles wat hierboven staat vergeten en gewoon naar mij luisteren. doet mijn vrouw ook en dat werkt prima.

blijkbaar heeft iemand bij clavia een bezemkast opengetrokken waar nog een stapel nord modulars stond (ok, g1 dan).
die worden nu bij feedback inclusief expansion bord aangeboden voor 850 euro.
als je toch met midi werkt (dus ook multitimbraal, kan je in mijn ogen niet genoeg dsp, slots, etc hebben en een stel van die witte en zwarte lange vingers zijn ook handig en zoveel ruimte neemt de toetsenversie niet in.
dan denk ik ook nog 's dat het de beste value-for-money is, ook handig als je er weer vanaf wil.
als ik zo'n g2 engine zie, moet ik eigenlijk aan een softsynth denken (kraak) met een stuk ijzer eromheen.

ik wens je veel wijsheid, maar eh.. koop nou 's wat!

Origineel geplaatst door justin
Waarom heb jij je g2 verkocht dan? bedoel het serieus.

Waarom ik hem verkocht heb? Bij een patch change op 1 slot krijg je een korte stilte op alle 4 de slots, dit heeft te maken met het opnieuw verdelen van de DSP power geloof ik. Tijdens een live situatie waarbij mijn complete eindmix door de G2 engine zou moeten gaan t.b.v. filtering, resampling en nog een hoop zieke zelfverzonnen effecten is dat natuurlijk funest... Patch change en je complete sound valt een halve seconde weg. Ze zouden haast kunnen gaan denken dat je een cd aan hebt staan. Dat is 1 ding, en de snelheid (of beter traagheid) waarmee ze met een nieuw OS komen valt me ook tegen. Niet alle modules zijn (of in ieder geval, dat vind ik dan) perfect. Een envelope koppelen aan een filter was destijds niet echt secuur te regelen... dat soort dingen...

Dat neemt niet weg dat ik het een fantastische synth vind. Als die irritante DSP-hikken niet meer voorkwamen in een nieuw OS dan zou ik de G2 heroverwegen.

Het werkt niet voor mij. Liever 2 micro modulars, 1 over de eindmix, 1 als synth / vocoder / effect op een aux / distortion etc...etc... (op het moment heb ik nog geen micro modular)

-C-

Origineel geplaatst door Leo
dan denk ik ook nog 's dat het de beste value-for-money is, ook handig als je er weer vanaf wil.

Leo,

zelden ben ik het met je eens, maar dit is zo'n moment ;).
G1 keys met voice board is een hele leuke koop op het moment, ik heb de G1 rack gehad en die draait gewoon lekker. OS 3.03 is ook bugvrij volgens mij. Minpuntje is dat je 2 midipoorten nodig hebt, 1 om hem te programmeren en 1 om hem aan te sturen. Maar goed, een kniesoor die daar op let ;).

-C-

Waarom ik hem verkocht heb? Bij een patch change op 1 slot krijg je een korte stilte op alle 4 de slots, dit heeft te maken met het opnieuw verdelen van de DSP power geloof ik. Tijdens een live situatie waarbij mijn complete eindmix door de G2 engine zou moeten gaan t.b.v. filtering, resampling en nog een hoop zieke zelfverzonnen effecten is dat natuurlijk funest... Patch change en je complete sound valt een halve seconde weg.

Als je 4 Slots gebruikt met twee schermen, dan heb je een heleboel ruimte om zo'n 16 tot 20 effecten in te bouwen, waartussen je naar believen kunt schakelen en kunt configureren. Dan zullen er beslist geen stiltes meer vallen in het geluid, want dan zijn program changes niet nodig.

Ze zouden haast kunnen gaan denken dat je een cd aan hebt staan. Dat is 1 ding, en de snelheid (of beter traagheid) waarmee ze met een nieuw OS komen valt me ook tegen. Niet alle modules zijn (of in ieder geval, dat vind ik dan) perfect. Een envelope koppelen aan een filter was destijds niet echt secuur te regelen... dat soort dingen...

Die traagheid is ook relatief. Een nieuw OS verkoopt geen nieuwe synths. Het bedrijf is behoorlijk klein en er moet ook gegeten worden. Frankfurt komt naderbij, dus zullen er straks weer andere zaken, zoals nieuwe OS'sen, aandacht kunnen krijgen.

Dat neemt niet weg dat ik het een fantastische synth vind. Als die irritante DSP-hikken niet meer voorkwamen in een nieuw OS dan zou ik de G2 heroverwegen.
Het werkt niet voor mij. Liever 2 micro modulars, 1 over de eindmix, 1 als synth / vocoder / effect op een aux / distortion etc...etc... (op het moment heb ik nog geen micro modular)

Dat er een verschil is tussen de Classic en de G2, op zeker. En ik blijf voorspellen dat die Micro's nog eens behoorlijk duur gaan worden, tweede hands... :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
En ik blijf voorspellen dat die Micro's nog eens behoorlijk duur gaan worden, tweede hands... :)
Wout

Had jij ons toen ook niet aangereaden om aandelen worldonline te kopen??
Je bent een echte Clavia-kei, maar als het om voorspellen gaat, rij ik wel even langs Tiel.

Leo, zelden ben ik het met je eens, maar dit is zo'n moment

OK, da's een begin. nu moet je proberen om dit vast te houden en van hieruit te gaan werken, als het je gaat lukken om het wat vaker eens te zijn met mij, dan komt het allemaal nog wel goed met je. Succes!

Had jij ons toen ook niet aangereaden om aandelen worldonline te kopen??

OT!!!

Nou, even een leuk verhaaltje over dit onderwerp...

Via vrienden kwam ik in aanraking met een aardige dame, van m'n eigen leeftijd :)
Ze woonde bij mij in de buurt en na een gezellige avond bracht ze mij met haar BMW naar huis.

"Spreken we nog eens af?" vroeg ze. Ik antwoordde dat dat maar beter was van niet.
Later vertelde een vriendin van me dat zij Nina's zus was en goed voor heel wat Eurootjes...

Wanneer is Tiel weer?

:D

Wout

Het is altijd jammer dat ik te laat zie dat er replies zijn geweest op een topic dat ik heb gestart. Heb gisteren een G2 Engine gekocht voor een leuke prijs.

als ik zo'n g2 engine zie, moet ik eigenlijk aan een softsynth denken (kraak) met een stuk ijzer eromheen.

ik wens je veel wijsheid, maar eh.. koop nou 's wat!

Ehm, dit is ook precies wat het is, zoals bijna alle moderne synths. Software met wat dedicated hardware er omheen.

Wat betreft koop nou eens wat. Ik onderzoek liever eerst goed wat ik wil en wat ik zou kunnen gebruiken in mijn setup i.p.v. veel gear kopen en het snel weer verkopen omdat ik het toch maar niks vindt. Het verlies van zulke bedragen bij het weer doorverkopen voor een lagere prijs vindt ik zonde van mijn zuur verdiende centjes.

Bovendien is dit wel iets waar een forum als deze sterk in is. Advies van andere gebruikers.

Maar zo heeft ieder zijn eigen tactiek denk ik.

;)

Ja je hebt 'm al gekocht, maar ik wil het toch even zeggen.

Ik heb dus ook last van vervorming op de inputs. Ik gebruik de G2 samen met een 01V96 waarvan ik een bus via twee omni outs naar de G2 inputs stuur. De bus moet ik voor de helft dichtzetten anders gaat de input ernstig vervormen.

Andersom is de output van de G2 weer bijzonder zacht. Ik had eerst de G2 als insert op de mainmix staan maar dat was onwerkbaar aangezien je eerst het signaal moest halveren om het zonder overloads in de G2 te krijgen en dan daarna de output van de G2 weer moest verviervoudigen wil ie op het normale niveau (dus even hard als bij insert bypass) weer binnenkomen. Het is me ook nooit gelukt om een signaal zonder hoorbare degradatie door de G2 te halen zelfs al geven alle meters aan dat er geen overloads plaatvinden.

Met andere apparatuur (virus, Behringer composer, lexicon mpx500 etc., TLaudio, focusrite etc.) heb ik deze problemen niet (als ze op +4 zijn ingesteld ) en kan je ze gewoon op unity insturen. Als ik die apparatuur op -10 instel heb ik dezelfde problemen.

Het lijkt mij dus dat de G2 converters op -10 zijn gecalibreerd en niet op +4 wat ik erg vreemd vind voor zo'n professioneel apparaat.

Heb net even zitten pielen en ik merk idd dat je vrij snel in het rood komt bij de inputs.

Als ik de inputs echter op -6 zet en de output op +6 dan krijg ik heel werkbare levels. Moet de G2 iets opgainen op m'n mengtafel maar verder geen vervorming te horen als ik de bron 1-2 met de G2.

Heb nu even een snele filtercomfiguratie gemaakt waarmee ik het laag toch behoorlijk omhoog duw en ook dat klinkt gewoon prima.

Maar het kan zijn dat we over 2 verschillende zaken praten.

Wat betreft de G1 vs G2 kwestie. Tja, heb nu deze al gekocht. Geen idee of een G1 met expansie beter was geweest, wie weet (zit er echt zoveel klankverschil in dan?). Ik had idd voor wat extra euro's i.p.v. de G2 Engine een G1 rack met expansion gehad.

Maar zo gaat dat nou eenmaal! Weet overigens niet hoeveel van deze bakken feedback daadwerkelijk heeft.

Laatst gewijzigd:
Back