welke monitoren?

Ben dus ook op zoek naar nieuwe monitors, en zoek iets rond de 800,-.

Heb nu 2 setjes staan allebei van Genelec.
De 1030A en 8030A's deze vind ik allebei slecht.

Ik vroeg me ook af of iemand ervaring had met de Adam P22.

Mzzl

Ik ben stiekem weer wat wijzer geworden. Dit lijkt me het lijsje waar ik uit ga kiezen:

Event TR 8 XL
Dynaudio BM6A
Adam ( goedk. uit de P serie, of iets uit de A-serie)
Mackie H824 of H624 ( wanneer het verschil onderling mij te gering is, de 624)

Ik mag aannemen dat de P voor Passive staat en de A voor Active ? Bij de Adams ?
Welke van deze bovenstaande opties, is NIET active? Want daar ben ik namelijk naar op zoek.
Welke opties zouden zich verder nog meer goed verhouden t.o.s. van hierboven?

Origineel geplaatst door boeklanoei
Ik mag aannemen dat de P voor Passive staat en de A voor Active ? Bij de Adams ?
Welke van deze bovenstaande opties, is NIET active? Want daar ben ik namelijk naar op zoek.
Welke opties zouden zich verder nog meer goed verhouden t.o.s. van hierboven?

de dynaudio bm6 is passief. bm6
adam weet ik niet, event weet ik niet, hr824 en 624 zijn actief.

Alles uit de A, S en de P serie van Adam zijn actief op de ANF-10 na.

Thanx, das dus duidelijk. Iemand nog andere belangrije merken?
Krk en Genelecs vallen min of meer af.

Erg weinig liefde voor EMES in deze thread... Bij deze: I :luv: my EMES Black TV HR Active! (Voor gekozen na vergelijking met de Mackie's, Genelecs, Dynaudio's en KRK's in dezelfde prijsklasse.)

Ook hun modellen in andere prijscategoriën worden door reviews de hemel in geprezen, al heb ik ze nooit persoonlijk kunnen beluisteren. Boeklanoei, ik hoop dat je deze niet overslaat!

Ik heb er zo nog nooit echt van gehoord. Zal eens wat googlen.

Wat met de actieve monitors van Roland?? Zijn deze even goed als de synths of helemaal niet? Kheb er enkele zien staan, vandaar

Daar hoor je nooit wat over inderdaad.
Hetzelfde geld voor Yahmaha.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Daar hoor je nooit wat over inderdaad.
Hetzelfde geld voor Yahmaha.

:o:

De Yamaha ns-10 is zo'n beetje de bekendste en meest gebruikte studio monitor allertijden!!!!

Over Roland: schoenmaker blijf bij uw leest......

De Yamaha ns-10 is zo'n beetje de bekendste en meest gebruikte studio monitor allertijden!!!!

Goh is dat zo ?
Ik heb het natuurlijk over die nieuwere produkten van Yahmaha.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Goh is dat zo ?
Ik heb het natuurlijk over die nieuwere produkten van Yahmaha.

Ik weet niet of de NS10M vervangers de MSP10 en HS50M al een beetje willen aanslaan, heeft iemand toevallig informatie over de verkoopcijfers?

Event TR 8 XL
Dynaudio BM6A

Heb ik het juist dat deze allebei ACTIVE zijn?

Origineel geplaatst door onzefree
Wat met de actieve monitors van Roland??
Zijn deze even goed als de synths of helemaal niet?

Bedoel je hun vintage synths of de meer recentere rommel?

Origineel geplaatst door mavn
:o:

Over Roland: schoenmaker blijf bij uw leest......

Haha, en yamaha dan ? motoren, bromfietsen, jetski,s sneeuwscooters. Wat dat betreft blijft schoenmaker roland net iets meer bij z,n leest.

Origineel geplaatst door boeklanoei
Event TR 8 XL
Dynaudio BM6A

Heb ik het juist dat deze allebei ACTIVE zijn?

yep zijn aktief.

Origineel geplaatst door anoniempje
Haha, en yamaha dan ? motoren, bromfietsen, jetski,s sneeuwscooters. Wat dat betreft blijft schoenmaker roland net iets meer bij z,n leest.

verschil is dat yamaha idd breder op de markt staat en toch de zaken goed aanpakt, dat wekt vertrouwens, en dat word niet beschaamd ;)

is de Yamaha msp5a trouwens een mooie active monitor? ik wil toch wel bij yamaha blijven qua equipment als t ff kan.

Back