Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Dj Tony-E
als de gene die deze draad heeft gemaakt steeds 1 euro zou krijgen voor elke post in deze draad, zou die best wel wat geld hebben denk ik![]()

Ik kan er iig uren naar luisteren zonder dat het gaat irriteren. Zeker gezien de lage prijs zal je mij niet horen klagen.Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik kwam dit laatst tegen en heb er niet veel verstand van maar het leek me vreemd (tjek link)
http://www.thomann.de/thoiw7_yamaha_msp5_prodinfo.html#fpix
Die 40kHz kan toch niet? Ik bedoel, de rest gaat maar tot 21kHz of 22kHz. Please explain further
Origineel geplaatst door Steven V
Dat kan wel hoor. Alleen hoor je er niks van, dus het heeft helemaal geen zin. Ik denk trouwens dat dit een typfout is want normaal gezien worden, om de reden dat een mens toch niks kan horen boven de laat ons zeggen 18000Hz, de hoge tonen boven de 20kHz uit het signaal gefilterd.
Origineel geplaatst door mischa
ik vertrouw metingen meer dan mn oren .. Als ik namelijk een dage op mn werk in het lawaai heb gezeten en direct thuis muziek ga luisteren klingt het minder als savonds als je weer even rust heb gehad
Origineel geplaatst door Eraser127
Wil nu ook 2 sets monitors kopen, thuis voor aan m'n computer (productie) en ergens anders voor aan m'n dj set.
Voor de productie dacht ik aan de KRK RP-5 (€199 p/st) (kleine ruimte, dus RP-6 of RP-8 lijkt me overkill)
Voor de dj set dacht ik aan de Behringer Truth B-2031A (€379 p/set) (niet te groot, redelijk geluid)
Beide speakers zijn actief, heb ik iig geen aparte versterker nodig.
Is dit iets of zijn er betere opties?
Daar ben ik ook achtergekomen, maar het idee was om die KRK's thuis te gebruiken bij m'n synths, en de Behringers apart als monitors voor het dj-en. Of zou ik daar ook KRK's voor kunnen gebruiken?Origineel geplaatst door The Unholy
Ik kan je alleen maar afraden om voor de Behringers te gaan. Die KRK's zijn stukken beter.
Origineel geplaatst door Eraser127
Daar ben ik ook achtergekomen, maar het idee was om die KRK's thuis te gebruiken bij m'n synths, en de Behringers apart als monitors voor het dj-en. Of zou ik daar ook KRK's voor kunnen gebruiken?
Nee, je eigen muziek kan je helaas niet over KRK RP5's afspelen. Ze hebben een speciale "eigen muziek beveiliging" (EMB) ingebouwd, daarom zijn ze ook iets duurder dan de Behringers.Origineel geplaatst door Eraser127
Dan toch m'n laatste vraag voordat ik ze bestel: ik kan toch wel gewoon evt. als ik dat wil m'n eigen muziek opzetten ipv. via pc speakertjes? Waarschijnlijk wel wennen ivm. geluids kleuring van andere hifi speakers.