welke monitoren?

Origineel geplaatst door MastahB
is deze(http://www.feedback.nl/?id=55&b=KRP5) beter dan de Alesis(http://www.feedback.nl/?id=55&b=10313) ?

Niet op basis van eigen ervaring (want heb de Alesis amper beluisterd) kan ik je wel vertellen dat de RP5 vrijwel altijd betere user reviews krijgt dan de (bass heavy) Alesis Monitor One Active MKII. Ik zou zonder te testen de RP5 kiezen van deze 2 opties. Heb zelf nu de KRK V6 (serie 1) en ben super tevreden. Ik heb de RP5 geluisterd (in een andere ruimte) en vond 'm wel iets weg hebben van mijn V6'jes.. mooi detail, mooi stereo beeld.. niks mis mee voor zo'n formaat monitor!

Origineel geplaatst door r.5
Gewoon gaan luisteren. Zelf zou ik eerder voor de Alesis gaan...

Ik vermoed dat je (bijna) de enige bent met die mening. Die Alesis monitors klinken op het 1e gezicht wel geinig, maar mogen niet het predikaat "monitor" dragen. Maar aangezien ik ze slechts heel kort heb beluisterd (omdat ik 'm absoluut niet lekker vond klinken heb ik daar gelijk al geen aandacht meer aan besteed.) Kan ik niet heel uitgebreid oordelen over de Alesis. Dan zou ik 'm hier eens thuis moeten testen.

Maar over smaak valt niet te twisten...

Hmm .. je hebt ook SE van KRK RP 6 .. ? groot verschil ?

en is die 5 goed voor hiphop..? zuiver genoeg enzo ?

Het is voornamelijk om hiphop op te producen (dus veel laag), niet om te masteren.
De RP5 klink misschien iets neutraler maar gaat vooral in het laag wat tegenvallen.
(Kleinere woofer met kleinere amp.)

Ik zou het eigenlijk als volgt moeten formuleren: indien ik in jouw situatie zou zitten
(beginnend hiphop producer met een beperkt budget) zou ik voor de Alesis gaan.

Voor mijn eigen muziek zou ik natuurlijk een iets neutraler setje speakers zoeken maar
dan zou ik ook meteen in een iets hogere prijsklasse (+/- 1000 euri) te zoeken. :W

KRK RP6 (SE = alleen kleur verschil) is ook best een leuk setje. Zit tikkeltje meer laag in, wat bij hiphop wel bruikbaar is vermoed ik. De RP6 is in mijn ogen de beste keus van de RP serie (5,6,8), want heb zelf de RP8 gehad en moet zeggen dat hij iets in detail/stereo achterblijft bij de RP5 en RP6..

Het is voornamelijk om hiphop op te producen (dus veel laag), niet om te masteren.
De RP5 klink misschien iets neutraler maar gaat vooral in het laag wat tegenvallen.
(Kleinere woofer met kleinere amp.)

Ik zou het eigenlijk als volgt moeten formuleren: indien ik in jouw situatie zou zitten
(beginnend hiphop producer met een beperkt budget) zou ik voor de Alesis gaan.

Voor mijn eigen muziek zou ik natuurlijk een iets neutraler setje speakers zoeken maar
dan zou ik ook meteen in een iets hogere prijsklasse (+/- 1000 euri) te zoeken.

Zit wel wat in opzich wat je zegt.. maar een monitor selecteren met een oneerlijke lage weergave kan juist problemen opleveren denk ik.. Want dan vertaalt het zich (meestal) heel slecht naar andere setjes. (bij vrienden, in de auto, etc..)
Ik heb met mijn V6 (serie 1) ook een lekker neutraal setje waar ik prima mee uit de voeten kan.

Ach ja.. als je in staat bent om je setje goed te leren kennen, als je weet hoe je mix zich vertaalt naar andere setjes.. dan kom je al heel ver meestal. :)

De RP6 heeft idd net dat beetje meer laag dat je nodig hebt voor hiphop
in vergelijking met de RP5 maar dan spreek je wel over 500 euri voor een setje.
Dit is 250% boven je vooropgestelde budget!

Als je dit ervoor over hebt zou ik idd voor de RP6 ipv de Alesis M1 Aktive MkII.

dus voor Hiphop die Alesis MK2 ? (liefst onder 200 euro) ben nog een student daarom niet zoveel geld.:D

Met een budget lager dan 200 euri zou ik niet proberen aktieve monitors aan te schaffen.
In dit segment zijn er niet echt goede monitors. Volgens mij is dat puur weggegooid geld
en kan je beter verder doen met een goed setje HiFi-speakers en even verder sparen.
Rond de 500 euri begin je al enkele aanvaardbare setjes te vinden...

Met een budget lager dan 200 euri zou ik niet proberen aktieve monitors aan te schaffen.
In dit segment zijn er niet echt goede monitors. Volgens mij is dat puur weggegooid geld
en kan je beter verder doen met een goed setje HiFi-speakers en even verder sparen.
Rond de 500 euri begin je al enkele aanvaardbare setjes te vinden...

Hier ben ik het volledig mee eens en nu ga ik naar bed. :)

Trusten! :doei:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=51475&highlight=mfb

Kijk hier eens , en lees eens goed de meningen over deze speakers. De 544's vind ik zoveel beter dan de monitors onder de 800 euro p/s die ik gehoord heb...
Maar ja, ze zijn niet zo mooi, en in deze tijd van hippe gele speakers en blauwe ledjes wil het oog vooral ook wat , toch? ;)

@Marando: Kom maar eens een avondje luisteren met Bas!

Origineel geplaatst door Tactic
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=51475&highlight=mfb

Kijk hier eens , en lees eens goed de meningen over deze speakers. De 544's vind ik zoveel beter dan de monitors onder de 800 euro p/s die ik gehoord heb...
Maar ja, ze zijn niet zo mooi, en in deze tijd van hippe gele speakers en blauwe ledjes wil het oog vooral ook wat , toch? ;)

@Marando: Kom maar eens een avondje luisteren met Bas!

Dat zeg ik.. ;)

Origineel geplaatst door Vizion
Als je echt graag onder de 200 euro wilt blijven, zou ik toch eens tweedehands gaan kijken.
En lees dan ook dit draadje eens want die zijn imho dan ook zeker het overwegen waard..:okdan:

Origineel geplaatst door Tactic
De 544's vind ik zoveel beter dan de monitors onder de 800 euro p/s die ik gehoord heb...

Valt toch te DIY-en?

Attachments

• yellowpaint_blueled.jpg
    yellowpaint_blueled.jpg
    5,1 KB · Bekeken: 112
Ja, dat zijn ze , de ulteme luidsprekers. ;)

Wat te denken van de KRK RP (actieve) monitoren?

Goede monitoren voor een mooie prijs :)

zijn het wel goed voor HipHop ? dus kneem veel op zodat ik kan luisteren of het goed klinkt met de stem + beat..??

ik haal de monitors binnen 1/2 week.. heb tedruk met school..

Ik zoek goedkope monitors voor op een dj setje. Een niet te grote en niet te snel vol rakend in de mid.

Iemand ideeen of tips?

Back