welke monitoren?

Beste Javascript,

Ik zie dat je ook spirits abosl. II hebt. Hoe verhoudende deze zich tav. je Alesis? En weet je ook ( heb je ze beluisterd) hoe ze zich gedragen tav de Mackies H824?

Origineel geplaatst door Javascript
ik heb ook de alesis 620 beluisterd..allebei erg mooi....ik vond het laag wat strakker dan de 620...

:confused:
Ik ben even confuus... bedoel je dat de M1 strakker is in het laag of dat de 620 strakker is in het laag...?

ik heb het idd met de m1 vergeleken ;)

Euhm, ik ben ook al een tijd op zoek naar goed(koop)e boxen- monitors, bij voorkeur actief.
Zo ben ik op musicstore dit tegengekomen, koopje of echte flunk?
Dat wil ik wel weten, 200 is ook mijn richtprijs ziet u, ik oog op 100W of 50W, deze zitten er al boven, dan zal mijn kamertje wat overstemd worden denk ik? raad? help ons?
http://www.musicstore.de/nl/PA_Besc...0_PAH0000966-000/0/0/0/detail/musicstore.html
ben wel benieuwd naar reacties...

Origineel geplaatst door onzefree
Euhm, ik ben ook al een tijd op zoek naar goed(koop)e boxen- monitors, bij voorkeur actief.
Zo ben ik op musicstore dit tegengekomen, koopje of echte flunk?
Dat wil ik wel weten, 200 is ook mijn richtprijs ziet u, ik oog op 100W of 50W, deze zitten er al boven, dan zal mijn kamertje wat overstemd worden denk ik? raad? help ons?
http://www.musicstore.de/nl/PA_Besc...0_PAH0000966-000/0/0/0/detail/musicstore.html
ben wel benieuwd naar reacties...

Dat is een 'STAGE' monitor en geen 'STUDIO' monitor!

Is het dan zo erg om een studiomonitor en stagemonitor om te wisselen?

Origineel geplaatst door onzefree
Is het dan zo erg om een studiomonitor en stagemonitor om te wisselen?

Dat ligt een beetje aan de relatie die je met je buren hebt... Een stagemonitor gaat veel harder dan een studiomonitor! En ik verwacht ook dat hij veel meer kleurt; niet ideaal om je mix op te maken dus...

Nou ben vandaag even bij Feedback geweest om even wat monitoren
te luisteren.
En ik ben er uit wat het het gaat worden.
Ik ga voor de krk rp6jes met krk rp10 sub.
Vond dit setje echt heel goed klinken.
lekker strak, stereo beeld goed en super veel detail.

De rp6 vond ik in het mid echt veel beter klinken als de rp8.
Ze missen alleen wel wat laag en dat vult die sub echt prima aan.

Welke monitoren en versterker om mee te beginnen ?

Welke monitoren en versterker om mee te beginnen ?

Hoi allemaal.
Na 1,5 van mn op-de-rommelmarkt-gekochte speakers en versterker gebruik te hebben gemaakt, hebben ze t dit keer echt begeven. Ik wilde ook eigelijk wat beter/steviger etc spul hebben intussen.
Alleen heb ik dus 0 verstand van deze 2 dingen en hoop ik dus dat iemand mij kan helpen hiermee.
Ik heb thuis 2x korg es mk2, rm1x en een korg ea staan als dat misch helpt.
Qua prijsklasse hoeft t niet helemaal aan de bodem te liggen, maar khoef ook niet perse een pro studio in mn woonkamer te hebben zeg maar.
Alvast bedankt!

Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden:

1. Je kiest voor actieve luidsprekers (luidsprekers waar een versterker ingebouwd is). Dit heeft als voordeel dat je wat ruimte in je rack bespaard en dat de versterker precies bij de luidspreker past.

2. Je kiest voor passieve luidsprekers met een losse versterker. Voordeel hiervan is dat je zelf de versterker kan uitzoeken (als je hier extra hoge eisen aan stelt bijvoorbeeld) en dat je de versterker of luidsprekers los van elkaar kan vervangen. (Als je over een paar jaar misschien toch andere luidsprekers wilt, bespaar je de prijs van een versterker zegmaar).

Beide opties zullen waarschijnlijk in prijs niet zoveel met elkaar verschillen.

Voor een orientatie op luidsprekers zou je dit topic eens door kunnen lezen. Heel veel informatie over veel verschillende luidsprekers in uiteenlopende prijsklassen. Ik zou me hierdoor echter niet al te veel laten leiden in het maken van een keuze.

De keuze kan je denk ik het best maken als je wat verschillende luidsprekers naast elkaar gaat luisteren. Dan merk je welke er in jouw oren goed en minder goed klinken.

kan iemand mij vertellen hoe de genelec 1029A zich verhouden ten opzichte van de KRK V6?

kan ze helaas niet beluisteren omdat ik voor tweedehands ga.
iemand nog meer suggesties voor een actief setje rond de 500 max?

thnx,
chieloz

misschien in de muziekwinkel nieuwe 1029 en v6 gaan luisteren en 2ehands kopen?

ik heb zelf het idee dat de v6 wat steviger klinken, en de 1029 wat transparanter.. maar goed dat zijn allemaal hele subjectieve gegevens. ik heb zelf de v8 gekozen tegenover de 5a.

Origineel geplaatst door Roel
en suggestie: nieuw setje alesis m1?

De Alesis M1 Active MkII komt best leuk uit een review van SOS.
Review van SOS
Slechts €304,20

Aangezien ik zelf ook op zoek ben naar studio monitors heb ik toch even een vraag. Uiteraard zal ik er binnenkort wel een dagje voor uit trekken om ze eens zelf te gaan beluisteren, maar kunnen die Alesis M1 speakertjes echt concureren met de KRK RP6? Lijkt me niet toch?

Iemand trouwens ervaring met de Samson Rubicon 6A en/of 8A? De 6A versie heeft een goeie review op zijn naam staan bij SOS.
Rubicon 6A review bij SOS

welke monitors kan ik het beste gebruiken ?

welke monitors kan ik het beste gebruiken ?

hallo mensen,

ik ben al een tijdje opzoek naar goeie monitors omdat mijn huidige monitors niet zo heel erg veel meer te bieden hebben.
ik weet niet precies wat goed klinkt heb nog weinig uitgeprobeert in de winkel maar wat kunnen jullie mij aanraden voor een goeie sound : budget 3 a 400 euro

groetjes,

Av.

Origineel geplaatst door mischa
heb de emes kobalt eve zitten strippen . monacor hoog en peerless hds 134 laag/mid een 20 voor tweater en 60 voor woover ( consumenten diy prijs ) om een bassreflec te gebruiken om een tweater te koelen is mega raar . Zelfs het minst geringe weerstand in de bassreflec poort gaat onheroepelijk voor flapper geluiden zorgen .

moet en zal het horen .

zo hey dit is voor het eerst dat ik echt geen touw aan een post kan vastknopen

Origineel geplaatst door Chulukinat
zo hey dit is voor het eerst dat ik echt geen touw aan een post kan vastknopen
is toch best zinnig wat mischa zegt?

heb de emes kobalt eve zitten strippen .
monacor hoog
en peerless hds 134 laag/mid
een 20 voor tweater en 60 voor woover ( consumenten diy prijs )

om een bassreflec te gebruiken om een tweater te koelen is mega raar . Zelfs het minst geringe weerstand in de bassreflec poort gaat onheroepelijk voor flapper geluiden zorgen .

moet en zal het horen .

Back